Vanaf dat mijn dochter 6 maanden is zijn we begonnen met een korstje brood. Tegen de 7 maanden zijn we begonnen met stukjes brood te geven dit heeft ze eigenlijk altijd slecht gegeten, geloof dat het op het kdv 1 keer gelukt is dat ze een heel broodje heeft gegeten maar thuis was het altijd maar een 1 a 2 stukjes en dan was het janken en brullen. En ik nam er echt de tijd voor zat soms wel een uur met haar en dan liet ik haar die stukjes zelf in de mond doen etc etc. Zo rond de kerst tijd kwamen we op het goed idee om het broodje zonder korst dubbel te vouwen en dan dat door de midden snijden en het dan uit het vuistje te geven, nou dit werkte en ze heeft ongeveer een week lang iedere dag zo haar broodje gegeten. Nou en nu sinds een paar dagen taalt ze niet eens naar haar brood zodra ik het neerzet en ook maar voor haar hou slaat ze met haar armen en is ze boos dus ook maar weer stukjes geprobeerd maar dat wil ze ook niet. Beleg soorten heb ik al geprobeerd maar niks helpt. Ik maak er geen strijd van dat ze het niet wil eten, wil ze niet dan wil ze het niet en krijgt ze een fles en klaar. Zijn er meer kindjes die zo moeilijk brood eten en hoe ging dat toen die ouder werden, gingen ze dan wel "normaal" hun brood eten of bleef het zo?
hier precies andersom. Met een maand of 6 ben ik begonnen met een korst, die had ze meteen zo weg en toen na een paar dagen ook meteen een hele boterham gegeven. Ze at heel graag brood. Op een gegeven moment zelfs 2. Met een maand of 10 is het verandert, sindsdien vind ze brood echt vreselijk. Ik wissel het hier inmiddels af met een kom muesli of pap en crackers/beschuiten. Maar op het kdv eet mevrouw 3 boterhammen
Hier een vergelijkbare situatie. Met 6 maanden begonnen met brood, hij begreep er niets van, zat een beetje te smakken en te soppen, slikte het niet door. Dus maar ff gestopt. Met 7 maanden weer begonnen, eerst 1/3 boterham, toen 1/2 en op een dag kreeg íe een hele op incl. korsten! Nu sinds een paar dagen word het per dag minder, gisteren waren het nog maar 6 stukjes en vandaag bij de oppas ook maar een halve boterham. Hij gaat gewoon huilen of doet z'n mond dicht. Ik geef z'n brood ook samen met wat sap of yoghurt, droog(met beleg) krijgt íe het niet weg. Ik heb ook het idee dat íe het niets vind. Z'n warme eten vind íe heerlijk, alles gaat erin. Van wortelen tot spuitjes, net zoals warme pap en fruithap blieft íe ook liever warm.
Hier is brood ook geen succes. Al vanaf 6,5 maand begonnen met korstjes maar mevrouw is haar interesse altijd weer snel kwijt. 's ochtends eet ze meestal een kwart boterham en tussen de middag vaak helemaal niet. Ik blijf het gewoon aanbieden, ik voer haar wat stukjes en ze eet zelf wat, en het zal ooit wel goedkomen....
Ook hier (nog) geen broodeter. Ik geef haar elke dag een keer een broodkorst maar daar is het interressante al snel vanaf. Het is veel leuker om het op de grond te gooien... Verder is ze wel gek op haar fruit en groente. Deze week komt de kinderstoel en dan laat ik haar aan tafel zitten met een hele boterham en mag ze het gewoon zelf uitvogelen. Ze is toch meer van het zelf doen. Dus ik ben benieuwd of dat beter zal werken voor haar. Smeren jullie nog iets op het brood?
Het gaat hier na mijn vorige post inmiddels beter - omdat Irem zo gefascineerd is door alle kruimels die ze tegenkomt, leg ik nu haar boterham (dubbelgeklapt, besmeerd met boter meestal) in kleine stukjes voor haar neus. En zo eet ze over het algemeen bijna een hele boterham . Dat bleek hier de truuk te zijn, zelluf doen!
ik vind het dood eng om ons meisje brood te geven hoor. 2 weken geleden begonnen met korstjes en ging 2 dagen goed, of nou ja goed haha smeren en soppen. maar dag 3 stikte ze er bijna in, ze likt er aan en stopt het in haar mond maar slikt niks door tot dat haar mond zo vol zit en dan gaat ze kokhalzen. alsof ze er in blijft of zo. pfff vind het nu dus echt dood eng om te geven. hoe is dit bij jullie gegaan dan? dacht nog misschien is ze er nog gewoon niet aan toe maar een liga eten gaat wel heel goed daar verslikt ze zich niet in.
Ik blijf er ook echt bijzitten als ik haar een korstje geef en als ik zie dat ze een stukje in haar mond heeft dan laat ik haar dat eerst opeten. Die broodkorst laat ze toch steeds uit haar handje vallen dus dan pak ik hem op en geef hem pas terug als het op is. En als ik denk het is te groot/ teveel vis ik het gewoon met mijn vingers uit haar mond.... Let wel, ze heeft nog geen tanden hahaha dus nu kan dat nog.
Hoi Hoi Ons meisje eet vanaf 6 mnd een halve boterham en met 7,5 mnd een hele incl korstjes. Dit is ze blijven doen tot vorige week. Sinds een week wil ze geen brood meer, ze slaat mijn hand weg en wordt boos lijkt het wel. Haar melk drink ze wel op. Haar avondeten, rijstwafeltjes tussendoor en pap eet ze allemaal op. Ook een toetje na het eten. Alleen die boterham s'middags is echt drama! Nu zag ik een reactie van iemand waarvan ze het kindje het zelf liet doen. Dat ga ik morgen ook eens proberen. Toen ik van de week nml kleine stukjes neerlegde pakte ze ze wel en liep ermee te rotzooien maar er gingen toch ook wel wat stukjes naar binnen! Wordt vervolgd......haha Groetjes, Sleepy
Hallo, Ik vroeg mij af wat jullie voor brood geven? Want hoe zit dat met zout die in het brood zit? Kan dat dan weer wel? Ik eet zelf nl altijd brood met pitjes maar dat lijkt me niet echt geschikt, haha. En moet je eerst met een korstje beginnen of mag je ook met het zachte gedeelte beginnen? Mijn zoontje wil nl echt les eten wat los en vast zit dus lijkt me leuk om nu ook met brood te beginnen. Hopelijk leest iemand dit nog
Je kunt het beste beginnen met een korst van een bruine boterham. Vanaf 7 maanden kun je dit uitbreiden met een boterham. Het beste kun je dan brood geven wat een dag oud is.