Mijn zoontje van bijna 9,5 kilo drinkt weinig. Volgens mij moet hij iets van een halve liter per dag hebben, hij komt net met moeite aan 400 cc denk ik. Ik heb alles geprobeerd, maar krijg het er gewoon niet in. Aan melk drinkt hij zo'n 270 cc denk ik. Tussendoor geef ik zoveel mogelijk water. Iemand tips? Eten doet hij overigens wel goed.
Ik denk vooral drinken blijven aanbieden. Al iets anders geprobeerd dan water? In fruit en groente zit gelukkig ook wel veel vocht, dat is dus ook nog mooi meegenomen. Mag hij niet meer melk eigenlijk of hoeft hij niet?
Eva drinkt ook erg weinig, ik denk rond de 300-400ml per dag. Ik heb wel wat tips: fruit geven wat veel vocht bevat. Af en toe van beker wisselen, werkt misschien wat beter als hij wat ouder is, maar Eva drinkt een stuk beter als ze opeens een leuke of andere beker krijgt. En samen drinken. Eva drinkt bijvoorbeeld heel slecht melk, maar als ik zeg van kom, we gaan samen drinken, dan drinkt ze wel redelijk. Maar dat werkt ook meestal pas als ze wat ouder zijn.
Mijn dochter dronk op die leeftijd ook niet zo veel... met een jaar werd dat langzaam beter. Hoewel ze drinkt nu: 3 x 120 (ontbijt/lunch/avond) en dan nog 2 x 120/150 . Dus al met al ook maar zo'n 600/700 cc op een dag. Wel krijgt ze nog 100cc yoghurt (ook veel vocht) , fruit en met name mandarijntjes vallen in de smaak en hier zit natuurlijk veel vocht in. Ze heeft flinke plasluiers dus volgens mij is het zo wel prima. Je zou nog ander drinken kunnen proberen, zoals thee (diverse smaken) of (verdunde) appelsap. Hier wordt vooral thee en dunne siroop gedronken, af en toe water.
Wij zitten met hetzelfde probleem, alleen eet ze ook heel weinig .De afgelopen 2 maanden is ze dan ook maar 300gr aangekomen en een 1cm gegroeid en zit op de onderste lijn van de groeicurve (altijd laag gezeten, dysmatuur geboren, maar de eerste maanden was ze de schade heel goed aan het inhalen). We bieden haar de hele dag thee of diksap aan.De ene dag gaat het beter als de andere. Heb helaas geen oplossing voor je.. Is jouw zoontje ook heel erg druk, ik denk namelijk dat dat hier de kern van het probleem is, ze heeft simpelweg geen zin en tijd om te eten en te drinken.
kbloem: ja mijn zoontje is er actief. Heb net yoghurt laten drinken, dat vond hij wel lekker. Was wel een goede tip. Eerst dronk hij nog een volle fles voor het slapen gaan, maar die hoeft hij ook al niet meer sinds een weekje of zo.
Hier precies hetzelfde1 Mijn zoontje drinkt nog ca 350-400cc melk maximaal. Waarvan voor de nacht met moeite 100cc. Zou die laatste fles dus ook t liefst weglaten want hij moet er gewoon van spugen, maar ben bang dat ik m dan te weinig melk geef? Daarnaast drinkt hij alleen smiddags als tussendoortje goed en dan gaat er ook 120-150 in, meestal is dit thee met een vruchtensmaakje of een kruidenthee. Diksap gebruik ik alleen door de yoghurt. Water laat hij uit zn mond lopen, wrs omdat er juist gen smaak aanzit?