De drogisterijketen Etos haalt Etos Vitamine D druppels 25 milliliter uit de winkel omdat er geen vitamine D in zit. Etos zegt niet wat er wel in zit, maar de stof zou niet gevaarlijk zijn. bron: nos.nl Ik ben dan toch wel benieuwd wat er wel in zit.
huh... is dat in al hun flesjes, altijd of alleen in 1 batch..?? Ik heb gebruik namelijk die flesjes!
Wat onozel zeg. Er is toch wel een of andere instantie dit dit controleerd voordat het de winkel in gaat ? En als consument heb je toch zeker recht op te weten wat je dan wel genomen hebt ? Is er al meer bekend over ? Ik heb er n.m. niets over gehoord.
ow ik heb de tabletjes van kruidvat.. dus geen probleem...maareh.. idd wat zou er dan wel in zitten??
Niet normaal... Ook raar dat ze niet zeggen wat er wel in zit... daar hebben al die mensen die die druppels gebruikte toch zeker recht op?
Even ter informatie; veel van die druppels zijn op basis van pinda olie. Mocht je een kind hebben wat allergisch is aangelegd, kan dat dus problemen geven aangezien pinda lekker allergeen is. Deze druppels zijn er ook op basis van water, maar tis vaak wel ff zoeken. Misschien iets om rekening mee te houden als er allergieën in de familie zit.
BEVERWIJK - Drogisterij Etos heeft het eigen merk 'Vitamine D druppels' uit de schappen gehaald. Als gevolg van een productiefout zijn de flesjes gevuld met een fysiologische zoutoplossing. Er is geen enkel gevaar voor de gezondheid, meldt de drogisterij zaterdag in een advertentie in de ochtendbladen. De maatregel betreft uitsluitend de 25 ml-verpakkingen met chargenummer 22050602. De code staat op zowel de onderkant van de verpakking als op het etiket van het flesje. Consumenten kunnen het product terugbrengen naar de winkel en krijgen hun geld terug. Uit de advertentie blijkt niet hoeveel flesjes verkeerd zijn afgevuld.
Die druppels en tabletten zijn nu niet meer nodig hoor, sowieso als je kind 15 minuten per dag buiten komt (muv donkere huid!) dan is extra vit D niet nodig!! Dus nu met al die warmte en het vele buiten zijn hoef je het niet eens te geven.