Wij zijn alle vier dol op honden. Een hond zou een echte aanvulling zijn op ons gezin. Maar... ik ben (licht) allergisch voor honden. En dat maakt natuurlijk dat we niet zomaar een hond kunnen en willen aanschaffen. Wij hebben veel honden in onze familie- en kennissenkring. Van sommige heb ik last (benauwdheid), bij sommige rassen ervaar ik geen of weinig klachten. Ik vraag me af of er hier dames zijn die ervaring hebben met een hond én een allergie binnen hun gezin. Zijn er problemen waar je tegenaan loopt. En welk ras hebben jullie dan. Ik ben benieuwd!
Een vrouw hier in het dorp is ook allergisch voor honden, hadden een beagle maar hebben ze vanwege de allergie weg moeten doen. Dat was al jaren geleden. Nu hebben ze een Labradoodle en dat gaat wel goed voor zo ver ik weet.
Kooikerhondjes schijnen ook vaak te kunnen bij een lichte allergie. Het is alleen geen gemakkelijk ras, qua opvoeding.
Ik ben zwaar allergisch voor honden en katten Wij hebben een Bichon Frisé, schat van een ras en ze hebben heerlijk zacht krulhaar wat niet verhaart. Over het algemeen hebben ze ook weinig "roos", wat ook nog wel eens reacties kan veroorzaken. Als je op speeksel reageert, dan zou je dat eerst uit moeten testen als je een Bichon Frisé pup vasthoudt e.d. Maar ik heb van onze kleine fluffball in ieder geval nooit last gehad. Sterker nog, door haar kan ik tegenwoordig ook andere honden aaien zonder er (veel) last van te hebben. Het nadeel van een Bichon Frisé is wel dat ze moeilijk alleen kunnen zijn. Het zijn echte familiehondjes die heel gehecht zijn aan hun "roedel". En ze vergen veel verzorging, juist omdat ze krulletjes hebben die niet verharen. Dus regelmatig borstelen (en wassen) en wat vaker naar de trimsalon Dit is ze! Wij gaan altijd voor een kort kapsel bij haar, want dat vindt ze zelf ook prettiger. De officiële Bichon look is nogal uhh...poofy...namelijk
Onze zoon is allergisch voor van alles en o.a. honden, bleek uit de allergie testen. Wij hebben zelf een hond, daar heeft hij gelukkig geen last van. Gelukkig maar!! De allergologe adviseerde ons om, bij aanschaf van een andere hond, onze zoon veelvuldig in het nest te laten zitten en flink met de puppy's te gaan knuffelen. Om zo te bekijken of hij klachten krijgt. Misschien is dat een tip?
Bedankt voor jullie reacties. Zelf hebben we dus verschillende honden in onze omgeving. Ik merk dat ik op langharige honden wat sneller allergisch reageer (misschien ook wel logisch). Maar van de labradors van vrienden van ons krijg ik juist weer geen klachten. Een labradoodle zou dus zeker een optie kunnen zijn. Als er een hond komt, dan blijft hij/zij ook. Ook al zou ik er last van hebben. We hebben nu ook een kat waar ik licht allergisch voor ben, en daar valt ook goed mee te leven. Maar ik vind het belangrijk om me er toch goed in te verdiepen. Aegyo, wat een scheetje. Onze voorkeur gaat wel uit naar een wat grotere hond (indien mogelijk). Indy1986, wat voor ras hebben jullie nu?
De Bichon is verwant aan de Spaanse Waterhond, dus dat zou misschien ook nog een optie zijn Soortgelijk haar, maar wel een slagje groter
Dat wist ik niet. Ik ben de Spaanse waterhond wel tegengekomen bij mijn zoektocht naar allergievrije honden. Grappig
Mijn man is ook licht allergisch. Wij hebben sinds een jaar of drie een ruwharige teckel☺ en die verhaart en schilfert niks. Heeeeeeeerlijk eigenwijs beestje,maar onmisbaar in ons gezin...
