Allergie ook weg door hooikoortsmedicijn??????

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    En als je het al doet (die taart eten, ook al is het maar een hapje); alleen doen als er iemand bij is die weet wat te doen als je keel dicht gaat zitten ed!

Evanesco vindt dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat houdt dat precies in? die kruisallergieën?

Ja het is echt al heel lang geleden ik was begin 20 denk ik, nu 43. In de loop van de jaren merk ik wel veranderingen in mijn allergieën, het worden er voornamelijk meer, maar sommige, zoals de appel, kon ik niet schillen, nu wel.

En ook had ik een kattenallergie, maar ik heb al jaren katten, wat goed gaat. Wel gladde vloeren in huis, door te zuigen en dweilen hou ik dat goed onder controle.

3. Druifje12

Druifje12 Actief lid

1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Kan goed inderdaad een kruisallergie zijn, was ook het eerste wat ik dacht. Heb er zelf ook veel last van.

Kleine tip, ik merk vaak dat die antihistaminica na een tijdje minder goed werken. Dan neem ik een tijdje een ander en zo rouleer ik steeds. Mocht het dus over een tijdje weer wat terug komen, probeer eens een andere. Wie weet helpt die dan weer beter!

mamabri vindt dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat sowieso, als ik taart haal zijn man en kinderen er als de kippen bij.

Evanesco vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
  6. mamabri

mamabri Niet meer actief

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dan geniet je er toch ook lekker lang van!

Ik had niet verwacht dat de hooikoortsmedicijn zulke positieve reacties zou brengen.
    Wellicht is het de moeite waard om idd iets hazelnootachtigs te eten maar nog heel hele taart in huis te halen!

mamabri vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man heeft jaaaaren geen appel gegeten, en toen hij dat weer eens probeerde had hij totaal geen klachten. Helaas ging dat 3x goed, de vierde keer begon het weer te tintelen en de vijfde keer nog weer erger - dus toch geen appels meer voor hem.

Met pinda hetzelfde min of meer, maar dat ging van geen echte last (bij handje (!!) pinda’s na jaaaren) naar een heel heftige reactie (na een halve pinda) met heftige benauwdheid en ziekenhuisopname; kijk er dus echt mee uit en experimenteer er niet mee als je alleen bent.

mamabri vindt dit leuk.
  9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze jongste heeft een ernstige noten allergie en heeft naast haar epipen ook antihistamine tabletten. Dus kan best dat dit jouw helpt.

mamabri vindt dit leuk.
  10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb hier altijd Hooikoorts medicijnen voor mijn zonneallergie en dat werkt ook erg goed :D

Ik zou er dus niet gek van opkijken als het inderdaad ook voor andere allergieën zou kunnen werken.

mamabri vindt dit leuk.
  11. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.887
    2.564
    113
    Dit is idd precies wat ik bedoelde met wat ik geschreven had. Het kan zijn dat je lichaam het weer gaat opbouwen.
    Wat jammer dat hij er toch weer last van kreeg :(

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vervelend is dat zeg! Denk je er vanaf te zijn.....:( maar er zijn anti allergie appels, die kun je bestellen bij de groentenboer. Ik heb ook jaren geen appel gegeten en een heel enkele keer haal ik er daar 1. De eerste keer dat ik weer eens een appel kon eten, in 1 woord: héééééééérlijk!! Ik kan wel appeltaart en appelmoes eten (verhitte appel dus) maar dat is toch niet hetzelfde als een lekkere verse.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Ik had ook gelezen dat als je een bomen/pollen/huisstofmijt of andere allergie hebt er ook een kans is dat je allergisch kan zijn voor voedsel.

Vorige week nog een bloedonderzoek gehad om te kijken waar ik allergisch voor ben. (Was een paar weken geleden zo benauwd dat ik piepte bij het in en uit ademen en ik kon niet meer dan 2/3 woorden achter elkaar zeggen.)

Naast mijn huisstofmijt allergie ben ik schijnbaar ook allergisch voor pollen en bomen. Vervolg afspraak komt er nog aan. Wil die pilletjes van jou ook wel hahaha

14. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

@mamabri ik wil zo graag een foto van jou als je die taart aan het eten bent :D!

mamabri vindt dit leuk.
  15. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Wat al gezegd wordt, ga naar de huisarts leg het verhaal voor en laat je zeker opnieuw testen om te zien of er veranderingen zijn en daarna onder begeleiding bepaalde dingen uittesten hoop voor je dat je eroverheen bent gegroeid en dat je weer lekker kan gaan genieten van een stuk hazelnoottaart!

mamabri vindt dit leuk.
  16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik gebruik nu loratadine 10 Mg.

mamabri vindt dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.992
    113
    Vrouw
    Vreemd dat ze dit bij de apotheek niet wisten, echt heel apart.
    Levocetirizine is inderdaad een antihistaminica (anti allergie) dus dat zorgt ervoor dat je geen allergische reactie hebt. Hooikoorts is namelijk ook gewoon een vorm van allergie voor gras- en boompollen.
    Daarbij zou het inderdaad ook kunnen dat je over bepaalde allergieën heen bent gegroeid terwijl andere allergieën juist weer heviger worden in de loop der jaren.
    Zorg dat als je gaat provoceren, je medicatie klaar staat en dat er mensen om je heen zijn die je kunnen helpen.
    Daarnaast is het inderdaad sowieso verstandig om het even met je huisarts te bespreken. Deze kan eventueel ook opnieuw bloed afnemen om te zien hoe het er nu voorstaat met je allergieën. Houdt er wel rekening mee dat niet altijd alle voedselallergieen aantoonbaar zijn in het bloed.

mamabri vindt dit leuk.
  18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ja! Dat helpt ook tegen (voedsel) allergieën. 2 van mijn 3 dochters hebben een ernstige noten allergie. Beide allergisch voor zaden en pitten en de ander nog pinda erbij. Voor de zaden, pitten en pinda kunnen zij af met een anti histamine zoals jij voorgeschreven hebt gekregen. Noten is wel echt een epipen nodig.

19. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik heb ook een kruisallergie! Vorig jaar maart getest op voeding, omdat ik dus precies die kriebels en alles voelde bij het eten van bepaalde soorten fruit. Van pinda’s kreeg ik altijd buikpijn! Amandelen en hazelnoten vielen ook niet lekker en mn keel leek dichter te gaan zitten.
    Ik heb al zolang ik mij kan herinneren vreselijke hooikoorts, bomen en grassen. Ook stof en wat andere dingen.

Maar dus in maart 2017 getest en er kwam een hoop uit. eet het sindsdien niet. Na jaren vreselijke hooikoorts heb ik dit seizoen dus voor het eerst geen last van de bomen en grassen!

Ik had anderhalve maand terug andere medicijnen gekregen, ivm kinderwens. Ik had altijd heftige medicatie en hooikoortsspuiten. De nieuwe medicatie stelt echt niks voor vergeleken met dat.

Maargoed... ik heb zelf het vermoeden dat ik mijn lijf behoorlijk geprikkeld had door het eten van bv aardbeien en appels, toen ik nog niet van die kruisallergie afwist.

Je bouwt allergieën wel op als je vaker in aanraking komt met die stoffen waar je allergisch voor bent. Ik zou het niet gaan provoceren iig...

20. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik krijg ook van deze appels de kriebels helaas! Herken wel wat je zegt over appeltaart/appelmoes... het is lang niet zo lekker als even een appeltje eten!

Deel Deze Pagina