Zo erg? Eerlijk, dan zou ik het niet doen... Vijftien jaar verkouden of medicijnen... Ik houd enorm van honden maar dan zou ik een dier zoeken waar ik minder op reageer...
Mijn schoonouders hadden een 'anti- allergie hond'. Volgens mij wss het zo'n labradoodle. Daar hoor je dus niet op te reageren. Nou ik had er echt wel last van als ik hem aaide en mijn schoonzus kon het niet eens verdragen als hij alleen al in de kamer was. Ik weet niet hoe erg het precies is bij jou, maar als je alleen al bij het aaien volschieten zou ik er nog even goed over nadenken. Als ik een 'goede' allergie-aanval heb ben ik echt heel beroerd. Ik zou er dus niet aan moeten denken om dat jaren lang te hebben.
Dat laat ik zeker. Weet het morgen eind van de middag pas. Maar de behandelingen die mijn zoon tot nu toe heeft gehad hebben allemaal gewerkt.
Mijn vader en broers waren ook allergisch....de huisarts zei destijds dat ze voor een langharig ras moesten gaan omdat bij de kortharige de haartjes overal in blijven zitten. Ze hebben nu een langharige teckel,de 3e alweer en nooit problemen gehad.
Hoe de behandeling precies in zijn werk gaat dat weet ik niet omdat ik niet aanwezig mag zijn tijdens de behandeling. Dat stoort. Gisteren is mijn zoon getest en de behandeling is aan geslagen. Hij is gistermiddag behandeld voor zijn allergie voor huisstofmijt. Dat is een zware omdat hij 25 uur lang een kapje voor zijn mond en neus moet dragen. Alleen buiten hoeft dat niet. Maar tot nu toe waar hij voor is behandeld, is geslaagd doordat hij zich hoe moeilijk ook zich aan die 25 uur houdt/ heeft gehouden. Totally Balanced De behandeling wordt deels vergoed door mijn aanvullende verzekering. Succes
Honden die veel verharen krijg je sneller last van je allergie. Het zijn de huidschilfers waar men allergisch voor is, en die komen mee met de losse haren. Ik heb al 10jaar mn hond en sinds maand of 2 a 3 ben ik een allergie gaan ontwikkelen helaas. Begon met jeuk aan mn neus als ik haar knuffelde. Maar nu kan ik niet eens haar aaien en mn longen slaan al dicht. Hier wordt de allergie dus alleen maar erger. Nu moet mijn man haar kleed dus steeds recht leggen (hond blijft die uit haar mand trekken ) en hij moet haar borstelen. En hij is totaal geen honden type knuffelen kan dus niet meer al doe ik t regelmatig toch met als gevolg ademhalingsproblemen. Het blijft mn schatje. Succes! Hoop dat je een lieve hond vind. Voor ons in de toekomst geen hond meer helaas, ik trek dat niet