Opdringerige onbekende

Discussie in 'De lounge' gestart door Dreamz3, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik heb een situatie waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee moet..

Mijn vriend werkt ergens waar ze regelmatig een extern bedrijf inhuren.
    Bij dat externe bedrijf werkt een vrouw die ik niet ken, maar mijn vriend wel.
    Ze spelen spelletjes via de telefoon en whatsappen heel af en toe.

Ik heb een beetje het idee dat ze mijn vriend wel ziet zitten, maar zogenaamd betrokken is bij ons om zo toch maar met hem te kunnen omgaan.

Ik heb haar nog nooit gezien, maar sinds ik zwanger ben heeft ze al dingetjes voor ons kleintje gekocht en 2x een kaart gestuurd, waarvan eentje vandaag is binnengekomen.
    Ook probeert ze zich aan mij op te dringen via een spelletje op de telefoon, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan.

Ik heb mijn vriend al een aantal keren gezegd dat ik er niks mee heb en dat ik dat ook niet wil, dat ik het idee heb dat ze zich opdringt maar hij blijft er gewoon mee omgaan op zijn werk, wat zijn goed recht is.

Ik weet niet eens hoe ze van haar achternaam heet of hoe ze er uit ziet, maar ik vind dit best wel vervelend want ik heb het idee dat ze probeert af te dwingen dat ze een geboortekaartje krijgt en dat we haar op kraamvisite willen ofzo.
    Ik moet er niet aan denken, ik kies graag mijn eigen vrienden uit en ik heb gewoon niks met haar.
    Daarbij komt nog dat ik echt het gevoel heb dat ze een oogje op mijn vriend heeft.

Wat moet ik hiermee?
    Want ik weet zeker dat als ik contact met haar zoek en zeg dat ik dit niet wil, dat ze dat weer tegen mijn vriend gaat zeggen en dat ik een bak met herrie heb..

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik denk dat het juist goed is meer over haar te weten te komen, vooral als ze aandringt en zelfs cadeautjes koopt.
    zegt natuurlijk niet dat je haar in huis hoeft te halen, ik zoek ook weleens info via google of facebook.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom vraag je niet haar achternaam en zoek haar dan op op Facebook? *Detective mode on* :D

Misschien is het wel een vrouw van 50+ die telefoon spelletjes leuk vindt

Ik vind het trouwens lief dat ze je kaartjes stuurt :)

4. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ze heeft juist helemaal niks van facebook o.i.d. want dan had ze ook wel in de vriendenlijst van mijn vriend gestaan.
    Het is ook aan de ene kant erg lief, maar ik weet niet wat ik ermee moet omdat ik nou niet het idee heb dat zij iemand is waarmee ik het zou kunnen vinden.
    Ik heb haar weleens gesproken via whatsapp maar ze is iemand die alles zo zwaarmoedig inziet en daar gaan mijn haren recht van overeind staan, dat soort mensen trek ik gewoon niet.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, ik zou haar gewoon blijven negeren en haar geen kaartje sturen als je dat niet wilt. Dat je partner nog contact met haar heeft zou ik gewoon zo laten. Ik neem aan dat je hem voldoende vertrouwt om er in ieder geval van zijn kant niets achter te zoeken.

Ik zou me er zeker niet te druk om maken. Je bent niets verplicht tegenover deze dame.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou dit bespreken met je vriend. Als zij jou blijft benaderen terwijl jij dat niet wilt, kun jij dit nog eens aangeven en anders is het aan hem om dat tegen haar te zeggen. Dat hij wel gewoon met haar omgaat, vind ik niet gek. Ze zijn collega's en als ze elkaar mogen is daar niks mis mee. Maar daar hoeft de rest van het gezin niet bij betrokken te worden, lijkt mij.

7. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja ik vertrouw hem blind en ga hem echt niet vertellen dat hij niet met haar om mag gaan ofzo, maar ik vind het toch vervelend want straks komt mijn vriend met de mededeling dat hij wel een kaartje wil sturen naar haar terwijl ik dat gewoon echt niet zie zitten.

8. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik heb het al eens besproken met hem, maar hij ziet er geen kwaad in.
    Ik heb hem toen ook aangegeven dat ik er niks van wil weten, maar ze is nogal vasthoudend heb ik het idee.

9. Amethist

Dan lijkt het me nu vast het moment om dat met hem te bespreken. Anderzijds, is het echt zo erg als ze een uurtje op kraamvisite zou komen? Het is toch heel normaal eigenlijk als collega's op kraamvisite komen?

10. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Nou ja, zij werkt bij een extern bedrijf en ik heb gewoon niks met haar.
    Zijn andere vaste collega's ken ik allemaal en dat vind ik allemaal best.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom wil je haar absoluut niet leren kennen?

Via Whatsapp kun je iemand niet veroordelen lijkt mij.
    Dus waarom niet uitnodigen voor een bakkie koffie?

Als je echt helemaal geen contact met haar wil hebben, dan moet je vriend dat doorgeven aan haar. Je mag inderdaad zelf bepalen met wie je omgaat.

Succes! (en succes met de laatste lootjes betreft je zwangerschap! :) )

12. Amethist

Ja, ok, dat is een afweging die je zelf moet maken natuurlijk. Maar om het niet op de spits te hoeven drijven met je man zou je kunnen overwegen om haar dan maar op kraamvisite te laten komen en haar verder gewoon te blijven negeren. Zo zou ik het doen waarschijnlijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Jouw vriend mag toch ook zijn eigen mensen hebben met wie hij omgaat? En als hij graag een kaartje stuurt, dan mag dat toch ook? Wij sturen ook wel een paar kaartjes naar mensen die ik amper ken of die mijn man niet of amper kent. Vertrouw erop dat deze vrouw leuke kanten heeft, anders zou je vriend toch niet met haar omgaan? En verder gewoon niet druk om maken. Je baby is veel belangrijker, net als jullie eigen relatie en genieten van elkaar.

14. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik heb weleens wat verhalen gehoord van mijn vriend over hoe zij is en ik kan totaal niet opschieten met dat soort mensen.

Mocht mijn vriend erover beginnen dat ze een kaartje moet krijgen als ons kleintje er is dan zeg ik gewoon dat ik het echt niet wil, of ik dan een bak met herrie krijg dat is dan maar zo, maar er komt al genoeg kraamvisite en we hadden er duidelijk voor gekozen om alleen mensen uit te nodigen die dicht bij ons staan anders kunnen we wel bezig blijven..
    Daarbij ga ik me inderdaad niet laten opdringen om met iemand om te gaan.

Bedankt, ik kan niet wachten tot ons ukkie er is :)

15. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja maar dan heb ik het idee dat ik haar toch haar zin geef tegen mijn gevoel in, snap je?
    En dat wil ik eigenlijk niet..

16. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Tuurlijk mag hij zelf bepalen met wie hij omgaat, maar zij probeert zich aan mij op te dringen en ik kies net zo goed zelf met wie ik om ga..
    Ik wil haar juist een beetje op afstand houden..

17. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Op mij komt het over alsof ze eenzaam is en graag contact wil. Als jij dat wilt moet je dat gewoon niet doen.

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Misschien is ze wel heel aardig joh :) Dat kun je toch niet beoordelen door de verhalen van je vriend, of whatsapp berichtjes. Zou haar gewoon een kans geven, is het niet leuk dan kap je het af.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik zou er niet zo moeilijk over doen.... je vertrouwd je vriend zeg je? Dan zou ik har gewoon een kaartje sturen als vriend dat wil....wil immers niet zeggen dat je verder wat met haar moet? Ik zou har dan bijv. samen met je mans andere collega's laten komen.... dat is ze toch een collega( van een ander bedrijf weliswaar maar toch), maak je meteen duidelijk waar ze staat.

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dit riekt idd een beetje....

Ik zou haar wel bellen en vragen wat haar intenties nu echt zijn eigenlijk. Lekker belangrijk dat mijn vriend dat vervelend vindt.
    Vrouwen kennen elkaars motivatie het beste.

Ik ben dan ook best wel een krengetje af en toe, maar ik hou niet van onduidelijkheid of vaag gedoe.

Deel Deze Pagina