Van 5 naar 4 en weer wakker 'snachts --> niet aan toe?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mistra, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Hoi 'ervaringsdeskundigen',

Mijn zoontje kreeg gisteren voor het eerst 4 in plaats van 5 voedingen. En dan niet 180+6, maar 210+7. In z'n laatste fles krijgt ie al een week een paar eetlepels Nutrix. Onze boef ging heerlijk slapen rond 20 uur en vol verwachting klopte ons hart... Helaas, om 1 uur werd ie wakker. Een speentje. Om 1.30 opnieuw een speentje en om 2 uur was het weer grienen. Heb m toen een flesje gegeven van 180+4. Hierna sliep hij heerlijk verder tot vanochtend 7.30. En ook nu slaapt ie meteen weer door. 's ochtend meestal meteen nog zo'n 1,5 uur. :(

Maar goed, wat te doen. Een paar dagen 4 voedingen volhouden? Ons weer instellen op een kleine nachtvoeding? :rolleyes: Toch nog maar gewoon die fles van 23 uur blijven geven? En dus zes keer 180+6? Die overigens meestal schoon op gaat (maar dat is bij alle flessen zo, hoe dan ook).

Ben benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan?
    Poe, het houdt me wel weer bezig zo'n 'nieuwe stap'. Heb er zelf heel onrustig van geslapen...

Vandaag poging nummer 2.
    (heb trouwens ook geen zin om nu iedere nacht met een speen heen en weer te lopen. Dat kwam eerst ook nooit (of nauwelijks) voor)

Groetjes!

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Pff... Moeilijk !
    Denk dat je naar je gevoel moet luisteren...
    Damani komt hoe dan ook een aantal keren 's nachts !
    Hij was vannacht weer om 3.00 en daarna om 5.00 en toen 5.30 6.30 7.00 en toen heeft hij liggen jengelen en om 7.30 maar een fles gegeven..
    Terwijl hij makkelijk tot 8 uur 8.30 kan wachten !

Hij zit ook op 4 flessen van 210 !

-x-

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    wordt damani zo vaak wakker dan s'nachts, en wat doe je dan? speentje geven?

henriette

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik zou nog lekker die fles van 2300 geven dan word je 's nachts niet wakker... waarom al over op 4 flessen? Jesse zit ook nog op 5 die van 2300 doen we steeds minder in en als hij volledig bijvoeding krijt met 6 maanden en opvolmelk dan gaan we over op 4 flessen

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn ook met 4 maanden op 4 flessen overgegaan, duurde een nacht of 3 en toen sliep Simon weer gewoon door. Laatste fles rond 20/21 uur en slapen tot 7 uur. Hier werkte volhouden dus prima!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Persoonlijk zou ik dan nog even wachten. Hier ging het ook zo, wij hebben het toen met ruim 5 maanden nog eens geprobeerd en toen was het geen probleem.

7. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    DAnk voor de reacties!

MamavanSimon, gaven jullie toen 's nachts wel gewoon een fles?

MamaMirella, jeetje Damani wordt vaak wakker! Is dat altijd zo of heeft ie 'ff' iets? tandjes ofzo?

Wij doen het toch nog maar even met 5 flessen... Inderdaad uit eigenbelang ;) Over een paar weken heb ik vakantie en dan ga ik het weer proberen.

Ben meteen zo bang dat mijn kleine veelvraatje never nooit genoeg zal hebben aan 4 flessen (en dus zo'n 12 uur achter elkaar slapen 'snachts)

8. Niet meer actief

wij hebben op een gegeven moment gewoon die laatste fles van 23-23.30 weggelaten en toen kwam ze eerst omstreeks 4 uur half 5 en dat is steeds later geworden.

kijk het gewoon even aan meid en anders toch nog even die laatste fles bljiven geven, niks mis mee hoor.

groetjes kaatje

9. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Mistra: wij gaven 's nachts dan wel een flesje, maar bijv 100cc water met 2 schepjes, meer voor het idee dus. Werkte prima, en hij werd steeds later wakker tot hij na een paar nachten helemaal had doorgeslapen!

10. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    haha, inmiddels krijgt onze boef nog steeds 5 flessen, maar de laatste wel om 19.30 uur. Hij wordt nu rond 5.15 wakker en krijgt dan z'n eerste fles. Hij slaapt dan weer verder tot ongeveer 9 uur, half 10. Ik vind het wel prima zo. Even geduld hebben denk ik en dan wordt ie vanzelf later wakker. 5 uur is trouwens wel nét een beetje jammer... ;) Maar goed, vanaf dat ie om 6.00/6.30 wakker wordt, kunnen we over op 4 flessen. Ik heb geduld...

Hoe is het met de anderen die proberen over te gaan van 5 naar 4 flessen? Of die ervaringen willen delen?

Goed weekend!

11. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Pff, gisteren was ik nog behoorlijk positief en geduldig. Maar nu merk ik dat ik er toch van begin te balen dat het al zo'n zes dagen op rij om 5 uur feest is in huize Mistra...

Besloten om vandaag wat meer voedingen te geven en de laatste fles toch maar weer om 22.30/23.00 uur te geven. Baal ervan om m'n kleine man wakker te maken, maar blijkbaar kan hij gewoon nog niet langer slapen dan van 20.00/20.30 tot 5 uur.

Ik word af en toe best onzeker van al het voedingsgeregel en gereken...

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey is nu bijna 5,5 maand en wij zijn vanaf vrijdag bezig met 4 flessen.De dagen ervoor gaf Joey zelf al aan geen zin meer in 5 te hebben. Joey kreeg al groente en nu ook fruit erbij.

Vandaag komen we voor het eerst vroeg uit met de laatste fles;20.00-20.30 omdat meneer al om 7.15 kwam. ik doe lekker rijstebloem in de fles, eens kijken hoelaat hij komt morgen en anders morgen fles nr iets voller doen. Maar, eerst maar even afwachten

13. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Spannend! Ben benieuwd hoe Joey het doet. Maakte je hem ook wakker voor de laatste? En die weigerde hij op het laatst gewoon?

14. ProudMum

Ik moest hem steeds wakker maken en hij liet steeds meer staan. of hij werd de volgende ochtend pas om 8.30 wakker en toen kwam ik automatisch al op 4 uit. Vandaag voor het eerst bewust 4 flessen geven, probeer te kijken of Joey nog slaapt rond 8 uur om hem rond half 9 te geven.

ik laat je morgen weten hoe het is gegaan

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hmmm ik weet ook nog niet hoe ik het eens zal doen.
    De laatste fles is de enige fles die ze helemaal leegdrinkt eigenlijk. En dan heb ik er ook een paar scheppen nutrix door.
    Verder is het schema als volgt:

07.00 150/5
    09.00 half potje fruit
    11.30 150/5
    15.00 180/6
    17.00 half potje groente + danoontje oid
    en dan naar behoefte/wanneer moe 150/5
    Vaak tussen 18.00 en 18.30
    En dan de laatste dus rond 22.30 uur

De fles van 15.00 en die van 22.30 gaan meestal op en bij de rest is het altijd een verrassing of ie leegkomt.
    Dus ik weet eik niet hoe ik het beste over kan naar een fles minder. Iemand ideën?

16. ProudMum

als die andere nog niet schoon op gaan zou ik nog evn wachten Lexie

17. ProudMum

Goedemorgen!

Joey slaapt nog! Maar aangezien het standaart is om deze tijd een fles te geven ben ik wakker hahahaha.

Joey heeft heel de nacht doorgeslapen. HEERLIJK

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het is niet nóg niet, want ze dronk ze voorheen wel leeg. alleen nu met het bijvoeden drinkt ze steeds meer, vandaat dat ik zit te denken aan een ander schema waarbij ze de 4 flessen misschien beter drinkt. Zo bedoelde ik het ;)

Lekker joh dat Joey zo goed geslapen heeft!

19. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Super zeg! Vreselijk he, slaapt hij als een osje en ga jij "wachten" totdat hij komt :) .Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoeveel krijgt Joey per voeding? We zitten nl. een beetje met hetzelfde: wel/niet nog late voeding geven.

20. ProudMum

Lexie, het valt natuurlijk altijd te proberen! Maar zoals Esther al tegen mij zei; doe het wel als je de dag erna vrij bent!

BrB, Joey krijgt 4 x 185+6 en dan in de laatste Nutrix. en tussendoor een vol potje fruit en vol potje groente

Deel Deze Pagina