aanhankelijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ons zoontje is nu 5 weken en het is ons eerste kind, dus bij alles heb je je vragen:)

Hij begint nu sinds een week redelijk te slapen 's nachts. We moeten wel 15 tot 20 min rondlopen met hem na de voedingen, maar daarna slaapt hij zo'n 2,5 tot 3 uur.

Maar overdag kan ik hem heel moeilijk wegleggen. Dan wil hij alleen maar bij mij liggen. Ik heb nu een hele stijve rechter arm van het dragen. Ik leg hem dan in de box zodat hij om zich heen kan kijken, maar als hij wakker is, dan wil hij alleen bij ons zijn. Is dit normaal. Als ze zo klein zijn dan kunnen ze zich natuurlijk zelf niet bezig houden, maar ik vind dit wel erg aanhankelijk. Vanaf wanneer kunnen ze zefl rustig wakker en alleen liggen? Zelfs een dutje doen is lastig overdag.

2. adi

adi Niet meer actief

Het is per kindje verschillend, maar op deze leeftijd kun je niet echt spreken van 'aanhankelijk'. Je baby ziet zichzelf nog steeds als onderdeel van jou, en de rest van de wereld is nog erg eng en onoverzienbaar. Daarnaast kan hij pas met 2-3 maanden echt volledig goed zien, en kan ie lekker naar zijn speeltjes in de box kijken en grijpen enz.

Misschien is een draagdoek iets voor jou dat je hem overdag kunt dragen als ie wakker is?

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Als je zelf een dutje wilt doen overdag is dit misschien iets: maak een bedje voor je kindje op op een aankleedkussen en leg dit naast je op het grote bed. Je kindje is dan heel dichtbij, ruikt jou en hoort je adem etc, ligt zelf toch geborgen door de opstaande randen, en wil misschien wel slapen dan.

Zorg dat jouw dekbed uit de buurt blijft. Voor 's nachts wordt dit niet aangeraden, maar voor overdag lijkt me dat er ruimte genoeg is omdat jij er alleen bent met je kindje. En het lijkt me een stuk veiliger dan wegdommelen op bank of bed met je kindje op de arm.

Hoewel ik dat laatste ook wel eens deed, kindje op mij leggen aan de kant van de rugleuning van de bank, en zelf op de bank liggend/half zittend tegen de zijleuning, samen een dutje doen. Heerlijk knus. Alleen wilde ze dan vaak drinken, omdat ze mij rook, ipv slapen ;)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Sluit me hier helemaal bij aan. :)

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is dit normaal hoor! Hier ging het vanaf 3 maanden beter en speelde ze lekker een poosje in de box. In de wipstoel zitten vond ze toen ook erg leuk.

Deel Deze Pagina