Allergie en kat

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nee ik zoek (nog) geen nieuw baasje;)

Ik kamp al jaren met diverse allergieen en hierdoor ook wel chronische klachten, het went. Toen ik begin dit jaar een prednison kuur kreeg ging er een wereld voor mij open:$. Ik wist hoe je je voelde als niet kampt met zoveel allergieen. Ik wist gewoon niet meer beter;).

Maar goed ik heb afgelopen week weer diverse onderzoeken gehad, testen etc etc en het blijkt toch dat ik het meest allergisch ben voor katten:(.
    Nu weet ik al jaren dat ik een allergie hiervoor heb, maar tja had er nog wel meer allergieen, deze blijken nu niet zo heel sterk meer te zijn. De arts die zei ik geef je nu medicijnen, maar ik denk dat je die niet nodig zal hebben als je je kat weg doet:(. (wel in hooikoorts tijden).

Wat moet je dan? hij is al 15 jaar bij mij, het ziet er ook niet naar uit dat hij binnenkort het loodje gaat leggen, beest is kerngezond:).

Maar aaien kan ik heb niet, op schoot zitten ook niet, het lijkt alsof hij het begrijpt en komt altijd naast mij liggen met 5 cm ertussen. Dan kan ik het wel een half uurtje verdragen;) Hij knort dan om het leven, dus hij lijkt mij wel tevreden en zo kabbelen we al jaren voort:)

Wat zouden jullie doen? ik kan toch niet mijn kat zomaar weg doen? maar om nou steeds medicijnen te moeten nemen voor je kat? (geen licht pilletje ofzo).

Ik zit er een beetje mee;):(

2. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Hier ook iemand met een kattenallergie, maar geen kat;)

Pfff moeilijke keuze zeg!! Als je het beestje nou nog 'maar' een jaar had zou ik gezegd hebben: wegdoen. Maar je bent denk ik erg aan het beestje gehecht??
    Kan je hem/haar misschien ergens te logeren brengen om te kijken of je er echt veel op vooruit gaat? En of je klachten idd (helemaal) weggaan?
    Zou je anders een 'goed' adres weten? Iemand in je omgeving bijv.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat een nare situatie!
    Tja, wegdoen doe je inderdaad niet na 15 jaar.

Maar je had voor je dokters bezoek toch ook een allergie tegen katten? Dus wat is er precies verandert waardoor je hem niet meer mag/kan houden?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Rot voor je, zeg! Dat lijkt me echt onwijs verschrikkelijk. Ik hou van onze poezenbeesten en kan me niet voorstellen hoe het zal zijn als ik ze niet mag aaien. Ik knuffel ze namelijk continu.

Wat ShampooL zegt vind ik ook. Wat verandert er nu, nu je de diagnose hebt? Je kunt er een beetje meer rekening mee houden en 'dan weet je het voor de volgende keer', nog even bikkelen en volhouden voor een paar jaar en dan is het klaar. De oudste kat waar ik persoonlijk mee te maken heb gehad was 23 en die was daarna compleet 'op'. Als je de eerste 15 aan kunt, maakt het dan echt uit als je het nog even langer vol kunt houden, eventueel met medicatie? Dan neem je daarna een naakte kat of een anti-allergie-kat.

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt ik weet het al een jaar of twaalf, maar ik kamp sinds die tijd ook altijd met klachten alleen wist ik niet meer beter;). Het is een lang verhaal die zal ik jullie besparen.

Feit is de kat is al 15 jaar bij mij, ik kamp al jaren met klachten.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had al een diagnose hoor ik wist het wel;). Maar ik heb er nu ook andere allergieen bij gekregen het is er niet 1. Feit is dat ik nu nog meer reageer op de kat dan voorheen. Even een paar jaartjes volhouden wil ik graag, maar hoever ga je? Ik heb met hem afgesproken dat hij minstens 25 jaar gaat worden:)

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Heel erg moeilijk :( Hier ook twee katten en allergie en ja het zou veel beter voor mij zij om ze weg te doen maar ik kan het niet, echt niet.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien kan hij/zij naar iemand toe waar jij heel vaak komt?
    Ik zou het zelf nooit willen/kunnen doen hoor, jij denk ik ook niet..?

