Ha allemaal! Ik vroeg me af of groentehapjes ook 48 uur in de koelkast bewaard kunnen worden? Heb nog twee porties over van het prutje wat ik net gemaakt heb voor zoonlief, en ben niet zo'n invriezer, dus vroeg me af of ik het afgesloten in de koelkast 48 uur mag bewaren? En weet iemand bakjes waar 200 gram avondetenprutje in gaat om in te vriezen, maar die ook in een flessenwarmer (ISI mini) passen om au bain marie op te warmen? Want hoe kun je een hapje au bain marie opwarmen in een pan zonder dat er water het bakje inloopt of de randen van het bakje smelten tegen de pan? Ik bewaar en warm nooit eten op, dus ben een beetje een nitwit op dit gebied
Wij bewaren ook wel eens iets 2/3 dagen en dat gaat goed. Of het 'mag' weet ik niet, maar wij doen het dus wel. Wij warmen het altijd op in de magnetron, dus aan bakjes kan ik je niet helpen.
gewoon even bij de hema of blokker kijken voor bakjes. ik heb ze hier van de blokker. wit, 4-kant met een blauw dekseltje. op de meeste staat wel vermeld of ze in de vriezer/magentron kunnen. en je hoeft het niet in dezelfde bakjes op te warmen. als je bang bent voor water erin dan doe je het eten gewoon in een grotere bak waar geen water in loopt. maar ik warm het gewoon 30 sec. op in de magnetron dus veel weet ik er iet van.