Hallo allemaal, Ik ben een tijdje wat minder actief geweest hier.. maar heb nu toch een vraag.. of eigenlijk zoek ik meer ervaringen. 13-2-18 mochten wij onze dochter Puk in onze armen sluiten <3 Helaas ligt ze nu sinds zaterdag al in het ziekenhuis, ze heeft een blaasontsteking. Ze was uitgedroogd, dronk amper meer, zag bleek en spuugde veel. Nu heeft ze vandaag een echo gehad van haar nieren (uitslag krijgen we morgen) omdat ze dus zeggen dat het eigenlijk nooit voorkomt. Ik vraag mij dan ook af of er hier toevallig ouders zitten die dit meegemaakt hebben & wat uiteindelijk de oorzaak bleek.
Niet met 10 weken maar met 9 maanden had mijn dochter blaasontsteking. Ik weet niet in welk ziekenhuis je zit, maar waar wij waren hadden ze zelfs een standaard folder over baby's met blaasontsteking... Het komt wel vaker voor. Ze maken over het algemeen een echo, omdat ze willen weten of de aanlegging tussen blaas en nieren goed is, als dat niet goed is dan kan er namelijk vaker blaasontsteking ontstaan. Het kan overigens gewoon in 2 jaar tijd goed aangroeien dan. Soms is er een onderhoudsdosis antibiotica nodig. Ook kijken ze op de echo of er geen schade aan de nieren is ontstaan door de ontsteking. Sterkte in ieder geval en beterschap voor je kleintje! Edit: oorzaak geen idee. Volgens de kinderarts gewoon een bacterie uit de luier die de verkeerde kant op is gelopen.
Mijn dochter heeft een blaasontsteking gehad toen ze 1wk oud was. Ze heeft een AB gehad, een katheter en een echo. Uiteindelijk is er geen oorzaak gevonden. De kuur sloeg aan en na 2wkn mocht ze naar huis (moest om andere redenen blijven) Beterschap voor je dochter! Je bent nu lekker bij haar?
Zoontje had een blaasontsteking toen hij 7 weken was. Werd ook in twee dagen tijd steeds zieker. De eerste dag konden ze niks vinden op de hap en seh, en mocht hij naar huis, mogelijk een virus. De volgende dag leek het eerst beter te gaan, maar hij kreeg weer hoge koorts, en deze keer moesten we blijven. Drie dagen antibiotica infuus, en daarna thuis een paar dagen antibiotica drank. Zijn voorhuidje was wat nauw, maar verder is er niets gevonden, op de nucleaire scan een paar maanden later was er geen restschade en het is nooit meer teruggekomen. Ik had niet de indruk dat het zeldzaam was.
Ik heb geen ervaring maar ik weet nog wel dat ze bij ons zoontje van een paar maanden destijds urine afnamen om uit te sluiten dat zijn onrust door een blaasontsteking kwam. Dit kwam juist regelmatig voor vertelde de kinderarts ons.. Beterschap en sterkte!
Mijn dochter had met 11 weken een blaasontsteking. 1 week in het ziekenhuis gelegen met AB infuus. Half jaar later hebben ze nog een scan gemaakt van haar nieren om te kijken of er geen schade aangericht was. Bleek gewoon pech, nooit meer gebeurd erna.