borstvoeding geven in het vliegtuig.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    over een paar weken gaan we met het vliegtuig op vakantie.

heeft er hier iemand ervaring met borstvoeding geven in het vliegtuig? ... je hoort vaak dat het voor de oortjes fijn is om te drinken tijdens het opstijgen en landen... maar moeten ze dan niet in een gordeltje??... en kunnen ze dan wel drinken aan de borst? ... verder vroeg ik me ook wel af of ze het geen probleem vinden eigenlijk. we vliegen met transavia.

2. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onder de twee jaar gaat je kindje op schoot met een gordeltje om zijn middel aan jouw gordel. Je kan hem dan wel dwars op schoot nemen en voeden. Ik deed het ook zo en ons kindje viel dan al snel in slaap. Was geen transavia overigens. Niemand heeft er verder last van.

3. Die gordel hoeft alleen om als de lampjes branden dus de rest vd vlucht kun je je kindje gewoon vrij op schoot hebben.

En voeden in het vliegtuig lijkt me echt geen probleem, het is toch een eerste levensbehoefte voor een kind! Geen zorgen om maken.

Ik denk dat mensen liever een rustig kindje aan de borst hebben dan een gillend kindje dat last van zn oren heeft.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het ligt een beetje aan het cabinepersoneel en de maatschappij. Ik heb namelijk weleens gehad dat er eentje lekker tegen me aan lag te slapen maar tijdens de start en landing moesten ze dan verplicht rechtop met de rug tegen mijn buik zitten. Met een krijsend kind als gevolg. ZUCHT! Maar officieel moet je kindje met gezicht vooruit zitten. Dus dan kun je ook niet voeden. Aan de andere kant, bij de daadwerkelijke start/landing zit het personeel ook buiten zicht dus ja. Overigens heb ik nooit gevoed tijdens start of landing en hebben ze hier nooit last van oortjes gehad.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hier altijd gewoon gevoed tijdens stijgen en landen. Alleen bij de allereerste keer vliegen wist ze zo niet wat haar overkwam, dat ze niet wilde drinken, en dus ging brullen van de oorpijn, tot ze moe was van het krijsen en toch maar de borst pakte. Daarna ging het eigenlijk altijd prima. Je kan voor de zekerheid een zuigflesje met wat water meenemen, om desnoods dat te geven als je niet aan mag leggen.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij gaan volgende maand ook vliegen. Tuurlijk kun je gewoon voeden ik vind het iig erg fijn mocht hij last krijgen kan ik hem een troost borst bieden. Have fun!

7. Ik ben zelf net gestopt met borstvoeding en had het ook wel fijn gevonden om in het vliegtuig borstvoeding te kunnen geven. Nu loop ik straks te klooien met meerdere flesjes van max 100ml water en hoe ik dat in hemelsnaam warm ga krijgen om een flesje mee te maken.

8. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Dat kun je gewoon aan het cabinepersoneel vragen hoor, die hebben een magnetron in hun keuken :)
    Ik heb zelf nog nooit gevlogen met mijn dochters maar ik heb het tijdens mijn eigen vluchten vaker zien doen, de borst geven. En inderdaad: liever een rustig kind aan de borst dan een krijzend kind vanwege pijn of honger :)

