Hallo, Ik ben bijna 20 weken zwanger en zit momenteel behoorlijk beroerd met pijnlijke ogen en volop niezen in het donker (gordijnen en ramen dicht) ivm allergie/hooikoorts. Al een 2-tal jaar gebruik ik het medicijn Xyzal vanaf eind jan t/m juni ( 1 pilletje 5 mg per dag) en dat hielp enorm goed. Nu ik zwanger ben gebruik ik het medicijn niet. Een vervangende arts heeft me Beclometason (neusdruppels) voorgeschreven en oogdruppels. Beclometason heb ik nog niet durven gebruiken aangezien ik op internet en de bijsluiter heb gelezen dat er ook niet heel veel bekend is betr de veiligheid bij gebruik tijdens zwangerschap. Help wat moet ik nou!? Het lijkt of geen 1 medicijn veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap (ben ah zoeken op internet) Heeft u advies voor me? Liefs Mirre
Hoi Mirre, ik heb mijn boeken nu niet bij de hand, maar ik zou eens bellen met Algemeen Health Base Randhoeve 225 3995 GA Houten Tel: (030) 63 55 150 Fax: (030) 63 55 155 die kunnen je vertellen of je dit medicijn kunt gebruiken en anders moet je toch echt even je huisarts opnieuw bellen, want ik van deze medicatie te weinig af. Groetjes Brigitte