Allergie wie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Bruine pleisters
    Nikkel
    Huisstofmijt
    Neefjes/muggen krijg er enorme bulten van
    Zonneallergie

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.030
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Boompollen, graspollen, huisstofmijt, honden, katten en meloen :). Van die laatste krijg ik altijd zo'n vreselijke jeuk achterin m'n keel en wordt het dik, maar het is zo lekker.....

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

dit herken ik heel erg!
    ik reageer er niet echt allergisch op maar het ruikt in mijn beleving zó sterk dat ik er nog net niet van hoef te hoesten en over te geven. Ik vind het echt stinken trouwens! ik heb veel liever zachte frisse geurtjes

verder ben ik ook eczeemgevoelig. ik ben allergisch voor permanentvloeistof (ben daarom gestopt met kappersopleiding toendertijd) en voor nikkel. Ook heb ik snel last van warmte uitslag.
    ik heb in de tijd dat ik in de bloemen werktte ook nog ontdekt dat ik uitslag krijg van het werken met hyacinthen

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Alleen hooikoorts en katten.

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zelfde rijtje, alleen meloen is bij mij appel. Alleen "rauwe" appel dan, als het verhit geweest is, schijnt het "giftige" stofje er uit te zijn. Maar ik eet dus echt geen appel meer, paar jaar geleden dacht ik echt dat ik stikte na het eten van een appel!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Boompollen, graspollen, huisstofmijt, katten, honden, paarden, hooi, stro. Geen voedselallergieen gelukkig. Wel veel contactallergieen, ik kan alleen goud of zilver verdragen, en kan bijvoorbeeld niet tegen horloges of armbanden. Als iets te lang op mijn huid drukt begint het vel helemaal zacht te worden en te bloeden. Zonneallergie. Erg snel eczeem dus ik moet ook oppassen met vochtige omgevingen.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Voor paracetamol (of een stofje dat er in zit, maar het is nooit zo uitgebreid getest).

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

huisstofmijt,
    bepaalde insecten
    paprika.

Mijn zoontje
    Kippeneiwit,
    melk,
    soya
    tarwe
    noten

Deel Deze Pagina