Ja, het is echt wel even schrikken als je je opeens bedenkt dat een en ander van een allergie afkomstig kan zijn.. Vooral die uitslag is heel vervelend, heeft Eva er ook last van qua jeuk? Onze Annie is echt een vrolijke blije meid. En vooral nu ze met name antiallergene flesvoeding krijgt, waardoor ze minder spuugt, en behandeld wordt tegen de reflux, zie ik 100x een relaxter en blijer kindje terug. Ook met slapengaan en wakker worden.. Maar ik zie nog wel dat ze reageert op de bv. Met toch meer spugen en onrust. Voordat de allergie echt is aangetoond, duurt nog wel even. Maar ik weet genoeg ondertussen. Nu ze wordt behandeld voor de reflux en ze door de voeding veel minder allergenen binnenkrijgt, heb ik al een heel ander kindje! Ik ken haar haast niet terug, zo relaxed en heb zelf ook een fijner leven omdat ze opeens weer zo 2 of 3 uur slaapt overdag. Want die slaapuurtjes van 3 kwartier zijn een zware belasting, dat vond ik tenminste. Als ik kijk naar het spuuggedrag van Eva, en het slaapgedrag zoals je dat omschrijft (wat ik onrust vind, maar wie ben ik) en de uitslag denk ik dat je absoluut een punt hebt. Ga verder om dit uit te zoeken! Bedenk je maar, de meeste kindjes groeien vrij snel over een kma heen als de darmpjes wat meer volgroeid zijn. Zet vooral je bv door, want dat gaat hartstikke goed bij jullie! En bv is de beste manier tegen allergieen.. Wat datg betreft doe je het super, en heb je echt geluk met de bv die zo goed verloopt. Vooral doorzetten dus. Maak jezelf niet gek, want vanaf hier als je de juiste stappen onderneemt gaat het vast alleen maar beter. Ik vinbd het al hartstikke goed dat je eea nu kan benoemen! Komt allemaal goed hoor, dikke knuf, ook voor je meissie! (edit) PS ben zelf ook allergisch voor huisstofmijtg, hooikoorts en konijnen, dus een allergie bij anne verbaast me helemaal niets. plus, nu ik nauwelijs meer zuivel, noten en ei meer gebruik, voel ik mezelf oo een stuk beter. Geen dikke pukkels meer, en energieker. Mijn meissie heeft het gewoon van mij.... maar groeit er ook vast wel weer overheen.
Vannacht had Eva erg last van jeuk, ze was na de voeding met haar hoofd op mijn borst heen en weer aan het wrijven en begon vervolgens te huilen . Sinds een paar dagen kronkelt ze ook in bed, het ziet er erg grappig uit, maar waarschijnlijk doet ze het omdat ze jeuk heeft. Ze is dan wel vrolijk trouwens, eigenlijk is ze gewoon altijd wel vrolijk. Ze is gewoon niet zo'n zeurpiet . Maar goed, vanochtend heb ik mijn werk gebeld of ik vrij kon nemen als ik een afspraak bij de huisarts kon krijgen vandaag, en zoals ik al had verwacht, was dat geen probleem. Toen de huisarts gebeld en we konden 's ochtends al terecht. Het blijkt dus echt wel eczeem te zijn, heb een locoid creme gekregen en cetamorgol (of hoe je dat ook schrijft, zoiets ) en een verwijsbrief voor een dietiste, die ik meteen heb gebeld en morgen om half 3 heb ik een afspraak! Ik ben vandaag al begonnen met etiketjes lezen wat we hier in huis hebben. Maar even afwachten wat we gaan doen, ik denk alleen koemelk, kippenei en soja weglaten. Maar dat zit in ongeveer alles heb ik wel gemerkt... De huisarts denkt dat het korte slapen van Eva door haar karakter komt, maar dat ze misschien wel iets beter gaat slapen/makkelijker in slaap valt, als blijkt dat er een allergie speelt. (hij heeft zelf ook een dochter die als baby erg onrustig en weinig sliep overdag). Liefs, Snoopy
Mooi dat je zo snel bij de huisarts terecht kon snoop, Wat minder natuurlijk dat het toch iets van allergie blijkt te zijn. Succes morgen bij de dieétiste. Waarschijnlijk was dat kronkelen in bed vannacht door de jeuk ja, klinkt wel zo tenminste he? Nou, hoop voor haar (en jou) dat de zalfjes helpen tegen de jeuk! Succes he!
Dank je! Ik baal nu wel goed van mijn mooi opgebouwde voorraad melk (ruim 3,5 liter).... Iemand interesse?
Shit, dat is waar! 3,5 liter he? Das echt mega zonde! (van je melk en van je inspanning) Als er hier nog een paar dagen komen als afgelopen dagen, kom ik het halen goed? (grapje)!
Of de hele familie uitnodigen om pannekoeken te komen eten . Niks zeggen natuurlijk, ben je er zo doorheen. Maar idd dat moedermelknetwerk is misschien een idee.
