Mijn dochter is al heeeeel lang mega gek op tekenen. Maar ik blijf het een beetje gek vinden dat ze altijd alleen maar rondjes aan het tekenen is. Nooit eens een streepje ofzo haha. Ze legt haar hand op het papier en gaat dan rondjes draaien vanuit haar pols. Meer kindjes die dit doen?
ik meen me nog vaag te herinneren van mijn oudste 2 dat er fases zijn. (ja ook hierin). dus ik ga ervan uit dat het in de lijn dr verwachtingen ligt. ervaringsdeskundigen kunnen aan de hand van een kindertekening zien "hoever" het kindje al is. ook met kleurgebruik enzo. ik kan me niet meer herinneren of mijn oudsten ook eerst rondjes maakten trouwens. maar denk dat hier best dames zitten van kdv die daar veel meer van weten. mijn zoon is niet zo van het kleuren, ik probeer hem wel te stimuleren. maar die paar keer dat hij wat doet zijn het toch eigenlijk krasjes of krassen in hoekvorm zeg maar.( goedbeschoud eigenlijk ook een min of meer ronde beweging maar dan zonder controle erop) hij is net 2 geworden
Ja ik had dus verwacht dat die kleintjes beginnen met lekker te krassen.. Maar dat heeft ze dus nog nooit gedaan. Altijd alleen maar rondjes en als er al eens een streep tussen staat komt dat omdat ze haar hand wegtrok terwijl de potloot nog op papier stond. Ze is ook nog geen 2 dus het zal allemaal wel normaal zijn, maar ik vroeg me toch af waarom ze niet krast haha.
ik heb bij helpende zorg welzijn idd geleerd dat het fases zijn eerst rondjes dan andere vorpjes en krassen en zo gaan ze steeds meer andere vormen maken
ik kon de tekeningen van onze dochter er ook altijd uit halen op het kdv - iedereen zette strepen, maar Fae tekende ook rondjes (of ei-achtige dingen , hoewel ze nog aardig rond waren ) , dat werd gecombineerd op een gegeven moment met poppetjes : de rondjes kregen armen en benen. De rondjes tekent ze ongeveer vanaf haar 1,5 tot haar 2,5 en nu sinds een maand of 2 tekent ze ineens vierkantjes en de laatste week kan ze ook driehoekjes tekenen , leuk om te zien! Ze snapt alleen nog niet, dat als je een driehoek en een vierkantje combineert , je dan een huisje hebt, maar dat zal vast ook nog wel komen Maar oke, die rondjes heeft ze ook érg lang gedaan...
Hier ook vaak rondjes getekend. Tekeningen kunnen zoals 1 van de ouders zeggen,over de ontwikkeling van een kind zeggen,maar ook een gebeurtenis. Als een kind vaak met een zwart potlood tekend,neem dat potlood niet weg,of leg het niet weg.Het kind heeft een moeilijke/dwarse periode.Na een tijdje pakken ze weer kleur en is de moeilijke periode voorbij. Bij een groter kind bijv.Als ze een regenboog in een tekening verwerkt,dit betekend,dat er iets is gebeurd of aan het gebeuren is en de regenboog betekend,dat het goed gaat komen. Ik heb ooit een boek van Theresa appelman gekocht. Hierin staan de fases van tekeningen en kleuren in
ik las laatst ook ergens dat als ze rondjes tekenen en deze helemaal gesloten is ze gelukkig zijn. 'de cirkel is rond'
ik moet altijd een beetje lachen om die betekenissen eigenlijk Mijn dochter was een jaar toen ze begon met tekenen, toen maakte ze ook alleen rondjes. Toen ze 1,5 was kwam in het rondje 2 ogen, een driehoek en snorharen, met 20 maanden ineens ook een mond. Toen maakte ze alleen maar katten tot ze 2 was. Nu komt er af en toe een mens en een soort koe-paard voorbij (ze is nu 2,5). Wat betekend dat dan? Volgens mij dat ze voor haar leeftijd goed kan tekenen, maar met praten was ze laat Enniewee, ze zal over een tijdje vast wel wat moois maken van de rondjes
Ons dochtertje heeft tot gisteren alleen maar gekrast. Nu is ze van de rondjes en het priegelwerk. Hele kleine figuurtjes, vierkant, driehoek alles door elkaar. Net of ze aan het schrijven is. Ze zegt ook wat ze getekend heeft. Da's goed voor mama's fantasie
Hier heel lang rondjes.. Toen alleen maar hartjes En nu is ze helemaal niet meer van het tekenen maar gaat ze los op het plakken van zelfgeknipte papiersnippers..