Twee lieve mannetjes heb ik al en vrijdag zagen we op de echo dat baby nummer drie ook een jongetje is. Alles ziet er goed uit en daar ben ik natuurlijk heel blij mee, maar toch was ik een beetje teleurgesteld dat we opnieuw een piemeltje zagen. Die teleurstelling kan ik maar niet van me afschudden en omdat het een enorm taboe is, durf ik het er eigenlijk met niemand echt over te hebben. Vandaar dat ik het hier, anoniem, wel doe. Dit derde wondertje is echt de laatste en ik heb het gevoel dat ik afscheid moet nemen van een dochter die ik dus nooit zal hebben. Vroeger als kind vond ik mamas met alleen maar jongens altijd een beetje zielig en ging ik er altijd stiekem vanuit dat ik zelf wel een dochter zou krijgen. Toen ik net een mamatijdschrift zat te lezen keek ik sip naar alle leuke jurkjes en laarsjes die ik dus nooit zal hoeven kopen en er zijn toch bepaalde dromen die ik als jongensmoeder waarschijnlijk niet zal meemaken: lekker samen shoppen, een weekendje Parijs met zijn tweetjes, en de zwangerschap van je eigen dochter lijkt me toch specialer dan die van een schoondochter. Tot een paar dagen terug kon ik altijd denken, misschien is dat voor mij toch nog wel weggelegd, maar nu is die droom dus echt vervlogen. Ik weet het, ik mag niet zeuren, ik mag blij zijn dat ik twee gezonde mannetjes heb en dat ik überhaupt zwanger ben van een derde. Er zijn hier op zp natuurlijk genoeg moeders die het veel moeilijker hebben en misschien helemaal nooit zwanger zullen zijn. En geloof me, met vier miskramen weet ik dat ook heel goed en weet ik dat dit waarschijnlijk heel verwend overkomt. Ik ben ook heel blij met deze kleine en mijn 'verdriet' staat ook helemaal los van deze derde. Die is ontzettend welkom en eigenlijk denk ik dat het voor de baby zelf leuker is. Ik vind een jongensgezin ook ontzettend stoer en ik denk dat deze mama op handen gedragen gaat worden, maar toch is er dat kleine beetje verdriet, dat gemis om die droomdochter die ik nooit zal hebben. Ik heb dus eigenlijk niet echt een vraag maar ik ben blij dat ik het hier even kwijt kan en dat ik het daarmee van me af heb kunnen schrijven. Nu gaat de knop om en ga ik weer gewoon genieten van wat ik wél heb en van deze laatste heerlijke zwangerschap...
Ik snap je wel hoor, echt, en idd rust er een taboe op. Ondanks dat je ergens een dochter had gewild ben je ook gewoon blij met 3 knullen, maar ik snap dat je het rokjes/staartjes en strikjes gedeelte een beetje mist. Als troost zal ik je dit zeggen: ik heb 2 knullen en 1 meid, ik hou natuurlijk van alle 3 evenveel, maar de jongens zijn toch net iets liever, minder kattig en minder stiekum dan mijn dochtertje. Bovendien trekt een meisje meestal naar papa en een jongetje naar mama (hier tenminste wel) Echt waar, een meisje is geweldig, maar een jongetje net wat makkelijker, hopelijk vrolijkt dit je wat op Fijne zwangerschap verder en veel geluk met je 3 knullen.
