Hoi! Het is nog niet zover, maar ik denk erover na, wanneer mijn zoontje 6 maanden is, te starten met de Rapley methode... Nu kwam ik het boek ''Eten voor de kleintjes'', van Stefan Kleintjes tegen en ik vroeg me af of iemand dit boek heeft en wat de ervaringen met het boek zijn? Is het de moeite waard om aan te schaffen en met behulp van dit boek tzt bij te gaan voeden. (Ik geef borstvoeding en wil graag proberen dit nog een tijd vol te houden)
Ik vond het een heel fijn en duidelijk boek, zeker voor het starten met de bijvoeding. Wel is het heel pro-bv maar als je borstvoeding geeft is dat niet zo erg.
Ik heb het boek niet gekocht, maar ik denk dat het erg handig kan zijn bij bijvoeding naast borstvoeding. Veel andere bronnen (op het web, maar ook het CB) gaan er vanuit dat je KV geeft en dan zou je melkvoedingen moeten laten vallen. Dat werkt bij BV niet zo, zeker niet als je er nog een tijdje mee door wil gaan. Ik heb wel steeds het voedselintroductieschema van Kleintjes gebruikt, dat ook op borstvoeding.com staat: https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/schema/nederlands.html
Ik denk dat je de meeste informatie uit het boek ook op borstvoeding.com kunt vinden, maar in het boek staat alles mooi bij elkaar.
Overigens gebruikte mijn vriendinnetje het boek bij haar oudste (8maanden borstvoeding) en haar jongste (3maanden borstvoeding). Dus het boek kan ook prima gebruikt worden in combi met kunstvoeding, of als je melk via de fles geeft ��