Voorlopig laat ik het nog lekker in de vriezer, wie weet is het helemaal geen voedingsallergie en kan ik gewoon nog gebruiken. Alhoewel ik het liefst melk geef die niet ouder is dan 1 maand, aangezien de samenstelling toch telkens verandert. Maar aan de andere kant, voor die paar voedingen per week maakt dat ook niet veel uit denk ik. Die van de pannekoeken is wel een goed idee! Moedermelknetwerk misschien een serieuzere optie . Ik ga mijn melk in ieder geval niet zomaar weggooien! Ik heb net mijn eigen melk in mijn thee gedaan, ik proef geen verschil, wel een raar kleurtje . Verder drink ik eigenlijk nooit melk, dus om nou een heel pak van een vervanger te kopen... dan gebruik ik voor die paar kopjes thee wel mijn eigen melk .
Doe ik! Ik smeer het 's ochtends en 's avonds en zodra het rode er vanaf is ga ik weer over op Lanette enzo (dat smeer ik nu wel tussendoor als het droog is). Ik hou helemaal niet van het idee, hormoonzalven, maar voor nu wel even nodig. Gelukkig is het na 1x smeren al een stuk beter!
Snoopy, gelukkig (voor Eva) dat het al lijkt te werken! En weggooien moet je idd maar niet doen. Door mn thee, moet ik persoonlijk ook niet aan denken ale:
Ja goed dat het al zo snel werkt..! En dat je naar de dietiste kan. Wanneer kan je bij de dietiste terecht? Mijn CB arts zei, dat ik om aan mijn melkprodukten te komen, best ook zelf Nutrilon Pepti kan drinken. Heb het eigenlijk nog niet geprobeerd.
Ik ga zo naar de dietiste. Tja, zelf Nutrilon Pepti drinken, ik geef borstvoeding dus dat zal wel niet gaan (is nogal duur geloof ik en wordt niet vergoed neem ik aan als je borstvoeding geeft...) Net weer jeuk hoor tijdens haar slaapje . En een beetje hangerig (niet zo gek als ze niet slaapt) en ze poept ook veel.
Niet doen hoor, dat zeiden ze eerst ook tegen mij, maar dat is ZO smerig! En ik gebruikte toch al nauwelijks zuivel. Een dietist weet wel andere manieren om aan je bouwstoffen te komen!
Ja, ze had het dus over rijstemelk, maar dat is ook vies! Tenminste, zo'n apart smaakje, ik ga er bijna van over mijn nek. Misschien dat het in de thee nog te doen is, even proberen vanavond. Of is er nog iets anders wat wel mag en wat een minder specifieke smaak heeft?
Ik heb ooit wel eens rijstemelk, havermelk en speltmelk op de cornflakes gehad. Veel suiker erop en je merkt niet meer Maar eigenlijk vind ik melk so wie so al niet lekker, heb het dus zelden in huis. Voor je calciuminname kun je ook vaker broccoli en boerenkool eten en vaker vis en noten (al zijn noten ook weer allergeen...). Zo noodzakelijk is zuivel nou ook weer niet hoor (al vind ik kaas wel HEEL lekker...), een mens kan heel goed zonder. Wel zorgen dat je bij je eten altijd iets vitamine C houdends eet of drinkt (of een tabletje), omdat vitamine C de calcium in je voedsel beter opneembaar maakt.
Ik mag ook geen noten of vis nu... dan maar elke dag een paar roosjes brocoli ofzo en andere groente erbij? Ik ga vanavond de rijstemelk in mijn thee proberen en is dat ook niets, dan geen rijstemelk meer voor mij. Als ik eraan denk ga ik al bijna over m'n nek . Denk ik net snel even wat pilletjes vitamine C te nemen (roter), bedenk ik me dat ik niet op de verpakking heb gekeken... zit er lactose in! Moet er nog even aan wennen dat ik eerst alles moet lezen...
Lactose is doorgaans het probleem niet, dat is een hoofdbestanddeel van je moedermelk. Het gaat 'm om de koemelkEIWITTEN.
Ok, dan zal het wel meevallen. Maar lactose staat wel op mijn lijstje van wat niet mag... Schreef ik gister dat ik al bijna over m'n nek ging bij het denken aan rijstemelk, het is ook echt gebeurd gister . Ik kreeg na het drinken ervan hoofdpijn en daarna misselijk, leek een lichte migraine aanval. Voor mij geen rijstemelk meer dus... Mijn vriend is wat boodschapjes aan het halen, hij heeft al 3x gebeld, is z'n lijstje vergeten . We eten shoarma, maar wel zelf gekruid, want kant en klaar zit soja en/of koemelk in. En in plaats van knoflook of cocktailsaus eet ik een verantwoorde ketchup erbij . Het is even zoeken, maar dan mag best veel. Liefs, Snoopy
Ik volg ook al sinds 3 maanden een hypoallergeen dieet, geen melk, ei, soja, vis en noten. Ik eet veel groene groenten en salade, iets meer vlees en drink verder appelsientje met calcium, 3 glazen per dag. Ook neem ik een allergeenvrij voedingssupplement.Ik ben bij een dietiste geweest en die zei dat ik niets tekort kom. Mijn kindje had ook allerlei klachten, waaronder krampjes, reflux, overstrekken etc. Inmiddels ook al enkele keren geprovoceerd,maar dit ging helaas niet goed. Dus ik hou het dieet nog even vol. Verder heeft hij nog steeds last van erge eczeem, maar dat wordt niet minder. Het is niet zeker dat het eczeem gerelateerd is aan voeding natuurlijk. Ik gebruik hormoonzalf, zinkzalf en kokosolie. Succes