Mijn zoontje draagt normaal kniekousjes/ wandjes over zijn handen/ t-shirtje als hij gaat slapen zodat hij zichzelf niet krabt in zijn gezicht/ nek. (eczeem) Nu met het warme weer doe ik hem in bed geen shirtje aan, alleen rompertje (het is erg warm op zijn kamertje) maar trekt hij zelf die sokjes uit. met t-shirt zaten ze steviger. Moeders met ervaring? Hoe kan ik hem koel in bed leggen zonder dat hij de kans krijgt zichzelf open te krabben? Gr. Terra.
Slaapt hij wel onder een dekentje? Je zou anders een slaapzakje kunnen doen en een romper met lange mouw, ipv een dekentje? Dan kun je nog steeds de kousjes goed over z'n handjes trekken?
in het ziekenhuis hebben ze toch van die speciale pakjes voor kindje met eczeem. die zijn dun. zou je niet eens kunnen informeren of je die particulier ergens kunt kopen. of anders wat gezegd is romper met lange mouw en een dunne slaapzak. en de wantjes erover maar als hij ouder wordt gaat hij ze toch steeds vaker uittrekken. die pakjes zouden ideaal zijn als je die zelf ook zou kunnen kopen daarbij zit alles aan elkaar.
en anders eventueel een romper die te groot is ( aan de mouwen ) en de mouwen aan de onderkant dichtnaaien en dan in een dunne slaapzak?
Ik heb een paddycare anti-krab pak. Die zijn dun en niet zo heel warm, maar die kun je alleen op recept krijgen (zijn anders niet te betalen. Ik trek hem dat ding aan zonder romper eronder. Bij deze anti-krab pakjes zitten de handschoentjes aan het pakje vast, die kunnen ze zelf niet uitkrijgen.
als ik de mouwtjes dichtnaai moet ik bij elk slaapje dat rompertje verkleden, overdags hoeft hij geen wantjes namelijk. dus is niet echt een optie hij slaapt in een slaapzak + dekentje, anders ligt hij achterste voren onderste boven in zijn bed en slaapt hij niet. ik ga is informeren bij de huisarts, ... bedankt voor alle reacties!