Waarom is het zo moeilijk om rekening te houden met een ander? ( buren)

Discussion in 'De lounge' started by Deedee91, Jul 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Wij wonen in een appartement, einde van de galerij. Aan ons huis zit een brandtrap wat hartstikke handig is ( dat het niet gebruikt mag worden is een andere discussie) Alleen die verdomde trap galmt altijd door ons hele huis heen niet te spreken over de deur die dicht dondert. Overdag geen punt maar in de avond/nacht wel. En laat nou net een buurvrouw van verderop die trap vaak gebruiken in de avond/nacht.

Nu rent de buurjongen elke ochtend omdat hij te laat is die trap af. Al meerdere keren gevraagd om rekening te houden maar hij houd er rekening mee zegt hij. Buurvrouw verderop gebruikt hem dus in de late avond/nacht, net als al haar bezoek. Nu sprak ik haar net weer aan want vannacht was het ook weer bal rond 1 uur. Ik word er wakker van en lig vervolgens een tijdje wakker. Maar nee hoor was zij echt niet ( terwijl ik uit het raam heb gekeken) Ik blijf het maar aangeven dat het vervelend is maar er word gewoon niet naar geluisterd. Zijn allemaal volwassen mensen.

Pfff wat zouden jullie doen in deze situatie?ben het nu goed zat. Dochter spookt ook door eczeem dus heb mijn slaap nodig. Zit er aan te denken om dan maar bij de woningstichting te klagen zodat die deur niet gebruikt mag worden. Nadeel is dat wij dan echt een enorm stuk moeten omlopen.

Ik zelf zou als ik de buren was via de hoofdingang gaan, voor de buren en zeker de buurvrouw 2 huizen verderop scheelt het maar een paar stappen. Maar goed dan ben ik, zij blijkbaar niet :(

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou de woningbouw bellen. Misschien kunnen zij iets doen aan het galmen?

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Tsja of niemand of iedereen ben ik bang.
    Als dat ook voor haar korter is net als voor jou logisch dat ze dit dan doet.
    Mss een rubber strip tussen de deur plakken dat het niet meer zn dreun geeft?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    De woningstichting gaan we trouwens al bellen voor het galmen. Maar het is al bij 1 stap op de trap, dat dendert al. Het is serieus waar voor haar niet omlopen zij woont precies in het midden. En zo groot is ons appartementen complex niet het zijn 5 appartementjes naast elkaar. Het is nog geen minuut lopen naar de gezamenlijke deur.

Denk ik dan zo krom, een beetje rekening houden met elkaar is toch een kleine moeite? Overdag hoeft dat echt niet maar in de late avond/nacht en vroege ochtend lijkt mij dat het minste wat je kan doen.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dat galmen gaan ze trouwens waarschijnlijk niets aan doen.
    Het is geen officiële uitgang dus ze zullen zeggen dat hij daar ook niet voor gebruikt moet worden.
    Als het maar 5 appartementen zijn is het voor jou toch ook geen probleem om de hoofdingang te gebruiken?
    Mss kun je haar nog voorstellen in de avond na 10 uur de hoofdingang te gebruiken?

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Ik heb haar vanmiddag wederom uitgelegd dat ik meestal rond half 11 op bed lig. Maar ze werd wat pissig want ze wil die trap in de avond ook gebruiken. Ze was denk ik op haar tenen getrapt want volgens haar was zij het niet vanacht.

Ip is het ook geen punt maar wij hebben geen lift dus ik til mijn dochter naar beneden en leg haar in de wagen die altijd in de auto staat. De auto staat voor de trap enorm handig dus. Dus ik had gehoopt dat er rekening gehouden kan worden maar dat is blijbaar moeilijk...

De buurjongen zijn auto staat ook altijd bij de hoofdingang want er is voor de trap weinig plek. Dus dan zou je ook denken ik loop via de hoofdingang. Maar nee toch de trap.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja als je hem zelf ook gebruikt.. lastig.