Ik ben ook allergisch en heb altijd honden gehad. Hond mag niet boven komen of op de bank want dan worden mijn klachten erger. Bij alle honden waren na zo'n 2 jaar de klachten weg maar bij m'n huidige (kortharige) hond zijn de klachten er nog steeds na bijna 8 jaar. Met medicatie (ben voor meer dan alleen honden allergisch) gaat het heel goed verder.
Ik vind het op zich geen probleem om medicatie te gebruiken. Maar ik vraag me af of dat geen kwaad kan bij langdurig gebruik. Ik ben zelf ook voor meer dan alleen honden allergisch en merk dat ik veel meer klachten heb van mijn hondenallergie tijdens het hooikoorts seizoen.
mijn zwager is ook allergisch voor honden/katten . Op onze mopshondjes reageerde hij wel heel erg maar zelf hebben ze een Stafford en dat gaat prima.
Het ligt een beetje aan hoe allergisch je bent en waar je op reageert. Als je vooral op de haren/huidschilfers reageert (of op de huisstofmijt die ontstaat door de haren/huidschilfers), dan kan het zijn dat je minder tot geen last hebt van honden met een langharige, krulharige of ruwharige vacht. Deze verliezen meestal niet continu haar, maar je moet ze knippen of plukken. Daardoor heb je veel minder haar in huis en dus minder klachten. Wij hebben geen hondenallergie maar wel allebei last van huisstofmijt, en een hond met middellang haar die altijd wel wat verliest en 2x per jaar ruit. Paar aanpassingen: - hond mag alleen beneden komen, niet boven - stofzuigen bijna dagelijks - Hond veel (buiten) kammen zodat het meeste haar daar verdwijnt - Als je een bijkeuken hebt, dan zou je ook de hond daar 's nachts en als je naar je werk bent, kunnen laten slapen ipv in de woonkamer. Dit scheelt toch weer een flinke hoeveelheid haar in jouw leefomgeving. - vloeren stoomreinigen schijnt ook te helpen tegen huisstofmijt/huidschilfers etc - Een waterblazer (voor de hond) schijnt ook heel fijn te zijn om haar/huidschilfers in je huis te voorkomen Als je allergisch reageert op speeksel, heb je nergens wat aan Weet wel echt wat je doet. Je kunt het een hond niet aandoen om hem te nemen en er na een half jaar achter te komen dat je tóch te veel last hebt ervan, en hem weer weg te moeten doen. Je zei dat je veel honden in je omgeving hebt; kijk of je er eens een paar kunt opvangen in de vakantie, een aantal verschillende rassen als logé hebben. Dan merk je hoe veel last je er van hebt in huis.Bewaren
Ik ben allergisch voor honden, katten, konijnen etc. Wij hebben 2 Amerikaanse staffords en nergens last van. Verharen niet en geen roos/schilfers etc.
Staffords hebben 'gewoon' een kortharige vacht dus die verliezen wel degelijk haar en huidschilfers... (dat doen ook langharige/krulharige rassen trouwens maar wel veel minder). Klopt wel dat zo'n korte vacht meestal geen typische rui-periode kent. Dit omdat er weinig tot geen ondervacht in zit die naar winter-/zomervariant moet wisselen. Maar ook de dekharen vallen uit natuurlijk.
Gisteren heeft mijn zoon een allergie eliminatie behande gehad. En na 25u is hij er als het goed is vanaf. Dat horen we maandagmiddag. Dan heeft hij een controle en een behandeling tegen huisstofmijt.
Dan hebben wij denk ik kabouters die de haren opruimen 😉 nee hier geen last van haren en dat soort dingen.
Bedankt voor je reactie. Op zich heb ik weinig last van een hond als hij gewoon in mijn omgeving is. Maar zodra ik hem ga aaien/knuffelen, dan schiet ik vol. Maar ja, om nu altijd onze hond te ontwijken.. Maar als er een hond komt, dan blijft hij ook.