hoeveel en hoevaak diksap

Discussion in 'Voeding' started by nancy1981, Mar 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    ons zoontje word volgende week donderdag 5 maanden en we zijn nu begonnen om hem potje goenten te geven.
    maar nadat hy een beetje van het potje groenten opheeft en genoeg heeft heb ik hem een beetje diksap gegeven is dit oke ?
    hoevaak per dag mag hij dit hebben en hoeveel ?
    en wat mag hy nu al eten of nijntje koekjes ofzo mag dat ?

Edit moderator: verplaatst naar 'Voeding'. Graag goed opletten waar je iets plaatst.

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Deden wij ook ....

Ik zie het altijd zo als wijzelf groente hebben gegeten dan vinden wij het ook lekker om ff wat te drinken... ik gaf hem niet heel veel maar ik ging ook niet op de hoeveelheid cc letten moet ik eerlijk zeggen ik maakte gewoon zo'n half flesje en keek waar hij trek in had...

En qua koekjes ofzo zou je hem een liga kunnen geven je hebt speciale die goed zijn voor kids vanaf 4 maandjes ... volgens mij zijn die nijntjes koekjes nog best hard... maar denk dat je zelf ff een beetje moet uitvogelen wat hij lekker vind enzo ..

3. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Bij elkaar drinkt mijn dochter een kleine tuitbeker met diksap. (over de hele dag, na fruit, na brood, tussendoor en na groente)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier nooit diksap. Voegt qua voeding niets toe, is slecht voor de tanden en geeft peuterdiarree.
    Water of thee is beter.

5. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Misschien heel erg blond maar wat is diksap? Limonade?

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

is niet dom hoor dat je het vraagt, ik wist het eerst ook niet ... ;) .... maar diksap is soort siroop alleen dan wat dikker ... vandaar diksap ;)

7. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    ik maak ik altijd een volle fles van 250 cc de ene keer gaat het op de andere keer niet.
    Ze vind het wel erg lekker!

8. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Dat moet je kind dan ook maar lusten :(
    Hier wanneer hij dorst heeft krijgt hij diksap, iets anders spuugt 'ie uit :rolleyes:

Groetjes, vonneg

9. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    hier ook gewoon de diksap hoor vandaag voor het eerst.
    Hy vond het heerlijk,water spuugt hij meteen uit net zoals thee dus we gaan door met diksap en dit spuugde hij dus ook helemaal niet uit
    ik drink ook niet iets wat ik niet lekker vind dus ga onze zoon ook niet dwingen om tog water of thee te drinken heb dit vaak genoeg geprobeerd en ben blij dat hy de diksap wel lekker vind

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hier gaan water er thee er ook absoluut niet in :(
    Vigo krijgt elke dag na zijn brood en rond 3 uur een klein beetje diksap.

11. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Voor over de hele dag of ineens?

12. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Ik geef ook vaak diksap, maar hoorde op het cb dat je beter thee kan geven met iets suiker dan dat je diksap geeft.
    Thee lust femke niet, dus heb het nu 2 dagen geprobeerd met een kleine theelepeltje suiker, nu drinkt ze het wel ( frambozen thee), ik ga de suiker gewoon afbouwen zodat ze straks thee zonder suiker lust, maar ik geef haar gerust wat diksap af en toe hoor!
    Zoetigheid wennen ze toch wel aan!
    Femke krijgt nu zo'n beetje 250 cc aan vocht naast de flessen binnen.

13. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    is diksap net zoiets als roosvice?

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    ik breek eventjes in, jullie zeggen dat thee beter is. Geven jullie dan warme thee ? Lijkt me niet zo handig als je weggaat.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Net zo handig als al het andere eten of drinken dat je geeft als je weggaat toch?

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Eten doet ze thuis en een fles maken is wel anders dat een beker thee maken. Zou wel kunnen tuurlijjk maar dan is sap makkelijker.
    En nu neem ik geen eten meer mee maar ga tussen haar eten door weg.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Thee maken is toch alleen een zakje in warm water hangen? Dat lijkt me minder werk dan een fles maken.
    Ik had et probleem niet zo, want als we weg gingen kregen ze gewoon borst. Hoefde ik niets in te pakken.

18. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

water spuugde Dano ook eerst uit de eerste week. maar nu drinkt hij gulzig een fles water. het is absoluut wennen. maar in het begin gaf ik ook vrij vaak diksap tot ik tot de ontdekking kwam dat het inderdaad niets toevoegd. nu geef ik het heeel zelden puur als tractatie. Ik vind het heel belangrijk dat Dano water lust. Thee is nog lastig maarja dat komt wel.

19. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Ik geef de thee ook wel eens koud!
    Maar als je het warm wilt geven dan maak je een beetje thee en doe je het in zo'n kleine thermosfles.

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle drinkt zijn thee warm en koud, maakt hem niks uit als hij dorst heeft. Diksap lust hij niet en water is hij ook niet dol op... Thee met een fruitsmaakje vind hij wel erg lekker...

Share This Page