Mijn dochtertje van 8 weken heeft al vanaf de geboorte last van verborgen reflux. Ze viel daardoor ook af. Vanaf 3 weken heeft ze Zantac. Ze krijgt nutrilon 1 + 1,5 schep nutriton. Ik heb heel lang op 6 x 100 ml gezeten. Ik bied nu 150 ml aan. Ze krijgt meestal 5 of 6 voedingen per dag. Alleen de ochtenfles drinkt ze helemaal leeg. De daaropvolgende flessen drinkt ze meestal maar ongeveer 80-100 ml van. Maar soms ook maar 50 als ze last heeft. Ze drinkt nog erg weinig dus. Heb ook al geprobeerd om meer tijd tussen de voeding te laten maar dan drinkt ze nog steeds weinig. Ze heeft nog steeds de maagzuur klachten ondanks de Zantac. Maar wel wat minder. Ze huilt veel na de voeding. Veel hikken en boeren en de laatste tijd ook wat meer spugen. Vooral richting de avond heeft ze meer last in de ochtend veel minder. Soms wil ze zelfs helemaal niet drinken. (Ze heeft geen spruw). Ze heeft erg dunne ontlasting. Ongeveer 3 keer per dag diarree die zelfs de luiers niet tegenhouden. Het is heel dun maar niet waterdun. De kinderarts zei dat ze diarree niet herkende als een bijwerking van Zantac. En zolang ze niet afvalt er verder geen medische noodzaak is voor verdere actie en dat ze eroverheen moet groeien. Op het CB zeiden ze dat ze overdag teveel prikkels heeft en daarom 's avonds veel huilt en daardoor meer last krijgt. Maar dat geloof ik niet want op goede dagen is ze echt heel rustig. Gelukkig slaapt ze 's nachtslot redelijk goed. Zou het een ( koemelk) allergie zijn en zou het de moeite zijn om een andere voeding te proberen en zo ja, welke?
Hoi! Wat vervelend dat je dochtertje wat klachten houdt. Komen er allergieen voor in je gezin? Ik adviseer je om even contact te zoeken met een arts, waar je je vermoedens kunt bespreken. De klachten die je beschrijft, zouden kunnen duiden op een allergie voor koemelk. Maar het hoeft dat niet perse te zijn. Wanneer je overstapt op een speciale voeding om koemelkallergie te behandelen, kan je FrisoPep gaan gebruiken. Deze is verkrijgbaar bij de apotheek en wordt vergoedt door de zorgverzekering wanneer de allergie is bewezen. Groetjes Linda