Zat nog even te denken: ik heb Thirza toen weer aan de probiotica gezet. Bij www.vitaminstore.nl kun je van Solgar koemelkvrije probiotica kopen. Is een poeder en dan kun je dat door wat water of limonade roeren. Help je de darmen even wat extra om weer op krachten te komen
had even niet meegekeken. maar wat fijn dat er iets gevonden is en dat het nu behandeld wordt. hopelijk gaat het gauw beter met je dochter!
Ons dochtertje heeft mogelijk een fructose-intolerantie of fruit-allergie, dat zijn we aan het uitzoeken met de dietiste. Ze kreeg altijd kapotte billen als ze fruit had gegeten en meerdere keren per dag dunne ontlasting (soms met slijmpjes), ook verteerde het fruit niet goed. Over buikpijn klaagt ze niet echt. Over een paar weken moeten we het fruit verhitten voordat we het haar geven. Ben benieuwd wat daar uit komt.
Nou ja zeg, dit is voor het eerst dat ik eindelijk nog zo'n verhaal hoor. Fijn die herkenning. Mijn dochter heeft vanaf haar geboorte ernstige KMA en sinds haar 2e jaar denken we dat ze hier overheen is gegroeit. Echter heeft ze al sinds haar geboorte elke dag diaree (echt spuit water dun, zo'n 4 tot 6 keer per dag). We hebben het hele medische circuit al gehad en staan nu onder behandeling van kinderarts en alergoloog van het WKZ. Ze kunnen nu niets meer voor ons doen omdat ze niets kunnen vinden. Koemelk, fructose, lactose etc. is inmiddels d.m.v. testen uitgesloten. We gaan nu maar ten einde raad het alternatieve circuit in. Ik blijf zeker even meelezen om alle opties open te houden. Overigens willen ze bij mijn dochter geen nadere onderzoeken doen omdat ze gewoon goed groeit en eet. Maar zindelijk worden met die poep is natuurlijk onbegonnen zaak. Ze hoeft maar 1 keer te zuchten en....