allergie rijstebloem???

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door friezin, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hallo,

Mijn zoon is nu ruim 4 maanden. Ik geef hem borstvoeding. De nachten gingen heel goed, maar op een gegeven moment kwam hij steeds eerder om zijn voeding. Ik had zelf het idee dat hij niet meer genoeg had aan mijn bv om de nacht door te komen. Dus ik dacht: geef hem wat flesvoeding + bambix rijstebloem. Hij dronk het in één keer leeg, alleen....zijn huid werd daarna rood. (net alsof hij te veel in de zon gezeten had). Verder niks aan de hand: geen koorst, hartstikke vrolijk en goed geslapen (ook langer).

De dag daarna, dacht ik: geef hem alleen fv => wilde hij niet. Ook met rijstebloem dronk hij niet. Als echte pap wilde hij het wel. Geen reactie (geen rode huid).

Gisteren heeft hij fv + bambix gehad en nu heeft hij kleine rode plekjes alsof hij bont is. Dit zit op zijn armen en ellebogen. Ook wat in zijn liezen.

Kan dit een allergie voor rijstebloem zijn? Eergisteren alleen fv gehad, daar kwam geen reactie op.

Groeten Friezin

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Beste Friezin,
    Van de Bambix is zeer onwaarschijnlijk, daar zitten geen allergenen in.. Wel zal het toch de flesvoeding kunnen zijn, het kan zijn dat hij een keer niet reageert dat zijn lichaampjes de eiwitten nog net wel kan verwerken, maar de klachten die je omschrijft zijn wel herkenbaar op de eiwitten. Welke variant flesvoeding geef je? Anders zou je het ook even bij het consultatiebureau kunnen overleggen. Succes!
    groeten Femke

Deel Deze Pagina