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Zolang jij hem zelf ook gebruikt kun je weinig beginnen helaas.
    Het zal dan zo zijn of allemaal of niemand.

Dat er rekening met elkaar gehouden kan worden dat is natuurlijk wel een punt, maar ik denk dat je weinig kan doen hieraan of zelf niet meer de trap gebruiken en dan de woningbouw bellen.
    Maar dan zal ze aangeven dat jij hem zelf ook gebruikt.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Ja enorm dilemma! Maar sta echt op het punt om dan maar niemand via de trap. Maar dan krijg je het volgende probleem iedereen parkeert voor de hoofdingang en dan is het vechten om een plek. En moet ik extra gaan sjouwen met mijn bootschappen. Net als de directe buren want dat is voor hun ook net wat dichterbij maar ook om te verwaarlozen maar goed.
    Dus dat willen we niet en daarom snap ik niet dat er geen rekening gehouden kan worden.

10. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Buren uitnodigen in je huis en de trap oprennen... Doe het dan wel in de avond uren als er geen andere geluiden zijn, dan kunnen ze het zelf horen en vragen of ze hem aub niet in de avond uren willen gebruiken na 8 uur bv

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Dus als ik het goed begrijp moet iedereen rekening houden met jou door die trap niet te gebruiken want jij hebt er last van maar jij moet hem wel gebruiken want anders moet je te ver lopen met de boodschappen?

Ik heb ook in een gallerijflat gewoond en het is heel simpel: als je dicht bij het trappenhuis woont heb je mazzel omdat je niet ver hoeft te lopen maarje hoort iedereen wel lopen en voor je huis langs gaan. En als je ver van de trap woont moet je verde lopen maar heb je minder geluidsoverlast.

Je kunt niet allebei hebben.

12. Sn0epje

Sn0epje Lid

Jul 11, 2016
    34
    15
    8
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet echt eerlijk dat jij wel die trap wil gebruiken wanneer het jou uitkomt. Ik snap heel goed dat het overlast bezorgd. Maar zolang het beschikbaar is om te gebruiken zullen ze het blijven doen, weet ik uit ervaring. Dat men niet soepeler is in de tijden waarop ze de trap gebruiken is wel zuur. Maar je moet begrijpen dat zij in principe wel recht hebben om het te gebruiken ook al bezorgd dat jou overlast, dan had die trap daar niet moeten staan. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar zo is het eenmaal.

13. ShampooL

Ik denk dat je een compromis moet sluiten. Je wil dat ze de trap niet gebruiken, maar ook wil je niet dat ze parkeren waar jij wil parkeren. Tja, zo werkt het niet als je met 5 gezinnen in een appartementencomplex zit.

Je kunt misschien tijden afspreken. Niet na 22u en niet voor 7u? Isoleer je deur voor het geluid en contacteer de woningbouw voor het dreunen.
    Werkt dat niet dan moet je ervoor zorgen dat niemand (dus jij ook niet) de brandtrap kan gebruiken en zal je je auto soms elders moeten parkeren.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Nee hoor Juul dat is niet het probleem. Als ik er last van blijf houden dan lijkt mij de beste oplossing dat niemand de trap gebruikt. Maar dat is niet wat ik wil, ik probeer er samen uit te komen met de buren. Leg de situatie uit wat ze vervolgens snappen maar er dan niks mee doen.

@ snoepje en dat is ook geen probleem als er gebruik van word gemaakt als een ander dat handiger vind. En ik heb nergens gezegd dat ik de trap wel wil/ga gebruiken als het mij uitkomt. Natuurlijk begrijp ik dat zij net zo veel recht hebben.

@ shampoo. Uiteindelijk is de trap voor het parkeerprobleem ideaal want nu is alles altijd mooi verdeeld aan het eind vd dag. Ik had gehoopt dat er rekening mee gehouden kan worden, uiteindelijk vraag ik niet iemand om een miljoen maar gewoon wat rekening mee te houden met een ander.

