wanneer 'vaste' slaapjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juffie roos, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    ik vroeg me af wanneer je je kindje 'vaste' slaapjes laat doen.
    Nu slaapt ons mannetje nog na elke voeding. Dit is vaak maar 3 kwartier in zijn bedje....
    Vervolgens gaat hij vaak huilen en haal ik hem na 10 min. naar beneden. Dan slaapt hij vaak wel nog even in de box of wipstoel..

2. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik ben er eigenlijk pas mee begonnen toen jayden er om begon te "vragen". wanneer hij dus echt aangaf dat ie moe was en ik dus echt zag dat ie niet echt plezier meer had in waar ie mee bezig was. \hij is met 3 maanden naar de creche gegaan en daar zijn ze langzaam begonnen met op bed leggen en regelmaat aannemen van de creche. Ik geloof dat het pas rond de 5 maanden was dat ie echt op gezette tijden naar bed ging, maar puur omdat hij dan zelf elke dag rond die tijd weer moe werd. Op 2 maanden sliep ie gewoon waar ik was, op me arm, in de box, in de buggy.

groetjes

3. fafje

fafje Niet meer actief

sinds een ruime week...wil zoonlief " echt " slapen om uiterlijk 23uur...meestal al daarvoor...dan gaat hij in diepe slaap tot 5....drinkt even snel en sllaapt (dus sindskort) standaard tot 10uur.....dat drinkt hij een goede voeding...en wilt vaak rond 11uur nog een uurtje slapen...

De rest van de dag is nog wisselend...

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    kijk naar je kindje op den duur krijgt hij steeds om ongeveer dezelfde tijd honger en slaap.. Hier was dat na ongeveer twee maanden steeds meer duidelijk. Let wel op dat die 'schema's vooral in het begin nog heeeel vaak veranderen... en het ene kindje vind het fijner en heeft er duidelijker een dan het andere kindje. Persoonlijk zou ik hem langzaamaan wel bij het middagslappje in zijn eigen bedje gaan leggen zodat hij altijd(wanneer mogelijk) een slaapje in zijn eigen bedje doet en zo min 1 x goed uitrust. Ons credo was en is! Hoe beter hij overdag slaapt des te beter hij 's nachts slaapt!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn vanaf de 5e week bij beide kinderen gaan sturen op hun slaapjes. Dat betekent dat we ze op een bepaald tijdstip in bed legde en er ook weer uit haalde na een bepaalde tijd. De eerste weken vielen ze natuurlijk ook buiten die 'bedoelde' tijden in slaap.. Prima dat was dan zo. Vanaf een week of 10 zaten ze beide in een echt slaapritme. Mijn zoontje heeft dat tot voor kort gehouden (ruim 2 jaar.. hij begint nu middagslaapjes over te slaan).

8:00 wakker maken en fles
    9:30 naar bedje maximaal 1,5 uur
    12:00 fles
    13:00 naar bedje maximaal 2,5 uur
    16:00 fles
    tussen 16:30 en 19:00 kort slaapje in de box (max 45 min)
    19:30 fles en naar bed
    23:30 flesje en weer verder slapen (met 18 weken verviel deze)

Na een paar weken werd het ochtend slaapje korter (ongeveer 1 uur) en over een paar weken zal het middag slaapje wat korter worden (ongeveer 2 uur). Dit laat ik haar lekker zelf bepalen.

6. adi

adi Niet meer actief

Phoe, volgens mij hadden we ergens rond 4 - 5 maanden ongeveer voor elkaar om ze iets van een ritme qua slapen overdag in te brengen.

Hier sliepen ze 's ochtends ong. 1 uurtje, 's middags ongeveer van 12 tot 15uur en dan in de vroege avond nog een uurtje. Ze gingen en gaan om 20.00uur naar bed (kregen toen nog een fles rond de middennacht)

Toen ze overgingen van 3 naar 2 slaapjes is die regelmaat helemaal weggeëbt en slapen ze overdag op verzoek.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier gaat Irem naar bed als ze moe is en als ze wakker is komt ze er weer uit :D. Het heeft geen zin om haar op vaste tijden in bed te leggen, want als ze niet moe is gaat ze echt niet slapen (terecht overigens) en ik wil dat ook niet, want ik wil daar niet in sturen - zelf ben je de ene dag ook moeier dan de andere en ze kan dat prima zelf aangeven.

Alleen 's nachts zijn de tijden eigenlijk wel altijd hetzelfde, tussen 19.00 en 20.00 gaat ze naar bed en ze is helaas altijd om 6.00 uur weer wakker *gaap*

8. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé gaat ook naar bed als ze moe is en dus gaat jengelen, ik merk het gelijk!
    En inmiddels zijn dat vaste tijden geworden, denk dat dat straks wel vanzelf gaat:)

9. mroos

mroos Niet meer actief

Boaz heeft 1 vaste slaap, van half 8 tot 7, en voor de rest verschilt het elke dag.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De meeste schrijven het eigenlijk ook.

Hier een vaste slaap met af en toe pup aandacht knuffel tussen door van 20 u in de avond tot de andere dat 7a8 u.

Haar eerste ochtend slaapje is heel verschillend soms gaat ze voor haar fruit hap al terug naar bed en soms na ligt er aan wat voor humeur ze heeft. Maar als we zien ze is moe gaat ze naar bed. In de middg ook. En gisteren heeft ze bijvoorbeeeld een slaapje over geslapen ja een tukie in wandel wagen en heb ik haar rond half zes even op bed gelegd. Deed wonderen.;)

Share This Page