Borstvoeding, menstruatie en PCOS.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nijn84, Nov 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo dames!

Misschien dat iemand mij kan helpen.

Na de bevalling heb ik in september voor het eerst een menstuatie gehad. Na 35 dagen weer. Voor mijn doen wel netjes. Nu zit ik op cd 42 en heb nog geen tekenen dat er weer een menstruatie zit aan te komen. Wat dus door PCOS kan komen.

Maar Nijn komt nu, sinds een week of 4, een aantal keren vaker per dag dan dat ze deed.

Nu had ik een gedachtenspinsel. Zou het kunnen dat doordat Nijn weer vaker komt de menstruatie weer uit blijft of zou het toch echt aan PCOS liggen.

Ben benieuwd of jullie een idee hebben. Ik ben niet "bang" dat ik zwanger ben, lijkt me namelijk sterk :) Gewoon meer nieuwsgierig of het mogelijk is dat je weer stopt met menstrueren tijdens de bvperiode of dat het in mijn geval dus veroorzaakt wordt door iets anders.

Groetjes Dinges

2. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
  3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou het antwoord niet durven geven, maar ben wel erg benieuwd en denk dat het goed mogelijk is dat het komt omdat ze weer vaker drinkt.
    Ik heb ook PCO en geef volledige borstvoeding. Vanaf wanneer kwam jouw eerste menstruatie? Ben benieuwd wanneer en of die van mij komt over een tijdje.
    Ik denk ook steeds: Ach zwanger raak ik niet, maar ja ze zeggen wel dat je door een zwangerschap ook van je PCO af kan komen omdat je lichaam dan een soort van gereset wordt en weet wat het moet doen!

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    @ Bloempjuh, Bedankt voor je reactie :D Ik had nog niet gezocht, was benieuwd of er hier meiden waren met ervaring.

@ Leonizzie, Ik ben op 19 mei bevallen en had op 11 september voor het eerst een menstruatie. Dus na een 4 maanden.
    Ik ben spontaan zwanger geworden dus af en toe wel een beetje "bang" dat het misschien wel weer gebeurd. Dus wij treffen wel de nodig voorzorgsmaatregelen ;)
    Een vriendinnetje van mij heeft ook PCOS en is na een lang traject met hormonen slikken en spuiten zwanger geworden. Toen zij voor een 2e gingen was de gelijk de eerste maand zwanger!! Haar gyn zei idd dat zwanger worden en bv geven de beste remedie is voor PCOS. Dus wie weet wat de toekomst brengt!

Ik wacht nog steeds af en zie eerst wel waar het schip strand. Ik kan ben ook niet van plan om een test te gaan doen. Denk dat het misschien toch een combinatie van beide is.

Liefs

Share This Page