Wat vindt je kindje echt niet lekker?

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#1 Polletjepiek, 19 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2010
    Als tegenhanger van het topic: Wat is het lievelingseten van jou kindje?

Wat "lust" je kindje echt (nog) niet?

Liesje lust geen:
    Rijst/nasi
    Sla

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.221
    113
    Brabant
    idd, sla. Lust wel komkommer en tomaatjes. verder geen rauwkost (iemand nog een tip? zeker met al die bbq's ...)
    En ze houdt niet van zelfgemaakte rijst/noedels etc. Uit een potje eet ze het wel, maar dat smaakt ook allemaal hetzelfde.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind ze nog wel jong om te zeggen dat ze iets niet lusten. M'n zoontje is nu ruim 2 jaar oud, en nog iedere keer komen er dingen bij die hij ineens wel graag eet. Zo wilde hij een jaar geleden echt geen rijst eten, terwijl hij het nu met veel smaak naar binnen lepelt. Kwestie van op het bordje blijven leggen, naast iets dat ze al wel graag eten, net zolang totdat ze het willen.
    (en dan niet dwingen iets te eten, dat werkt volgens mij averechts).
    Wij hebben wel het geluk dat hij graag nieuwe dingen probeert, als je zegt: "Proef het maar even" neemt hij 9 van de 10 keer wel een klein hapje. En soms zegt hij dan: "dat vind ik niet lekker" en soms neemt hij nog een hap.

Ik denk overigens dat hij niet zo'n moeite heeft met uiteenlopende smaken, maar dat hij sommige texturen niet prettig vindt; zeg maar het gevoel in de mond. Hij heeft tijden lang geen korrelige dingen willen eten (zoals rijst) en hij wil nog steeds niets eten dat op een blaadje lijkt (zoals sla of te grof gesneden en nog enigszins rauwe andijvie door de stamppot). Met wat taaier vlees heeft hij ook moeite, dat eet hij bij voorkeur dus ook niet.
    Qua smaak is hij niet zo gek op zure dingen, zoals augurk of groene kiwi. Maar we blijven het proberen, het is een smaak waar hij blijkbaar wat langer aan moet wennen.

Wat er goed ingaat 'bij de bbq':
    - komkommer
    - tomaat
    - mais (zó van de kolf geknabbeld, wel ff uitleggen dat het binnenste niet gegeten hoeft te worden)
    - babymais (vers of uit een potje van Hak)

Verder zijn er veel groentes die je makkelijk als bijgerechtje kunt maken, zoals bietjes, roosjes bloemkool, gekookte worteltjes, doperwten, sperziebonen, groene asperges. Dit eet onze jongen allemaal erg graag en ik vind het ook wel bij bbq passen.
    Echte rauwkost is vaak erg hard, en dat vind ik een beetje 'eng' al geef ik hem soms wel een klein stukje wortel als hij rustig zit.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Meloen... tja, raar maar waar. Het is trouwens niet de smaak maar de consistentie. Als ik meloenijsjes of drankjes maak, eet / drinkt hij het wel! Verder alles wat erg zuur of bitter is (olijven, augurken etc). Hij lust het (nog) niet.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aardappel! En hij is niet bepaald dol op brood.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ben het wel met Bri eens dat er nog veel kan veranderen op deze leeftijd.

En vaak heeft het te maken met de structuur. Krummel lustte bijvoorbeeld eerst geen zuurkool, tja, dat zijn ook rare slierten toch?

Toch vind ik het wel grappig dat ze sommige dingen echt niet lekker lijkt te vinden. Zij eet nu wel sla, lekker! zegt ze dan, met van alles erdoorheen, alleen de tomaatjes komen er weer uit. Bah, zegt ze dan.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kaas

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Malou en Ruben lusten beide geen sla, wel alle andere dingen die door de sla zitten, maar de sla zelf word er vakkundig tussenuit gehaald. (Benthe heeft het nog nooit gekregen, daar hadden wij het zelf vakkundig uitgehaald, ja idd lekker snugger ;)).

