Slecht drinken 4 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Klaartje863, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand en gaat steeds slechter drinken. Eerst met gemak 865ml per dag. Sinds een paar weken wat moeizamer. Hij dronk zo'n 150ml en daarna even pauze (boeren, verschonen enz) en dan dronk ie de overige 50ml op.

Sinds een paar dagen drinkt ie ongeveer maar 100ml en dan is het ook echt klaar. Hij wil echt niet meer, ook niet als ik na een half uur oid weer aanbied. Vandaag heeft hij 650ml gedronken.

Met hapjes zijn we weer mee gestopt, na 3 happen ook mopperen, dus daar wachten we nu nog ee tijdje mee.

Wie herkent dit? Wellicht door een sprongetje.. hoe lang duurde bij jullie die periode en kwamen er weer nachtvoedingen?
    Hoeveel (fv) moeten ze eigenlijk minimaal drinken? En hoe lang kan ik het aankijken. Zoontje is verder wel vrolijk.

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Er is een 19 weken sprong dacht ik te lezen in oei ik groei, waarschijnlijk komt het daardoor. Sterkte meis.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Die fase hebben wij ook gehad. gewoon in mee gaan, het gaat vanzelf over. Dochterlief dronk soms maar 500ml per dag, maar na een week dronk ze al haar flessen weer leeg. Ook nu zit ze weer in zo'n fase, krijg er nu met moeite 400ml melk in.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier inderdaad ook gehad rond die leeftijd. Hier bleven de hapjes wel goed gaan, dus toen al snel overgegaan naar 4 flessen, toen ging het weer beter.
    Volgens mij is het minimum aan flesvoeding 120cc per kg lichaamsgewicht en hebben ze minstens 50cc per kg lichaamsgewicht nodig om niet uit te drogen.
    Maar als je zoontje gewoon goed plast/ poept en vrolijk is zou ik me niet zo snel druk maken.
    Waarschijnlijk gaat het over een paar dagen weer beter.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Zolang hij genoeg plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken. Misschien een sprongetje inderdaad? Of tandjes?

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik maak me ook niet echt zorgen, vroeg me meer af of er meer waren die het herkende en hoe lang die periode duurde :)

Hij zat al vrij vroeg op 4 flessen en een beetje, 850ml dronk ie normaal. Dus dat rekensommetje van minimaal 120 per kg gaat niet helemaal op. Hij weegt namelijk 7kg.

Vandaag heeft ie 6 kleinere flesjes gedronken. Nu 700cc, dus dat valt niet tegen. Alleen weer even wennen om geen ritme te hebben ;) maar dat komt vast wel weer terug.

Iig fijn om herkenning te lezen.

7. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Het is inderdaad een fase. Rond de 4 maanden hebben veel babies dat. Ze noemen dat ook wel de 4 maanden dip. De wereld om hen heen wordt interessanter voor ze en zijn ze minder geinteresseerd in fles of borst.
    Komt vanzelf weer goed. Gewoon in mee gaan.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn periodes waarin ze minder hard groeien. En dan hebben ze ook minder eten nodig. 650cc op een dag is mooi hoor. Niet aandringen, het komt vanzelf wel weer.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    #9 Klaartje863, 24 mei 2015
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
    De periode lijkt alweer voorbij te zijn :) alle flessen in een teug leeg vandaag. Tussendoor boeren was meneer het niet mee eens ;) ook zit hij weer terug in zn oude ritme.

Op de dagen dat hij zo weinig dronk, sliep hij nog wel gewoon door van 20u tot 7u :) anders ook niet erg geweest, hoort erbij.. maar toch wel fijn dat hij gewoon bleef slapen.

Eind komende week maar weer eens een hapje proberen als het drinken goed blijft gaan. Rijstebloem beginnen we voorlopig niet meer aan, want volgens mij kreeg ie daar ook kramp en wat verstopping van.

Deel Deze Pagina