Ik zoek ervaringen van mensen die geopereerd zijn aan een middenrifbreuk Ik ben het zuurbranden, boeren en overgeven al een tijd zat (natuurlijk) En medicijnen werken niet.
leest mee, heb ook een middenrifbreuk en vind ook dat de omeprazol steeds minder lijkt te doen. Ook overgeven 's nachts ondanks de medicatie, etc...Wist niet dat daar een operatie voor bestond.
geen ervaring mee bij volwassenen, alleen bij mijn zoontje maar bij baby's schijnt dat heel anders te zijn dan bij volwassenen, ik hoop dat je hier ervaring van anderen zult vinden.
Ik ook middenrifbreuk maar bij helpt de omeprazol al ruim 10 jaar erg goed tegen het zuur, ik heb gelukkig geen last van overgeven, maar er zijn wel heel veel dingen die ik niet kan eten omdat ik dus een ontstoken slokdarm heb van al die oprispingen mn hele leven en van veel dingen maagpijn krijg, gevolgd door diarree. Ik kan geen paprika eten, avocado, broccoli, en nog meer dingen... herkenbaar?
hier geen diarree, maar wel regelmatig ontstoken slokdarm (gehad), doordat de omeprazol te weinig doet. En wanneer ik dus slaap, dan gebeurt het dus wel eens dat ik al overgevend wakker wordt, echt supernaar. Ik probeer om mijn voeding te letten (niet te vet, niet te gekruid, uitkijken met thee, koffie en koolzuur, geen sinasappelsap enz enz) Maar ik ben naast dat ik een middenrifbreuk heb, ook voor veel etenswaren/fruit allegisch...het maakt het er niet makkelijker op soms.
Kennis van me heeft het afgelopen week gehad. Viel haar tegen. Herstelperiode 6 tot 8 weken. Vloeibaar eten eerste tijd. Veel dingen mag ze niet hebben nu. Heeft maagsonde gehad na operatie. Ze vullen je lijf met gas om ruimte te maken, daar had ze erg last van. (Ik ook destijds, bij andere operatie weliswaar )