Zeer moeizame stoelgang baby 2 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MFE, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Meiden,

Mijn kleine dame is 2 maanden en sinds enkele weken is de stoelgang zeer moeilijk. Nu ben ik aan het proberen mijn borstvoeding af te bouwen. Ze krijgt sinds 3 weken dan ook 2 voedingen uit de fles. Ik mix flesvoeding met borstvoeding, deze twee flessen. Nu weet ik dat ze moet wennen ivm de flesvoeding maar ze krijgt hoofdzakelijk dus nog borstvoeding. Ik zie haar meerdere keren per dag bij mij op schoot pogingen doen om te poepen. Ze had eerst elke dag een poepluier en nu 1 keer in de vijf dagen met zeer veel moeite. De ontlasting is niet dik! Verder alles gedaan as in; massages, warme badjes, extra water bij de fles. Huisarts heeft zeer gemakkelijk een flesje lactulose gegeven maar dit doet niks. Wellicht logisch omdat de ontlasting ook niet hard is. Ze laat wel veel stink scheten. Ze is verder best vrolijk en de buik is niet hard oid. Ik durf de flesvoeding niet verder op te bouwen omdat het al zo moeizaam gaat. Wie o wie heeft nog tips en of inzichten?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus toen ze enkel bv kreeg, had ze nergens last van? Pas met de introductie van fv ineens wel? Dan denk ik dat je best andere voeding gebruikt, niet?

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Welke flesvoeding geef je?

En wij hebben zelf goede ervaringen met het geven van probiotica, maar dat moet natuurlijk maar net je ding zijn :) Microbiol (is koemelkvrij gekweekt) is heel fijn, maar er zijn diverse andere merken die ook prima zijn :)

4. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Klopt, bij alleen bv ging het goed. Nu heb ik mij laten vertellen dat rond de 6 weken het moment is dat het kan zijn dat er minder gepoept wordt... En omdat ze nu eigenlijk minimaal flesvoeding krijgt, kan ze daardoor zoveel moeite hebben met poepen? We gebruiken standaardvoeding vd AH. Ben zeker bereid tot overstap van voeding... Wat moet ik me voorstellen bij probiotica?

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja ervaring! Onze oudste deed het prima op borstvoeding en zodra ee kunstvoeding vij kwam zware obstipatie. Zo erg dat hij soms maar 1x in de 13 dagen ging poepen, we klysma moesten geven met microlax, hij lactulose kreeg en ging spugen omdat hij zo vol zat. Zo zielig! Nutrilon omneo en extra water door de fles maakte het wat beter. Probiotica werkte ook. Maar vooral tijd. Uiteindelijk kwam het goed.

Succesp

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn zoontje krijgt alleen fles. Hij poepte in het begin elke dag. Toen om de dag en toen ook 1x in de 5 dagen of soms zelfs in 1x per week.

Nu is hij 5 maanden en propt 2x per dag!

Zo lang ze geen buikpijn heeft of echt last lijkt te hebben zou ik het even aan kijken.. eventueel misschien wat extra water bij de melk doen? En een andere vriendin van mij deed een beetje slaolie op de thermometer. Schijnt ook te helpen..

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Die thermometers weten wat...klopt inderdaad wel. In de kraamtijd de kraamzorg en dr stagiaire mee weg laten springen met die gele derrie periode. Was overigens om daadwerkelijk te temperaturen maar dr werd even wat druk opgebouwd door iets klein en onschuldigs en de temperatuur zakte ineens....Ging zeker een meter ver, dr wieg nét niet geraakt, zag nog net de kraamzorg in mn ooghoek wegspringen. Thermometer was toen wel gesloopt. Had t gezicht van mn man willen zien toen hij dat las...

Moet je niet te vaak inzetten voor die doeleinden overigens, kan niet vele kwaad maar tis wel pesterij en kan irriteren. Wij hebben t 1x gedaan toen ze na 3 dagen nog niet gepoept had (poepte normaliter 2x per dag) en een backup thermometer in huis hebben kan ik zeker aanraden...

8. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Dames, bedankt vd reacties!! Fijn om te horen dat het goed komt want dit is zo zielig! Ze is verder wel vrolijk (zit nu vrolijke bekken te trekken op schoot!). We gaan sowieso andere voeding proberen. Hypoallergeen, extra care?? Iemand tips? Thermometer lees ik wisselende verhalen over. Vorige week ivm de injecties temperatuur gemeten maar dat deed niks. Ik zou ook niet zo goed weten wat ik zou moeten doen?? De probiotica lijkt ook het proberen waard! Welk merk raden jullie aan?

9. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Had jullie zoon/dochter als hij ontlasting had wel zachte ontlasting? Bij het consultatiebureau begonnen ze ook over een klysma maar dat maakt de boel alleen zacht toch? Want dat is het bij onze dochter dus eigenlijk wel. Vraag me af of een klysma dan van nut is? Geen ervaring mee, daarom even de vraag!

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Thermometer mag je echt niet doen. Dat kan wel kwaad als je het vaker doet, omdat je de darmwand kan beschadigen. Eens een enkele keer is natuurlijk anders.

Probiotica neem ik altijd Protectis druppels. Kan nooitkwaad. Ook bijvoorbeeld een goed idee om te geven als je kindje eens een antibiotica kuur krijgt.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou niet teveel middeltjes gebruiken, omdat haar ontlasting niet hard is. Ze is niet geobstipeerd.
    Thermometer zou ik niet doen, gewoon temperaturen wel natuurlijk maar niet opeens meer.

Mijn dochter van drie maanden krijgt volledig BV maar toch zit zij ook weleens zo te persen. Soms komt er niets, soms een windje. Van ontlasting 5 keer per dag ging ze opeens naar 1 a 2 keer. Het kan dus ook de leeftijd zijn.

Kunstvoeding ligt zwaarder op de maag dus het is heel normaal dat ze daaraan moet wennen. Misschien zijn het krampen?

Rustig opbouwen met KV en zeker niet te snel. Succes.

12. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    H
    Hi Nescio,

Thanks vj reactie! Ik denk idd ook dat obstipatie niet aan de orde is. Mogelijk idd ook de leeftijd. Ze zit meerdere keren per dag op schoot te persen en te kreunen zonder resultaat. Ik zou er geen moeite mee hebben als ze Veel moeite moet doen en dan ook wel een luier vol zou hebben maar dat is dus niet tot nauwelijks het geval. Ik bouw de kunstvoeding op dit moment niet verder uit omdat het nu zo niet lekker loopt. Het is ook moeilijk te zeggen of der kunstvoeding de oorzaak is of de leeftijd of een combinatie van factoren.

Deel Deze Pagina