VerveLend als je je zo voelt!!! Het is idd erge taboe.. Maar ik vind dat je er juist open in moet kunnen zijn.. Gevoelens zijn er eenmaal en ze blokken is ook niet goed.. Je kan het tenminste ook van de andere kant bekijken dat je wel blij bent met 2 al gezonde knullen Er heerst ook taboe op dat je bijv je zwangerschap minder leuk vind.. Ik heb me de eerste 18 weken klote gevoeld en vond een zw maar niks.. Maar ik moest wel genieten!!! Nou ik kon het niet.. "Maar het is toch gezond??" Ja dat is het ook.. Maar dan vind ik de controle die ik niet meer over mijn lichaam had errrrugg vervelend!! Ondertussen ben ik net gewend en voel ik haar schoppen wat ik erg fijn vind.. En jij zal vast als je mannetje geboren is.. Weer op nieuw verliefd zijn
Heel herkenbaar haha heb nu 2 zoons en een dochter en mijn dochter is af en toe echt een heks hoor pff
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Mamabri: inderdaad, ik hoor vaker dat jongetjes makkelijker zijn, en die twee die ik nu heb, zijn ook heel lief voor mama. Hoe mijn man met een dochter zou zijn, vind ik wel juist een van de dingen waarvan ik het jammer vind het te moeten missen. Mijn man is overigens blij dat het een jongetje is! Erzi: wat rot dat je de eerste helft van je zwangerschap naar hebt gevonden. Lijkt me inderdaad ook iets waar een taboe op rust. En ja, ik ben nu gelukkig al verliefd op dit mannetje!
Hallo, Hoewel ik dan heel pril zwanger ben en het verloop nog maar eerst af ga wachten zit mijn gedachte een dochter te krijgen ook heel diep. Een paar jaar geleden (nog voor starten voor een zwangerschap) heb ik een hele levendige droom gehad dat ik ooit een dochter zou krijgen. Zo'n droom heb ik nooit meer gehad maar dromen over mijn meisje 'Isa' (ja ja inmiddels heeft ze zelfs een naam ) dat doe ik regelmatig. Nu een zwangerschap eindelijk een feit is begin ik me steeds meer te beseffen dat dat meisje heel goed een jongetje kan zijn. Dat jongetje is net zo welkom maar mijn onzichtbare band met dat kleine meisjes zit zo diep... Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen straks maar ik geloof dat ik je gevoel heel goed begrijp. Afscheid nemen van dat meisje in je hoofd zorgt voor verdriet, dat verdriet mag er toch zijn??! Je niet voor schamen hoor!! Enne wie weet valt dat kleine piemeltje er nog wel af?? Die verloskundigen en gyneacologen kunnen het ook mis hebben!! Heel veel sterkte met je gevoelens, je band met dit kindje zal er hoe dan ook zijn, dat komt wel goed. Isade
Hee meid ik heb het ook... Ik was ervan overtuigd dat we deze keer een meid zouden krijgen maar ook nu een jongetje. Ik vind het voor niek super leuk en ik ben er erg blij mee maar ben langzaam aan afscheid aan hetbnemen vd droom ooit een meid te krijgen. Ik heb 2 probleem zwangerschappen, vroegtijdige weeen, vroeggeboortes dus hier wrs nooit een 3e, wat ik ook heel erg vind. Dikke knuffel...
Sorry, ik snap echt dat je nu liever een meisje had gewild. En het is goed dat je erover probeert te praten. Maar als ik je hoor over verdriet enzo dan vind ik het wel een beetje ver gaan. Je wist toch voor de tijd dat het altijd 50/50 is wat je krijgt? Ik vind niet dat je mag spreken over verdriet, wanneer je zo'n wonder in je buik hebt.
Wel goed dat je deze knop nu omzet. ik snap ook echt wel dat je teleurgesteld bent. Maar kijk naar wat je hebt en niet naar wat je had kunnen hebben een hele fijne zwangerschap gewenst.
Hier zwanger wanneer tweede meisje maar wij willen het ook bij 2 kids houden (zo ddenken we er nu over in elk geval) Verdriet is een groot woord, een klein beetje teleurstelling was er wel Maargoed het is en blijft een geschenk, knop om zetten en vol er voor gaan. Moet er ook niet aan denken dat ik dat niet zou kunnen en dochter 2 ooit dat gevoel oppikt..
Ik snap het hoor! Ik ben nog niet zwanger van de derde maar stiekem hoop ik ook op een meisje, gewoon, omdat we anders nooit mee zullen maken hoe het is om een dochter te hebben. Ik praat daar gewoon over met iedereen. Het zijn toch mijn gevoelens! Het wil niet zeggen dat een derde jongen niet welkom is. Graag zelfs! Het is een dubbel gevoel.