Verder lust Malou geen zilveruitjes, daar bijt ze in, griezelt ze van, trekt een vies gezicht en tuft het uit :p! En toch elke keer probeert ze het weer maar met hetzelfde resultaat :D!

Verder lusten ze volgens mij alles wat ze aangeboden krijgen wel, tenminste kan me verder dus niks bedenken dat we ooit gegeven hebben en waar vies op gereageerd word.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

plurk is niet wild van tomaat en komkommer nog. eigenlijk alle rauwe groente niet. gekookt gaat het er met bakken tegelijk in gelukkig

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat had Robyn ook heel lang, tot vorige week. Ik had een bakje met komkommer op tafel gezet, en ze heeft zo het halve bakje leeg zitten eten. Tomaat vind ze nog steeds niet lekker, maar dat is natuurlijk ook wel raar om te eten.

Ze lust (nog) geen olijfen en augurken maarja dat vind ik zelf ook niet echt lekker.

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier hetzelfde, behalve augurk, dat lust ze dan weer wel..;).
    Bij een bbq eet ze huzarensalade of iets dergelijks..

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de jongste eet echt alles behalve bloemkool. als hij het al ruikt zie je hem al braken en als hij het proeft spuugt hij alles eruit.

oudste lust geen tomaat en de laatste tijd pits ze alle groene groente uit het eten. (doet mama ook :))

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    De ene keer gaat het er wel in de andere keer niet... het is makkelijker om te zeggen wat er altijd in gaat! Maar dat is niet dit topic ;)

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje lust echt van alles en nog wat maar bieten vindt hij echt niet lekker.

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Heb je even!!!!!!! Ik heb geen makkelijke eter, denk je dat hij iets lust wil hij het de volgende keer niet meer, maar ik blijf aanbieden, de aanhouder wint.

Hij lust geen:
    - groente, maar dan ook geen enkele soort (wortel,boontjes, bloemkool, broccoli, mais, asperges, doperwten het maakt niks uit)
    - gekookte aardappel, wel gebakken
    - rauwkost zoals komkommer,tomaat, paprika enz.
    - sla
    - meloen, druiven, aarbeien, perzikken
    - kipfilet, alleen door de rijst en pasta wel
    - yoghurt met stukjes

Hij stopt wel alles in de mond en sabbelt erop en vervolgens kauwt hij een beetje en haalt het weer uit zijn mond en trekt een vies gezicht. Na een tijdje bied ik het hem weer aan en dan gaat het weer zoals hierboven beschreven. Hopelijk gaat hij toch een keer groente eten. De rest van de vleessoorten lust hij wel en ook op appel, peer, banaan,kersen, mandarijnen, rijst, pasta en vooral brood is hij dol.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Kylian

- niets dat rauw is
    - groente dat in slierten is gesneden (zoals macaroni groente)
    - geen fruit waar je natte of vieze vingers van krijgt (meloen, kiwi enz)

Kinley

- rode kool (al een paar keer aangeboden maar wordt er nog harder uit getuft dan als het erin gestopt wordt)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O ja kaas!
    Dirk draaide als baby zijn hoofd al weg als hij het rook. Spuugde als hij het moest proeven. En rent tegenwoordig al hard weg als je het WOORD tegen hem zegt:)

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hoe klein hij nog is mango eet hij niet vers uit een potje of in de sap als er een mango smaakje aan zit hoeven we het niet te doen hij laat het staan eet 1 hap drinkt 1 slok en dan alles uitspugen en zijn lippen stijf op elkaar verder eet hij tot nog toe alles

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het enige wat Finn weigerd vanaf het moment van bijvoeden is spinazie!

Ik bied het regelmatig aan...maar hij neemt een hapje en en trekt een vies gezicht en schuift zn bord weg (of gooit het op de grond)

Hij heeft het serieus nog geen 1 keer lekker gevonden!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

RADIJS!!!

Grappig, zie dingen voorbijkomen die mijn zoontje helemaal geweldig vindt zoals kaas, olijven (alle soorten, dus ook hele sterke knoflook) en van het fruit is mango echt zwaar favoriet (en ik word er misselijk van!).

Deel Deze Pagina