Ziet er idd beetje uit als dat je allergies ben voor de kleuren (hangt volgens mij soms ook van de merken af) Het ziet er een beetje het zelfde uit als de tattoo van mn oom die ook allergies bleek je zijn voor rood.. Volgens mij komt het bij rood ook het meest voor.. Ik zou er zeker even na laten kijken.. Eventueel bij een andere tattoeerder na vragen(een geregistreerde?! die zou het je ook zeker moeten kunnen vertellen)
Hoi, hier de man van Guppienl, ik kan niet zo zien wat er aan de hand is. Het lijkt er wel op dat je vooral reageert op het rood, dat straalt uit naar de rest. Dat kan duiden op een rood-allergie. Ga gewoon terug naar de shop waar je hem hebt laten zetten. Als dat niet naar tevredenheid is, vraag dan een second opinion bij een (liefst gerenommeerd) artiest.
oh dat is wel vervelend zeg.. ziet er idd dik uit bij het rood vooral.. mijn vriend heeft om de zoveel tijd bij zijn tattoo op zijn onderarm ook dat het er dik op ligt maar heeft er dan gene last van .. dat is overigens niet met kleur maar moest daar meteen aan denken dat het bij hem ook soms erop lijkt te liggen de tattoo... wel erg lastig als het ook echt jeukt en je er last van hebt.. vage reactie ook van de shop zeg :S
Ik werk op de afdeling dermatologie in het ziekenhuis. Ben zelf geen dermatoloog, maar heb wel regelmatig allergische reacties gezien. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel op een allergische reactie vind lijken. normaal duurt zo'n reactie maar een aantal dagen, maar het probleem/veroorzaker van die reactie zit in je huid, dus zal er niet snel weg gaan. Ik vermoed dus echt een allergische reactie, maar een huisarts/dermatoloog kan uitsluitsel geven en ook mogelijke opties van behandeling bespreken.
Daar zou ik even het juridisch loket over bellen, want als er echt een fout gemaakt is bij het zetten, zou het goed kunnen dat je verwijdering vergoed moet gaan krijgen van de shop...
@TS: lijkt mij een allergische reactie. Daar zal een HAP idd niets mee doen, omdat je er toch al 3 maanden mee loopt. Maar zou er wel even mee naar de huisarts gaan, zodat je kunt bekijken wat er aan gedaan moet en kan worden.
Helemaal vergeten nog even te vertellen. Ik ben naar de dokter geweest, en ben idd allergisch voor de kleur rood/groen/roze. Ik heb nu de een hormoonzalf gekregen (dermovate) en daarmee moet het over gaan. Als dat niet werkt krijg ik er injecties in met 1 of andere allergievloeistof.
Ik heb een aantal tattoo's waarvan mijn allereerste soms wat jeukt en opgezet is. Die zit er alweer 10 jaar (in alleen met zwart trouwens)