hoi moeders mijn knulletje van bijna 5 weken geeft vaak voeding terug soms 2 uur na de fles nog soms is het heel waterig verder huilt hij ong een uur na de voeding en blijft doorgaan tot overstrekken toe en stopt ie pas als hij rechtop tegen je schouder aan kan liggen/hangen soms heeft ie dan weer honger en ja die fles gaat leeg geef ik water dan zet hij het weer op het krijsen dus heeft ie weer honger ook slaapt hij heel onrustig (kreunen zuchten huilen) zwaaien met armen hij krijgt enfamil premium en gaf nutriton voor het spugen maar raakt hij erg van aan de diaree hij krijgt 6a7 flessen van 120cc iemand een idee wat het kan zijn of wat ik kan doen wat kan ik nog doen om de voeding in te dikken ? groetjes
Kleinere flessen in eerste instantie, in de maag past nu zo'n 80 ml dus meer dan dat zou ik niet in één fles doen. Alles wat er te veel in de maag zit kan last geven bij reflux. Dus kleine flesjes en dan gewoon wat meer flessen op een dag. En verder zou ik hem zo veel mogelijk rechtop dragen. Dus een draagdoek kopen zodat hij zo weinig mogelijk plat hoeft te liggen. Rechtop houd de zwaartekracht namelijk de voeding in de maag. 's Nachts kun je bijvoorbeeld boeken onder de poten van zijn bedje aan het hoofdeind zetten zodat het bedje een beetje schuin staat.
kleinere flessen??? dan zit ik de hele dag met een huilende baby op consultatie buro zeiden ze al verhogen naar 150 maar dat krijgt ie niet weg maar minder geven en vaker voeden is geen optie
Toch zou het moeten kunnen, aangezien een baby gemaakt is om te kunnen leven op wat er in de maag past. Dat is nu zo'n 80 ml dus met 80 ml moet hij verzadigd zijn, dan is namelijk de maag vol. Als hij dan niet verzadigd is kun je misschien een andere speen proberen waarbij hij harder moet zuigen. Verzadiging hangt namelijk samen met het voldoen van zuigbehoefte. Als zijn zuigbehoefte niet volledig is voldaan omdat de fles te snel leeg was dan blijft hij huilen, maar niet om honger maar gewoon omdat hij nog op een fles wil zuigen. 120 en zeker 150 ml is voor een maagje van een baby van deze leeftijd echt een hele plons melk en dat hij daar last van krijgt is niet vreemd.
Het consultatiebureau en de flesvoeding fabrikanten spelen met hun adviezen in op wat de moeder in deze hedendaagse maatschappij nodig heeft. In ons drukke leven hebben we geen tijd meer om ieder uur of ieder anderhalf uur te voeden. Maar daarbij word dus geen rekening gehouden met wat de maag van een baby aankan. Bij sommige baby's blijft het wel in de maag en geeft het geen problemen, maar bij reflux werkt het maagklepje niet goed dus stroomt het overtollige melk veel sneller weer terug in de slokdarm. Als je de flessen kleiner maakt en dan bijvoorbeeld ieder anderhalf uur een flesje geeft, kun je dat probleem verhelpen. Dan raakt de maag nooit overvol.
ik zal een kijken hoe hij reageert als ik minder per flesje geef hij doet nu over 120cc ong 30 minuten met d avent fles met naturalspeen dus dat is netjes
Je kunt misschien nog pure johannesbroodpitmeel proberen ipv de nutriton. In die laatste zitten namelijk nog allerlei andere toevoegingen waar veel kindjes op reageren... Deze kun je in een natuurwinkel oid kopen! Verder lijkt me 30min prima hoor. Goed rechtop houden, evt tussendoor nog eens laten boeren en na de fles natuurlijk. Evt bedje en box wat schuin zetten?
ja dat doe ik allemaal al maar ik zal eens kijken over aan de ha vragen wat ik kan doen en eens kijken voor pure jbpm
Het is moeilijk,ik weet het uit ervaring, om reflux klachten te onderscheiden van honger. Kindjes met reflux kunnen onverzadigbaar lijken. Meer geven heeft geen zin en is ook geen oplossing. En ook niet goed voor een klein babytje. Beter idd kleine flesjes.Jbpm gebruiken. En als de klachten nier verbeteren: naar je HA om te overleggen Blijf er niet te lang mee doorlopen.Als je kindje pijn heeft moet hij geholpen worden.
Het cb zou toch moeten weten dat met reflux dit dus juist WEL de beste aanpak is....wat jammer dat ze zulke adviezen geven.
ja was toch al een rare vrouw bij het cb maar ik bel maandag de ha en vraag daar ook wel advies hij heeft gewoo pijn dat zie ik maar ik weet niet meer wat ik kan doen minder cc geven ga ik proberen kijken het effect is en verder weet ik het niet meer
Het probleem bij reflux IS het maagzuur, dus je vraag klopt niet... Bij reflux geldt in het algemeen dat heel vaak kleine porties minder problemen geeft dan minder vaak een grote plens, omdat de maag dan niet 'overloopt'. Daarnaast maakt de manier van drinken en de drinkhouding enorm uit. Een kind dat (half)liggend drinkt krijgt vaak meer last van reflux dan een kind dat (half)zittend drinkt. Daarbij, reflux gaat vaak hand in hand met een allergie of overgevoeligheid voor koemelk. Je ziet kinderen met refluxklachten vaak enorm opknappen als mama koemelkvrij gaat eten (als mama zelf voedt) of als kind dieetvoeding krijgt (als kind kv krijgt).
Waarom is dat geen optie? Hierbij een link: Voeden op verzoek, ook met de fles. Wat is op verzoek? | [Babyblog]