Allergie kaneel??

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb mn zoontje nu voor de 2e keer fruit met kaneel gegeven (2 dagen geleden banaan met kaneel en vandaag appel met kaneel).
    Na beide keren was na afloop zn kin en rond zn mond helemaal rood, op de plaats waar hij zeg maar geknoeid had. Na ca een uur is het weer weg. Hij lijkt er geen jeuk of pijn van te hebben, maar ik vind het wel een aparte reactie. Zou de kaneel zo scherp op zn huid zijn? Of is hij allergisch?? Hij vond het wel super lekker...

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    niemand die dit herkent?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb ik wel met andere bepaalde producten. Maar waarom doe je er dan kaneel op??

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik herken het niet, omdat ik hem nog nooit kaneel heb gegeven.
    Zelf heb ik wel een heel gevoelige huid en kan ook nogal heftig reageren op verschillende stoffen. Dus ik kan het me wel voorstellen.
    Als je het niet ziet gebeuren als je er geen kaneel op doet, en iedere keer dat je er wel kaneel opdoet wel, dan denk ik dat het de oorzaak is.... Uittesten dus (of gewoon geen kaneel meer geven, hij kan het wel lekker vinden en is wel aardig om hem aan verschillende smaken te laten wennen, maar het heeft volgens mij geen enkel nut of voedingswaarde, dus je kunt het ook weglaten).

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zag het bij Yosyp vorige week ook. Rode plekjes langs z'n mond en na een tijdje waren ze weer verdwenen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toevallig 2 keer dus na dat ik kaneel gebruikte...
    Leek mij wel lekker, en hij vond t ook lekker, maar inderdaad: absoluut geen drama om het weg te laten hoor! Dacht er goed aan te doen om hem eens te verwennen met een ander smaakje!

@ Sjorsje: ben blij dat er iemand is die het ook heeft gehad!

Heeft iemand enig idee of ze over die overgevoeligheid heen kunnen groeien? ZXou het sneu vinden als hij bv later geen appeltaart oid zou kunnen hebben?

Vlgs mij zit er in ontbijtkoek ook kaneel, maar daar krijgt hij geen rode vlekken van.
    Misschien is het ook de scherpte van de sap op zn huid geweest? het zat ook alleen rondom zn mond waar hij geknoeid had.

Deel Deze Pagina