Dat van die tijden lijkt mij de ideale oplossing maar ik heb dat al laten doorschemeren en daar word dus niet van harte op gereageerd.

Maar goed komt er geen oplossing dan hebben wij in deze situatie het meeste verlies maar dat is dan niet anders. Dat heb ik uiteindelijk wel voor over maar niet wat ik wil. Ik werk ook nog eens in de zorg en vaak in het weekend, dan is het al helemaal erg in de nacht.

15. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Ik zou een blad uitprinten en plastificeren en daar op de deur van de brandtrap plakken met de tekst dat de trap enorme overlast bezorgd en mensen uit hun slaap houd en of ze die niet of anders heel zachtjes willen gebruiken oid.
    Misschien helpt het.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    Wat zijn de regels nu over die brandtrap? Staat daar wat over in het huurcontract
    Mag je deze überhaupt gebruiken? Als je gaat klagen bij de woning bouw en het mag officieel niet dan krijg je een duidelijk antwoord.

Afsluiten gebeurd natuurlijk niet omdat je in geval van nood er altijd gebruik van mag maken.

17. ShampooL

Je hebt ook van dat materiaal wat geluid en trillen dempt voor op de traptreden. Ik weet niet of dat mag van de brandweer, maar misschien kun je dat opperen bij de woningbouw of bij de buren?

18. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Vervelend. Misschien mag je er deurdempers tussen laten zetten, iom de verhuurder. Een avondje op de galerij gaan zitten en iedereen aanspreken die overlast veroorzaakt kan misschien ook helpen (persoonlijk is meestal beter dan met een briefje). En je zou nog kunnen vragen of ze een andere woning voor je hebben. Als het je woongenot verpest is dat niet zo gek.

19. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Tja, dit heb je in een appartement. Je hebt je punt aangegeven en nu ben je afhankelijk van de medewerking van de buren. Maar eerlijk gezegd Snap ik wel dat ze niet de andere ingang gebruiken, net zoals jij je redenen hebt hebben zij die vast ook. Het is natuurlijk raar dat jullie daar samen wonen en jij een soort exclusieve tijdsklok op die trap mag zetten, tijden die vooral jou uitkomen.

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    @ 2mam2 dat wil ik eigenlijk niet doen want ik weet wie de trap gebruiken. Onze buren en die daarnaast. Bezoek kan al niet via die trap want je moet een sleutel hebben. Naar beneden kan wel natuurlijk gezien het een brandtrap is.

@ Crysttel, ik weet niet wat er in het contract staat. Ik weet wel dat de woningstichting de buren naar ons verwezen hebben voor de sleutel. Het was een tijdje rustig en bleek dat ze de sleutel niet hadden en de deur stond niet meer open altijd ( denk dichtgemaakt door de onderburen) Dus de woningstichting weet dat de trap gebruikt word. Was de fijnste 2 maanden van mijn leven ;)

@ Shampoo, goede tip! er zit al wel een soort rubber op is dat soortgelijk spul?

@ uuz, Ik weet dus al wie de trap gebruiken dus hoef niet op dat stoeltje gaan zitten:p Een briefje zou ik ook niet snel doen idd en daarom spreek ik ze ook aan en leg de situatie uit. Heb ze nu in een maand tijd 3 keer aangesproken. En sinds kort slaapt mijn dochter heel slecht in de nacht dus het word nu nog vervelender. Een andere woning zou ideaal zijn maar de wachttijd is 7 jaar hier :O Wij willen graag weg hier en dat gaat ook zo snel mogelijk gebeuren als mijn vriend zijn Master heeft afgerond en een baan heeft.

Helaas is dit het zoveelste huis met overlast, ons eerste huis was nog extremer en dat waren serieus criminelen dus wij durfden niet zo veel.

Share This Page