Bah! Ik wou dat er een oplossing voor was! Je eigen gezondheid is belangrijk! Maar zomaar je maatje weg doen die je al 15 kent en hebt .. pff! :(

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik echt mijn beestje niet meer weg kunnen doen na zoveel jaar. Zou dan zolang zijn leventje nog mag duren voor die medicatie gaan.

Heb makkelijk praten zonder allergie, maar ik zou het gewoon niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Misschien kun je fexofenadine hci 180 a proberen is echt een wondermiddel

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb een familielid met een kattenallergie, en zat in hetzelfde schuitje als jij...zij heeft deze lamp aangeschaft, en vind het een wonderlamp. Nog steeds heeft ze haar 2 katten in huis!
    Hij kost wel wat, maar het werkt blijkbaar echt.

Dieren Shop.nl - de online dierenspeciaalzaak !

12. lioness74

Mmmm... de link werkt niet goed zie ik...kijk bij ecolamp.

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Denk dat het vooral aan jou persoonlijk ligt,
    Als je al 15jaar met deze klachten loop, tja waarom dan die andere 3 a 4 jaar niet?

Zelf heb ik ook een dieren allergie, en moet er niet aan denken om 15jaar met die klachten te lopen.. Ik ben echt 'dood' ziek na 5 minuten.

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga er morgen even naar kijken bedankt!!:)

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben ook doodziek als ik 5 min met kat spendeer. Reden waarom ik niet meer bij mijn beste vriendin op bezoek ga sinds haar man besloot maar meteen 3 katten te nemen... Ik trek het daar gewoon niet.

Ben ook allergisch voor honden, maar we hebben toch een hondje en mijn allergie voor honden staat in schril contrast met mijn katten-allergie. Manlief had, voordat we samenwoonden, opgepast op kat van nichtje. Ik kwam erna op bezoek terwijl hij dus alles had gezogen etc. en ben van ellende na 5 min weer weggegaan.

Maargoed. Ik heb mijn hondje waar ik echt dol op ben. Mocht ik meer allergisch voor hem worden dan zou ik echt nog wel even aan wat extra medicijnen gaan. Zou het niet over mijn hart verkrijgen om hem te dumpen. Daarnaast heb ik van ons hondje ook weinig last. Hij gaat elke maand goed in bad, wordt goed geborsteld en er wordt elke dag gestofzuigd.

Wist je al dat je allergisch was voor katten toen je je kat kreeg?

16. lioness74

Succes! Gewoon op die pagina ecolamp intikken:)

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik heb 2 katten en heb een kattenallergie.
    Voor geen goud doe ik mijn katten weg.
    Dan slik ik echt liever medicijnen.

Wat voor medicijnen zou jij moeten gaan nemen die zo zwaar zijn?

18. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    ook ik heb heftige allergieën, en ik gebruik daar dus ook medicijnen voor. zowel tabletten als pufjes als neusspray..

aangezien mijn allergie voor honden heel heftig is en ik 2 honden had ( nu nog 1), heb ik daar dus wel alle medicatie voor gebruikt en ik voelde me daar een heel stuk beter bij...

19. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Met zo'n oude kat zou ik medicijnen blijven nemen. Het kan plotseling heel snel achteruit gaan met zo'n beestje vanwege de ouderdom, heb het al bij 2 katten meegemaakt.

In ieder geval, wat je ook besluit, veel sterkte :)

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb dit met mijn dochtertje van 3 die kan absoluut niet tegen katten helaas heb het 2x geprobeerd
    ze zeiden eerst dat ze niet tegen kort harige kon mijn zoon blij die is gek op poezen dus ik lang harige gekocht helaas reageerde zij hier vrij snel op
    en heb ik met pijn in mijn hart moeten beslissen ze toch weg te doen
    soms is een keus heel moeilijk als volwasse zijnde is soms een pillentje een goede uit weg maar deze zijn ook nog best zwaar dus erg moeilijk
    als het nu goed gaat zo als het nu gaat zou ik denk ik zo door gaan
    blijft moeilijk vooral als een beestje al 15 jaar oud is en toch gezellig bij je komt zitten
    sterkte

Deel Deze Pagina