Allergie ook weg door hooikoortsmedicijn??????

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

#41 Grietjenb, 18 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2018
    Wat voor appel is die allergievrije appel?
    Ik heb ook hooikoorts en heb een kruisallergie daarbij. Ik krijg tintelende mond, jeuk in keel en oren ed van appel, perzik, nectarine, kersen. Maar ook bijv studentenhaver, en dan volgens mij de rozijnen daaruit.
    De huisarts zei mij dat een kruisallergie zich niet opbouwt, dus met eventueel histamine tabletjes zou ik het gewoon kunnen eten. Maar daar zet ik toch een beetje vraagtekens bij. Ik eet dat fruit dus maar niet.

Er is één appel die ik zonder problemen kan eten: Pink lady.

TS Ik zou denk ik toch eens bij de ha gaan praten. Misschien een idee om een allergietest te doen?
    Een hazelnootschuimtaart is wel heel lekker hoor!:D

2. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Vreemd! Bij mij zei de allergoloog wel dat het zich opbouwt. Zodra ik merk dat ik ergens niet tegenkan, wegleggen en niet meer eten. Dit was haar advies.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Kun je niet voor de zekerheid weer een allergie test naar die hazelnoten kunnen doen? Ik vind het best eng stel nou dat je na die taart ineens een hele heftige reactie krijgt?!

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat vind ik ook, dus ik eet dat fruit (bijna) niet. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.
    Ik heb nooit een uitgebreide allergietest gedaan. Alleen bloedprikken, daar kwam de hooikoorts uit. Dat heb ik heel kort in het begin van de lente. Zodra het mooi weer wordt loop ik een paar weken te snotteren. En gebruik ik een neusspray.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

Ja ik heb dus zo lang als ik mij kan herinneren vreselijke allergieën. Vroeger ook zo’n spuitenkuur gehad en elk jaar hooikoortsspuiten enz. Andere medicatie was gewoon niet afdoende.

Toen ik merkte dat ik kriebels kreeg enz werd ik uitgebreid getest bij de allergoloog en toen kwam dus die kruisallergie eruit.

Maar indd, neem het zekere voor het onzekere! Dat zei mn arts toen ook.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen idee, ik vermoed van wel, zal van de week de huisarts eens vragen.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik eet dan Santana appel. Elise appel schijnt ook allergievrij te zijn, maar die heb ik nog nooit gegeten.

Hazelnootschuimtaart is zeker lekker, de laatste keer dat ik het gegeten heb was ik 8 of 9 schat ik (dat is dus inmiddels zo'n 34 jaar geleden :eek:)
    Het gekke is dat ik ook gewoon nog weet hoe de smaak is.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb destijds een test gehad op een kaart. Dus dan doen ze bij allerlei allergiesoorten een druppel bloed op de kaart en konden ze zien of ik daar op reageerde. Ik heb geen idee hoe ze dat nu doen.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Dat ligt aan het contract dat je huisarts met de grootste zorgverzekeraar in jouw regio heeft (hoezo bureaucratie?), maar in de meeste gevallen gaat het via een bloedtest. Men neemt dan een huisje bloed af wat in het laboratorium wordt onderzocht op allergieen.

mamabri vindt dit leuk.
  10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hazelnoten geven een kruisreactie met berk qua hooikoorts, maar bijvoorbeeld ook met appels, kersen en peren. Het kan zijn dat als je de hooikoorts onderdrukt dat je idd van de rest minder last hebt, maar meestal is juist de hazelnoot de daadwerkelijke allergie en de rest de kruisreactie. bijzonder dat je zo extreem klachtenvrij wordt van antihistamine!

11. Lisa280887

Ohja? Dus als je daadwerkelijke allergie bv de hazelnoten ed is, en je stopt met dat te eten... dan is de kruisreactie met de berk? Om een voorbeeld te geven?

Deel Deze Pagina