Allergie of niet? Help?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamvansam, May 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Dit zijn zeker klachten van een kind met verborgen reflux. Ik zou snel een afspraak met een ka maken en naar Zantac of Losec vragen.
    Nova krijgt Losec en vanaf dag een gaat het veel beter met haar. Ook krijgt ze Friso Comfort.
    Sterkte en ik hoop dat het snel wat beter gaat.

2. randi

randi Niet meer actief

nina en tia zijn nu goede 4 maand en doen het super :) toen ze een goei maand waren merkte ik dezefde symptomen op die jij opnoemt en wist direct dat ze verborgen reflux hadden. ben toen van aptamil over gegaan naar nan ar maar dat was geen succes dus toen nutrilon ar gegeven en dit was de goede voeding voor hun samen met 1.5mg zantac s'morgens en s'avonds. ben ook op 3 maand ook moeten starten met bijvoeden. eerst groentepap geprobeerdt maar dat wouden ze niet dus dan fruitpap gegeven en direct een succes hier. nu eten ze elk zo'n 150 gr fruitpap en ben sinds een goede week ook weer begonnen met groente en wortelen en bloemkool gaat ook vlot. van brocoli zijn ze geen fan. sinds ze vaste voeding krijgen gaat het ook een heel stuk beter en hebben ze nu vrijwel geen last meer van hun reflux. je moet in elk geval na 3x bij een osteophaat een serieuze verbetering zien anders heeft het geen nut om er nog naar toe te gaan

3. mamvansam

mamvansam Actief lid

May 20, 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Wat prettig dat het met die 2 meiden zo goed gaat! Zal wel een opluchting zijn!
    Toen ik bij de HA was lag Sam natuurlijk heerlijk rustig in de MaxiCosi te slapen. Hij gedroeg zich niet echt als een reflux kindje.
    Nou heb ik ook het idee dat Sam alhoewel hij inderdaad alle klachten heeft die ik eerder opnoemde, het niet in hele ernstige mate heeft. Hij krijst tussen 2 flessen in (om de 4 uur) hooguit 30 minuten. Alleen zit ik de de rest van de dag wel praktisch de hele tijd met hem in m'n armen omdat als ik hem neerleg het krijsen weer opnieuw begint. Als ik hem vasthoud en heen en weer wieg dan is het een voorbeeldig kind, dan ligt 'ie zo lief te slapen!
    Ik heb het idee dat bij andere mensen de kinderen uren aan het huilen zijn en dat het bij Sam dus best nog "meevalt". 's Nachts slaapt 'ie inmiddels zelfs van 23.00 - 05.00. Ik vraag me af of de mate van zijn klachten wel een bezoek aan de KA waardig zijn (als je begrijpt wat ik bedoel). Moet het trouwens persé de KA zijn die de Zantac voorschrijft of mag een HA dit ook? Of moeten daarvoor eerst onderzoeken gedaan worden? Zuurmetingen enzo?

4. randi

randi Niet meer actief

een kind dat je een hele dag op je arm hebt omdat die anders krijst van de pijn noem ik geen licht geval hoor en meer dan de moeite om naar een ka te gaan. sam zou op zijn leeftijd gemakkelijk 17 a 18 uur nog moeten slapen zelfs ( en dan niet in je armen hé ;) ) de ha kan het in principe ook wel voorschrijven maar een ka ga sam veel grondiger onderzoeken dan een ha en dan ook specifieker op het probleem waarin het toch hun specialiteit is. als ik in jouw plaats was meid zou ik er toch eens een bezoekje brengen want de symptomen gaan zo niet beteren, integendeel zelfs

5. mamvansam

mamvansam Actief lid

May 20, 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Op het moment dat je echt naar een ziekenhuis gaat dan is het zo definitief dat je kind "ziek" is. Met een middeltje van de huisarts probeer je het nog een beetje weg te moffelen met het idee dat het wel meevalt en wel over zal gaan.... Maar als ik jouw berichtje zo lees dan kan het wellicht nog erger worden (als de osteopaat, antagel en andere voeding niet aanslaan).

6. randi

randi Niet meer actief

tuurlijk wordt het erger want telkens er een beetje zuur naar boven komt geraakt de slokdarmù geirriteerd maar als het probleem te lang aansleept kan het zelfs de slokdarm verbranden dus daarom zou ik er zeker niet mee wachten en ook je kindje niet te lang laten afzien waar niet nodig is. snap jouw standpunt wel hoor meid maar zou er toch verder voor gaan

7. mamvansam

mamvansam Actief lid

May 20, 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Hé bah! Dat soort dingen wilde ik helemaal niet horen......
    Ik vind het al zo hartverscheurend om hem te zien lijden en het idee dat het misschien nog erger kan worden, bah!
    Ik wacht het weekend nog even af en hopelijk verrichten de Antagel en Nutrilon AR wonderen....
    Bedankt voor je berichtjes. Erg prettig om met iemand te praten die weet waar die het over heeft.

8. randi

randi Niet meer actief

geen probleem hoor ;) probeer gewoon maar te helpen en je mag me altijd pb'en als je gewoon zin hebt om te praten ook. hoop dat het snel betert

Share This Page