Schema baby zes maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mamma van Finn, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ons zoontje wordt aanstaande zaterdag alweer een half jaar. Hij doet het super goed en is ook al een flinke kerel (met vijf maanden woog hij 8,1 kg en was hij 71 cm lang).
    Zou je even mee kunnen kijken naar zijn schema want ik heb het idee dat hij wat te veel binnenkrijgt en dat er misschien een fles af kan (dit omdat het opgeteld zoveel lijkt, hij drinkt wel elke fles tot de laatste druppel leeg en het is huilen wanneer fruit en groente op zijn), ik heb geen idee namelijk meer hoe dit bij onze oudste is gegaan :).

Zijn schema is als volgt:
    8.00: 200+6 Friso HA 1 (hij krijgt 200 ml water omdat hij met vier maanden niet voldaan was na 180 ml en hij ook last had van verstopping, dit was over door meer water aan zijn voeding toe te voegen).
    9.30: fruit (nu sinds vandaag zo'n 190 gram (daarvoor klein potje) wat met gemak op gaat)
    12.30: 200+6
    16.00: 200+6
    17.30: 100 gram groente + 60 gram fruit na
    19.00: 200+6
    23.00: 200+6

De laatste fles laten vallen is nog geen optie want dan komt hij rond 2/3 uur alsnog voor zijn fles (dit was tenminste twee weken geleden zo want toen hebben we dit een paar dagen geprobeerd).

Zou de middag fles van 16.00 uur bijvoorbeeld kleiner kunnen of af kunnen vallen en dan een tussendoortje geven? Of kan ik beter de flessen weer met 180 ml water maken, hij heeft namelijk nu ook niet zoveel last meer van verstopping.
    Tobias geeft namelijk over de hele dag (zeker in de ochtend) nogal wat mondjes terug, bijvoorbeeld tijdens het spelen wanneer hij op z'n buik ligt of wanneer we hem ronddragen, ook zie ik hem vaak terug slikken. Dit is eigenlijk pas sinds vorige week en hij is ook sinds die tijd nogal humeurig en niet echt lekker geweest in het weekend, het kan dus ook een virusje zijn geweest en niets met de voedingen te maken hebben. Hij geeft namelijk nu weer iets minder terug.

Ik hoor graag wat jij hierover denkt!

Groetjes, Mamma van Finn (en Tobias :))

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Vanaf 6 maanden, wanneer je overgaat op de opvolgmelk, kun je 4 flessen van 200 ml gaan geven (180 ml water met 6 schepjes voeding). Je kunt dan evt. de standaard opvolgmelk gaan geven, Friso Standaard 2. De opvolgmelk is ook wat geconcentreerder, hij haalt hier meer verzadiging uit. Je kunt dan kijken om de fles van 16.00 uur te laten vervallen. Evt. kun je dan in de loop van de middag wat water/rooibosthee/verdund sapje/fruit geven. De fles van 19.00 uur kun je dan wat eerder gaan geven, als toetje na de warme maaltijd en dan de fles van 23.00 uur misschien om 22.00 uur geven, evt. met rijstebloem erbij (voor meer verzadiging tijdens de nacht).
    Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten.
    Groetjes Angelique

3. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Angelique,

Hij krijgt op dit moment dus niet te veel binnen? Want dan gaan we zo nog even door aangezien hij er 's nachts ook goed op slaapt.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje krijgt voor nu een prima hoeveelheid. Wanneer je overgaat op de opvolgmelk kun je 4 voedingen van 200 ml aanbieden of 5 voedingen van 150 ml water met 5 schepjes voeding.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina