Onze dochter is geboren begin juni. Ze is nu dus 4 maanden. Ze weegt 7,5 kilo en is 65cm. Een lekker bolle meid dus en niet klein. Ze draagt vooral maatje 68 (soms nog 62). Nu doe ik haar bij het naar buiten gaan vaak een wat dikker vestje aan, maar een echt winterjasje heb ik nog niet. Is dat handig voor baby's? Trek je dat ook in de kinderwagen en maxi cosi aan? Of is een soort zak/wrapper dan handig? Ons meisje is best stevig en lijkt me dat ze met zo'n wrapper dan helemaal strak in de maxi cosi zit? Ik vind het ook moeilijk wat maat betreft. 68 zal wel te krap zijn om de komende maanden mee door te komen, maar 74 is dan al gelijk weer zo 'groot'.... Wat raden jullie aan voor de winter?
Ons mannetje is van augustus en ik had vorig jaar wel een winterjasje. Zeker toen hij niet meer in de bak van de kinderwagen paste, erg handig. Ons mannetje heeft vaak zn jas aangehad hoor.
Ik gebruikte een maxi-cosi voetenzak, deze: Voetenzak Maxi-Cosi Pebble Intense Red '11 (Voetenzak / Deken Pebble) - Baby & Tiener Superstore - Alles voor je kind; Kinderkamers, autostoelen, kinderwagens, buggy's en meer! Zo bleef onze kleine echt super lekker warm! Anders zou ik op zoek gaan naar een soort van skipakje voor de kleine. Geen koude benen, voetjes, armen, maar past dan wel makkelijk in de maxicosi. Dan wel maat 74, aangezien de winter nog moet beginnen eigenlijk en de kleintjes zo super snel groeien.
Als ik onze zoon in de wandelwagen meeneem doe ik hem een vestje aan met capuchon. Dan een lekker dekentje eroverheen, krijgt hij het echt niet koud! Bij de Maxicosi zat een soort 'slaapzak', weet er zo gauw het goede woord niet voor. Deze heeft openingen aan de achterkant voor de gordels en aan de onderkant voor de sluiting van de gordels. Het dekentje kun je er ook helemaal afritsen. Is ook lekker warm!
Onze dochter (bijna 4 mnd) draagt in de Maxi-Cosi een gewatteerd babyjasje, die heb je o.a. bij Prenatal. Reiswieg doe ik d'r bijna nooit in, gezien die al wat krap wordt.