Allergie voor banaan???

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Vorige week zijn we begonnen met fruithapjes. Ik heb zelf fruit gepureerd en dat ging prima. Maar ik had ook nog 2 potjes staan. Dus banaan van olvarit geprobeerd. Maar na een paar happen kreeg mijn meisje rode vlekken op haar slapen. Aan allebei de kanten. Deze trokken helemaal naar boven toe. Gestopt met het potje en na 20 min. waren de vlekken weg. Gisteren weer meloen gegeven, ging prima en 's middags het potje van het kruidvat banaan/perzik. Ook hier weer na een paar happen rode vlekken bij haar slapen die naar boven trokken. Meteen weer gestopt. Nu zijn de potjes op, en ga weer vers geven, maar vraag me toch af of er iets zou zijn met banaan??? Zal ik anders vandaag eens verse banaan proberen en kijken wat er gebeurt?
    Meer mensen die deze rode vlekken herkennen?

Gr. shampoo

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Als de reacties niet al te hevig waren en snel wegtrokken zou je idd een klein stukje banaan kunnen proberen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik herken het niet van banaan.. Maar bij zo'n milde reactie is het misschien handig om inderdaad pure banaan te proberen. Misschien is er wel iets anders aan de potjes/toevoegingen waardoor ze een reactie krijgt..

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Pure, verse banaan (zelf geprakt) ging hartstikke goed.:) Misschien iets in het potje???? Wat zou het kunnen zijn? Ik heb van olvarit en van het kruidvat gehad. Conserveringsmiddel is geloof ik het enige wat erin zit toch? Bij kruidvat ook suiker, olvarit niet....

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien inderdaad een conserveringsmiddel, of zelfs iets van het potje.. Maar dan zou je bij andere potjes ook zoiets verwachten..

Misschien over een tijdje nog eens een potje proberen, of misschien een potje zonder toevoegingen (natuurwinkel ofzo)

6. Streepje

Streepje Lid

28 jul 2009
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    In het bananenhapje van Olvarit zit ook:
    Geconcentreerd appelsap
    Rijstebloem
    Geconcentreerd citroensap
    Vitamine C
    water

Van de kruidvat weet ik niet, inderdaad in iedere geval wel suiker.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Appel is wel een "allergie"-berucht fruit. Misschien is dat het?
    Heb je pure appel geprobeerd?

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Dankjewel meiden, lief dat jullie zo meedenken :)

In het kruidvat potje zit:

- perzik
    - banaan
    - suiker (ben ik geen voorstander van.... dit potje ga ik dus ook niet
    kopen.)
    - zetmeel
    - vitamine C

GEEN kleurstoffen en conserveermiddelen.

Op zich is het niet zo erg die reactie, ben voor het grootste deel vers fruit aan het geven. Maar als je eens een dag op pad gaat o.i.d. dan is een potje wel heel handig natuurlijk.

Tja, waar zou het aan kunnen liggen. Ik zal morgen eens een potje van Friso kopen. Kijken wat daar mee gebeurt.:(

Deel Deze Pagina