Hoi dames, Dit is mijn eerste zwangerschap en ik weet dus niet goed wat wel en niet normaal is. Ik heb tot 10 weken progesteron moeten gebruiken. Hier vorige week zaterdag mee gestopt. Nu zat ik half uurtje geleden op toilet (sorry TMI) en moest een beetje persen en toen kwam er wat vaginaal bloedverlies mee. zo'n drie grote druppels ongeveer, helderrood. Ik heb verder geen krampen. Is dit normaal of is er toch iets mis? Moet ik hier gelijk wat mee? Liefs
Waarom moest je persen? Houd het bloedverlies nog aan? Als je het niet vertrouwt omdat je meer gaat bloeden of erge krampen krijgt gewoon bellen! Daar zijn ze voor !
Ik zou even de vk/gyn bellen voor overleg. Is het nu gestopt? Ik had ook rond de 12 weken bloedverlies begon met wat druppels later flinke bloedingen gehad tot week 23. Bleek een groot hematoom te hebben. Inmiddels 28 weken zwanger
Het was inderdaad met persen voor ontlasting. Het is bij die paar druppels gebleven. Ik heb nu laxo gehaald van roosvicee. Door de misselijkheid kan ik minder eten dus naar de wc gaan is wat moeilijker.