Dit is precies wat ik bedoel mooi verwoord. Inderdaad, dat gevoel mogen de andere kinderen nooit oppikken.
Voor mij is dit ook de 2de en laatste zwangerschap en besef ook heel goed dat als dit weer een jongen wordt nooit een meisje zal krijgen. Vind ik ook echt heel erg moeilijk, ben heel blij met 2 mannetjes maar je zal altijd afvragen hoe t zou zijn....
hier is het net anders om we hebben nu twee geweldige dochters soms echte kattekopjes en zelfs voor dat ik zwanger was riep ik al ik zou zo graag een klein mannetje willen... nu hebben wij besloten om het geslacht niet te weten. of ik verdrietig zal zijn als dit weer een meisje is... nee denk het niet.. wel jammer maar een extra kattekopje er bij is ook geweldig!!! wel heb ik een moment gehad dat ik me afvroeg van ja maar als het een jongen is dan is het verschonen zo anders en alles is dan anders... hoe moet dat dan allemaal en kan ik dat dan wel en en en... ( lekker he de hormoontjes) mijn moeder heeft ook eerst 2 meiden gehad en toen een jongen dus kon ik met al mijn onzekerheid naar haar... haar antwoord niet druk maken lieverd het komt echt allemaal goed wend heel snel. ik weet zeker dat als ik hem/haar vast hou ik net zo verliefd ben als bij de eerste 2!!
Dingen die je benoemd; - weekendje parijs - lekker shoppen - zwangerschap Zijn ten eerste totaal onrealistische beelden. Echt nie elke dochter doet en wil dit echt niet. Daarbij zijn dit allemaal 'volwassen' dingen die je tegen die tijd ook erg goed met je schoondochter kan doen Is natuurlijk niet tzelfde maar probeer t mooie plaatje uit je hoofd te zetten want zo is t gewoon niet. Hoop ook ooit een zoon te krijgen lijkt me zo mooi voor mijn vriend die ook echt een stoere papa is Maar kan de natuur niet beïnvloeden. Ook hoop ik t voor mijn vader. Die heeft op dit moment 3 dochters en 2 kleindochters.... Denk dat als het kindje er is je t meeste gevoel hierover wel kwijt ben hoor Daarom ben ik ook soort 'tegen' geslachtsbepaling Dan heb je tijd om dit soort gevoelens te creëren Als je van niks weet en na een bevalling kindje op je borst krijgt maakt t je niks uit!
Ik vind het helemaal niet ver gaan! Ts zegt toch ook dat ze wel blij is met dit jongetje en dat het verdriet van 'nooit een dochter krijgen' los staat van deze baby? Ik denk dat ik hetzelfde gehad zou hebben als dit een jongetje was. Ook helemaal geweldig, maar dan had ik afscheid moeten nemen van het idee ooit een dochtertje te hebben. Net als ik nu afscheid moest nemen van het idee van zo'n lief klein babyjongetje. Want die had ik dan toch ook nog graag een keer gehad.
Heb je mijn volgende berichten ook gelezen? Ik probeer aan te geven dat ik het woord verdriet een beetje groot vind, maar de teleurstelling goed begrijp.
Je kan ook verdriet hebben door de teleurstelling Ik zou ook wel beide geslachten willen hebben! maar je kunt op latere leeftijd ook nog tutten etc. met een meisje misschien...als jouw jongens ook weer kinderen krijgen Mijn schoonmoeder heeft ook twee jongens en krijgt nu een kleindochter...en ohhww dat zal ze weten..word nu al veel te veel verwend
Mag zeker Doe ik zelf toch ook. Maar ik snap ook dat je het anders op kunt vatten dan ik het bedoel als je alleen die quote leest. En ik bedoel het zeker niet verkeerd, vandaar. Ts moet die knop weer helemaal in de genietstand zetten want het is zo speciaal.