Mijn zoontje is 14 maanden en sinds vandaag stapt hij enkele stapjes los! Hij heeft een paar baby schoentjes, maar geven totaal geen stevigheid natuurlijk voor het lopen. Wat is aan te raden? Welke schoentjes + sandalen zijn het beste voor de voetjes als ze net leren lopen?
Volgens mij is het voor de voetjes het beste om op blote voetjes te leren lopen. Dat kan natuurlijk niet overal en altijd dus hadden wij ook schoentjes voor dochter van Shoesme.
Wij hadden ook schoentjes van Shoesme (Ziengs). In de schoenenwinkel werd trouwens geadviseerd pas schoentjes te kopen als ze zes weken goed konden lopen. Tot die tijd blote voetjes, leren slofjes (Oxxy) ed.
Hier ook shoesme voor de pas lopende kindjes. De jongste is nu aan haar tweede paar bezig en ik blijf nog wel even bij dit merk.
Hier heel lang gewoon op slofjes. Maar vooral op blote voetjes. Dat is eigenlijk nog het beste en met dit weer natuurlijk prima te doen. Eerste echte schoentjes waren Shoesme, maar daar loopt ze helemaal niet goed op. Zakt erg naar binnen erop. Dr Visser schoentjes van Scapino waren beter. Nog steeds loopt ze vooral op blote voeten.
De oudste had ook Shoesme. Mooi en hij liep er goed op. Ze waren alleen heel snel kapot omdat mijn zoon met zijn hak over de grond schuurde als hij zat. Dat kun je niet helemaal voorkomen maar ik vond het wel heel snel voor zulke dure schoentjes. De schoentjes van Jochie vind ik ook geweldig.
Voor net lopen; leren slofjes of liever nog blote voetjes. Als ze al een tijdje vlot los lopen, dan ‘echte’ schoentjes met flexibele zool.
Inderdaad zo lang mogelijk blote voetjes of slofjes. Na een week of zes en goed los lopen pas schoentjes. Iedereen roept dan shoesme en die zijn inderdaad heel goed maar er zijn gelukkig meer merken en ook wel in een goedkopere sector. Elefanten bijvoorbeeld of dr visser.
Bedankt allemaal! Ik vind shoesme indd erg duur, ga eens kijken naar alle mogelijkheden en voorlopig nog ff op slofschoentjes en blote voeten. Wanneer hij echt goed los loopt ga ik kijken voor schoentjes
Hier heeft de jongste sinds een week of 4 schoentjes van shoesme. Hier loopt ze buiten op. Binnen op blote voeten.
Mijn dochter heeft de eerste weken dat ze kon lopen buiten op leren slofjes van Aapies gelopen. Toen ze 6 weken gied liep zijn we naar een schoenenwinkel gegaan en daar gewoon een aantal modellen gepast. Zo liep ze totaal niet goed op een schoen met flexibele zool van Bunnies, maar super goed op een harde zool van Orange babies. Dus passen en uitproberen is zeker de moeite waard, het kan per kind verschillen waar ze goed op lopen.
Nog even wachten en pas met 6 weken goed los de eerste schoenen. Juist nu is het lekker weer en kunnen ze prima op blote voetjes lopen. Wij zijn naar een goede schoenenwinkel geweest, merk weet ik niet meer.n Op de opvang liep ze trouwens op leren schoentjes, ook buiten toen ze nog geen 6 weken los liep. Ze waren daarna wel kapot maar dat geeft niet, beter dan te vroeg schoenen.