Vraag: Verstopte misschien ontstoken bijholten 21 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tgirl, Oct 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Tgirl, Oct 13, 2014
    Last edited: Oct 13, 2014
    Mijn dochtertje van 21 maanden is voor het eerst verkouden. En hoe...
    Haar bijholten zijn in ieder geval goed verstopt, misschien wel beginnend ontstekend.
    Afgelopen nacht werd ze iedere 2 uur wakker, huilde 5 tot 10 minuten heel erg zielig en sliep dan weer door.
    Dit is heel plotseling zaterdagavond begonnen met vaak niezen. Gisteren haalde ik haar uit haar bed met pusgele snot (sorry voor het vieze beeld..)
    Middagdutje heeft ze niet gedaan, neus veel te verstopt.
    Ik spoel haar neus uit volgens het ziekenhuis, met zelfgemaakte zoutoplossing. Meerdere keren per dag, vind ze prima.
    Ook heeft ze smiddags en voor bedtijd een zetpilletje gekregen.
    Gisteravond een ui bij haar bed neergezet en een zakdoek met dampo erop tussen twee hemden gestoken. Ook hebben we haar hoofdeinde wat omhoog gezet en de deur opengelaten, zodat er wat lucht door de kamer stroomt.

Wat kan ik verder nog doen?
    Hoe krijg ik die holten weer vrij?
    Wat doen jullie voor je kleintjes bij een flinke verkoudheid?
    Want ze klaagt steeds over pijn. (ik mag er wel gewoon op drukken, dus ècht ontstoken is het niet....)
    Ik ben niet zo van het naar de huisarts gaan, die schrijft me nèt iets te makkelijk een AB-kuur voor

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    stomen! leker in bad voor dat ze naar bed gaat.. ik heb hier thuis zwitsal adem vrij, maar twijfel of ik niet eucalyptus olie bij de tuinen ga halen. hier is ze ook bizar verkouden en idd dat vieze geel groene snot wat s ochtends overal zit :eek:
    verder luuf onder voetjes en sokjes erover, rug en buik ook insmeren. neusspray (of spoelen.. is hetzelfde natuurlijk)
    ik heb vorig jaar sterkere neusspray voor haar gehad, maar die was over datum. cxilo huppeldepup dat er in geloof ik. toen was het zo over..

3. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Annabel274!

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echte neusspray halen. Xylometazoline.
    'Officieel' is dit vanaf 2 jaar (lage dosering zonder recept in elk geval) maar onze dochter kreeg het al vanaf de geboorte.
    Ben zelf ook niet voor antibiotica als het niet hoeft. Volgens onze kno arts kan neusspray echt geen kwaad. Beter dan het ontwikkelen van bijholte- of oorontsteking.
    Jouw kindje is al bijna twee, dus dit zou ik je zeker aanraden!

5. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx! Ik zie het nu pas, ik zal het morgen halen.

Share This Page