Nutramigen weigeren na start bijvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Miekjepiekje, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje krijgt Nutrimagen i.v.m koemelkallergie. Omdat ook de bijvoeding zeer moeizaam verliep zijn we daar pas laat mee en onder begeleiding in het ziekenhuis, mee gestart. Inmiddels smult hij van de groente, het fruit en zijn broodje. Maar de nutramigen daar krijst hij het bij uit. Ik kan me zo voorstellen dat hij, nu hij ook lekkere dingen krijgt, gewoon echt heel vies vindt. Het is ook heeeeeel vies. :$
    Komt iemand hier dit bekend voor en hoe hebben jullie dit opgelost? Hij mag sowieso tot 1 jaar niet over op gewone flesvoeding. Eventueel mogen we wel een stap terug naar Pepti, maar alleen als dat goed gaat

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Krijgt hij Nutramigen of Nutramigen AA? Zou het kunnen dat hij meer last krijgt van de KMA sinds de bijvoeding en dat hij net naar de zwaardere variant Nutramigen AA over moet?

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt nutramigen al vanaf zes weken en heeft daarmee geen klachten, dus ik denk niet dat we naar aa over hoeven dan, toch?
    Hij vindt het volgens mij gewoon vies. Hij zit nu een week op pepti en dat gaat iets beter, maar daarmee is hij toch weer asn Ger krampen en huilerig.
    Ik ben nu een beetje aan het zoeken waarmee ik de flesvoeding kan vervangen zodat hij wel genoeg vocht binnen krijgt. Zo hoef ik alleen de minimale hoeveelheid te geven. Yoghurt mag natuurlijk niet, maar zijn er andere toetjes die hij wel mag?
    Of zou je bijvoorbeeld diksap erdoor mogen doen. Ik weet dat je ze niet aan zoete smaken moet laten wennen, maar dit is geen doen zo.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb niet zoveel verstand van KMA dus sorry als ik iets doms zeg... :)
    Maar mag hij ook geen soyaproducten hebben bv? Dat je een extra schaaltje soyayoghurt geeft bv? Als hij daar een goede bak van eet, zou je al een fles kunnen laten vallen.
    Wel lastig hoor! Drinkt hij verder nog andere dingen? Water,thee, diksap o.i.d.??
    En inderdaad gewoon lekker fruit geven zoveel als hij wil, hier zit ook veel vocht in ;)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zie trouwens dat jouw zoontje net iets ouder is dan de mijne.
    En ik moet zeggen, mijn zoontje is ook een beetje uitgekeken op zijn flessen.
    Ik denk dat ik binnenkort ga beginnen met ook 's morgens brood en dan de ochtend en middagfles wat kleiner maak.
    Het minimum aan zuivel is volgens mij 300cc. Weet niet of je dat haalt?

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soja mag pas vanaf 1 jaar omdat dat ook een allergeen is geloof ik.
    Ik kom op zich wel aan de 300 ml maar hij drinkt ernaast eigenlijk nog niks. Zoals vandaag heeft hij vanmorgen 150 gehad, vanmiddag 150 en dan krijgt hij zo nog. Maar daarnaast heeft hij vijf slokken water gedronken, een beetje fruit en een beetje groenten. Dus ik zoek iets waar ook vocht in zit wat ik ook kan geven

7. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Sojaproducten triggeren ook heel erg, ik zou dat persoonlijk echt afraden. Zit er nog iets tussen Pepti en Nutramigen in? Friso Pep? Dan kan je dat proberen. Overigens zou ik niet al te veel switchen van flesvoeding, zeker niet als hij al krampen krijgt. Iedere switch kan ook best wel krampen en buikpijn veroorzaken.

8. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    We proberen pepti sowieso twee weken. Gaat het dan goed dan langer, gaat het niet goed dan terug naar nutramigen en dan laten we het ook zo. Ons mannetje reageert zeer heftig op veranderingen namelijk.:)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Krijsen bij het drinken kan ook een symptoom zijn dat de fv niet 'zwaar' genoeg is.

Als je verder bezorgd bent dat hij te weinig vocht krijgt... In fruit en groente zit ook veel vocht. Dus dat valt wel mee.

10. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hier ook een kindje met kma. hier zit hij op de nutrimagen aa en dat gaat best goed. ook nu alle koemelk uit zijn dieet gedaan maar wel over gegaan op soja. ook tegen mij hebbe ze gezegd dat het ook voor en allergie kan zorgen maar ja ze moeten toch iets. hier krijgt hij dus as toetje Alpro yoghurt en hij vind et heerlijk en gaat ook heel goed.

dus ik zeg echt gebruik gewoon Alpro soja yoghurt en dan kan je altijd kijken hoe hij reageerd

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij nutramigen krijgt, dan is dat toch voldoende? Waarom zou je het risico nemen om toch soja te geven op die leeftijd? Ze moeten toch helemaal geen desserts krijgen?

12. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    ik heb zelf ook kma gehad en ben ook groot geworden met soja dus vandaar dat het hier geen probleem is om hem soja te geven. ik denk namelijk dat hij het van mij heeft en misschien ook wel net als ik reageer op dingen.
    natuurlijk is het voor iedereen zelf weten wat je doet hoor maar ik heb goede ervaringen en hij lijkt het erg lekker te vinden en geen problemen van te hebben. dus ja dan geven we hem dat gewoon.
    en natuurlijk is het zo at hij het nog niet nodig heeft. maar ja wij eten ook een toetje dus vinden wij dat hij het ook mag krijgen. als hij geen kma had zou hij het ook gewoon gehad hebben dus vandaar nu ook

Deel Deze Pagina