Peutergym of peuterdans?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juul75, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochtertje is nu 2 jaar en 9 maanden en enorm actief. Ze klimt en klautert de hele dag en is nergens bang voor. Tegelijkertijd is ze ook dol op muziek, zingt veel liedjes die ze zelf verzint en vraagt elke dag wel een keertje of er een CD op mag zodat ze kan dansen.

Nu was ik van plan in januari haar naar peutergym te doen, maar omdat ze ook zo dol is op muziek en dansen twijfel ik nu. Peutergym en peuterdans worden hier op hetzelfde tijdstip gegeven dus er moet gekozen worden. Ze hoeft geen gym te doen voor haar coordinatie, het zou puur voor het plezier zijn. Wat raden jullie me aan om te kiezen en waarom?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou gewoon eens gaan kijken, mijn dochter is dol op dansen dus we gingen bij peuterdansen kijken (ze was toen 2jen10 mnd). Ze vond er niets aan en wilde helemaal niet mee doen. Paar maanden later gaan kijken op de peutergym (net 3 is pas vanaf 3 jr nml) en dat vond ze fantastisch. Dus hier heeft ze zelf gekozen. Ze zit er nog steeds op en vindt het nog steeds erg leuk.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat is wel een goed idee, had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ik zal binnenkort contact opnemen met de twee organisaties of ze iets van een proefles of zo aanbieden.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook beide proberen. Het hangt net af van de leidster, van de dingen die ze doen (misschien bij gym ook wel dans/muziek?) of je kleintje het leuk vind..

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier is het peuterdans en mijn dochter vind dat echt heel leuk.
    Het is wel zonder ouders dus dat moet je wel liggen. Peutergym is volgens mij vaak samen met ouders.
    Voordeel vind ik dat mijn dochter echt opgaat in het dansen als ik er niet bij ben. Ben ik er wel bij dan gedraagt ze zich toch anders.

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik zou idd bij allebei een proeflesje proberen. (hier zijn het zelfs 2 proeflesjes)
    Ik vind het grote voordeel van peutergym dat je het idd samen met je kind doet, peuterdans is (meestal?) zonder ouders, hier mag je zelfs niet kijken...
    Overigens doen wij bij peutergym ook zingen en dansen ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier mag je altijd de laatste 10 minuten kijken. Eerst vond ik dat ook maar zo zo maar ik merk nu gewoon dat ze echt meedoet met de groep als ik er niet bij ben (kijk wel eens stiekem door het raam aan het einde van de gang) op aanraden van de juf) en zodra ik binnen kom is ze bijna alleen nog maar met mij bezig en gedraagt ze zich heel anders.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hey Debby ;)
    Ik snap het wel hoor maar vind het zelf niet zo leuk.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier is de peutergym ook zonder de ouders, wel mag je de eerste en de laatste 10 min. kijken. Ze beginnen vaak met een muziekspelletje. ze hebben hier ook gym met de ouders maar dat is vanaf 1,5 jaar. Dus of het met of zonder ouders is verschillend. peuterdans geldt hier hetzelfde ook de eerste 10 min kijken en de laatste 10 min en verder is het kind alleen met de juf(fen) en de andere kinderen.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dames, bedankt voor jullie ideeen! Ik wist helemaal niet dat het soms met en soms zonder ouders was....het is wel duidelijk dat ik me beter moet voorbereiden :D

Deel Deze Pagina