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Paar weken geleden was hier ook een post over. Wat gaan we lekker op vakantie :D Ik ook trouwens dit weekend maar zoon wil alleen maar om zich heen kijken dus van borstvoeding geven komt niets hihi
    Maar goed hij is al bijna 2.:p
    Anyway, ik ben zelf stewardess bij KLM en tja, je baby moet idd in de riem, en de beste houding is het rugje tegen de buik. Dit is idd soms heel vervelend, maar het gaat er om dat het de meest veilige houding is tjidens start/landing/turbulentie.
    Dit gezegd, ik check altijd dat het riempje goed vast zit. Als ik daarna zelf ga zitten is het op eigen risico. Dus kijk gewoon wat er gebeurd.
    Tijdens de vlucht zelf zou ik zeggen, ga lekker je gang!
    Ik geef een voedende vrouw altijd even een glaasje water, maar je vliegt met Trans dus daar is alles voor eigen rekening ;)
    Overigens is er waarschijnlijk geen magnetron, bij KLM hebben we alleen ovens. Dat zal bij Trans denk ik niet anders zijn. Maar je kan wel vragen of ze wat opwarmen door je flesje in heet water te zetten. Of ze geven je wat kokend water.
    FIjne vakantie!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    De laatste keer dat wij vlogen was mijn zoontje 11 maanden en hij moest tijdens het stijgen en landen met zijn gezicht naar voren zitten dus kon ik hem niet voeden. Ik heb hem toen zijn rietjesbeker met wat water gegeven tijdens het stijgen. Toen de gordel los mocht heb ik hem gelijk aan de borst gelegd en zo heeft hij de hele vlucht heerlijk tegen me aan liggen slapen :D
    We vlogen met ArkeFly.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Klopt, ik had hier paar weken geleden een topic over. ;)
    Heb in het verleden met transavia gevlogen en daar worden flesjes warm gemaakt met wat warm water, au bain marie.
    Heb toevallig net contact gehad met de reismaatschappij en je mag ook koelelementen meenemen zodat je gekolfde melk goed blijft.
    Helaas is bij ons de kans groot dat mijn dochter het flesje gaat weigeren aangezien ik naast haar zit. In dat geval ben ik erg brutaal, als de stewardess haar laatste rondje loopt zit mijn dochtertje netjes op schoot en zodra zij gaat zitten leg ik mijn dochtertje aan, probeer haar dan wel zo te voeden dat ze in de gordel zit. Maar ach, mijn mening is dat als we neerstorten, die gordel ook geen zin meer heeft. ;)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Nee niet als je neerstort.. maar je wil niet weten wat er gebeurd als er opeens heftige turbulentie is! Ik heb dat zelf 1 keer meegemaakt en ben toen met mijn hoofd tegen het plafond geknald. Dat is zo NIET fijn:$..
    Dus het allerbelangrijkste: altijd je kindje in de gordel als ze op schoot bij je zitten. Zeker als ze in slaap vallen. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen als de riemen weer vast moeten. Voor jezelf is dat trouwens ook handig. Lig je net lekker een beetje te tukken, kom ik weer langs dat die gordel vast moet..;) LOL

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

T/m 2 jaar tijdens landen gevoed.

14. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik moest mijn zoontje de hele vlucht op schoot houden, er was veel turbulentie, gelukkig was het geen lange vlucht maar het was wel vermoeiend. Dus het hoeft niet alleen met stijgen en landen te zijn..

15. Pfff daar had ik niet aan moeten denken. De hele vlucht naar Curaçao mijn zoon van toen 12kg op schoot. :(

Over 2 wk gelukkig maar een vlucht van 2 uur.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hihi tijdens een van de recente vluchten ook veel turbulentie - ik heb er met dochter een spelletje van gemaakt, ze had de grootste pret!

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Zoe123, ja turbulentie ken ik helaas maar al te goed, zat een keer op het toilet en 2 sec later stond ik plots rechtop. ;)
    En zodra ik ga tukken doe ik inderdaad de gordel om. Maar helaas weet ik uit ervaring dat als er echt wat misgaat met het vliegtuig (in mijn geval scheurde een gedeelte van de vleugel af tijdens het landen) mensen erg rare dingen doen in paniek en niet bepaald meer aan de gordel denken, ook de stewardessen niet.
    Daarom probeer ik haar in de gordel te voeden, dan zit ze wel niet met haar rug naar mij toe, maar toch een beetje ingesnoerd.

18. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    jeetje wat een heftige ervaring :$...

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zie je relacteren dan niet als optie? Handigste is om stewardess om kop kokend water te vragen, poeder in wat heet water oplossen en aanvullen met koud water.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ook. Met gordel om. Daarbij, altijd gordel vast, ook op schoot, of in bassinet.

Deel Deze Pagina