rommelig ritme borstvoeding..

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Krulletje87, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Goedemiddag, ik weet niet of ik hier juist zit, maar ik dacht probeer.

ik zit met t volgende: ik wilde eigenlijk een ritme aanleren in zoverre dat mogelijk is, zodat er wat meer structuur in alles komt en je de dingen beetje kan inplannen.

ons dochtertje ( nu 4 wk oud) word s morgenes vaak tegen 5 wakker en geef ik ze dus, daarna geef ik ze nogmaals om 7 uur (want anders kom ik in de knoei met men andere kids die dus gaan eten rond 9, ook s avonds met eten koken komt de tijd neit uit..) dus als ik ze om 7 uur geef, heb ik ze meestal rond half 11, half 3 half 7.. en weer half 11..maar nu de laatste dagen is ze veel aan trommelen, ik denk zelf krampjes, eenzaamheid enz..dat is tussenn 5 en 9 als ik ze dus om half 7 heb gegeven s avonds, en ik weet dat ze veel op heb dan geef ik niet snel nog een keer.. maar tis nu steeds dat ze zo rond half 9 zo erg op dr vuistjes knabbelt dat ik ze toch maar geeff (t is dan maar 5 minuten ofzo, maar ddaarna is ze dus wel stil) dan rond half 11 is ze niet wakker te krijgen en als ze wel wakker word drinkt ze weer 5 min.) als ik ze laat leggen komt ze 2x snachts.. (ben ik dan bang voor, omdat ze dan rond half 9 niet veel op heb)..
    daarom mijn vraag.. wat kan ik het beste doen.

s avonds rond half 9 gewoon niet geven, zodat ze er wel 4 uur tussen heeft(bijdie van hafl 11) en dus de voeding voor de nacht goed drinkt..( heb ik dan kans dat ze bijv langer door gaat en ze s morgens niet 2keer heb)

of wel gewoon geven, met als gevolg t idee te hebben, ze te weinig krijgt, en snachts een nat bed van de lekkende melk (om de 2 uur word natuurlijk veel aangemaakt)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Beide opties hebben voor en nadelen. Wel een voeding geven om half 9 is voor haar het beste, ze heeft schijnbaar toch behoefte aan voeding rond deze tijd. Ik begrijp een beetje uit je verhaal dat later dan half 11 eigenlijk voor jou bedtijd is? Anders was half 12 misschien nog een optie geweest. Het kan best zijn dat als je haar wel laat liggen, dat ze rond 1 uur komt en dat ze misschien dan meer drinkt dan anders en toch de nacht tot de normale tijd kan trekken. Het is heel moeilijk om te zeggen, hoe het gaat lopen. Het blijft proberen helaas!
    Succes!
    groetjes Femke

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Dank voor je reactie.
    ja idd blijft het proberen hoe of wat. want de tijden zijn nu weer aan t wisselen..
    maar nogmaals bedankt

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina