mijn dochtertje van 5,5 maand zit nog steeds op 5 flessen van 150+5. de laatste week drinkt ze echter steds minder en laat in elke fles wel 30-50 staan? weet iemand of ze nu wel genoeg krijgt? ik lees hier namelijk dat baby's van 3 maanden zelfs al op flessen zitten van 180+6. ik heb wel eens geprobeerd de overstap te maken naar 4 flessen van 180+6 maar dan dronk ze er toch altijd maar 130-150 van op. ze groeit verder goed qua lengte en gewicht en ziet er rond en gezond uit, ,aar kan iemand me vertellen of ik me zorgen moet maken? ben twee weken geleden op het bureau geweest en zij zeiden dat 5 van 150+5 prima waren, maar nu ze daar ook zoveel van laat staan... ik begin me toch een beetje zorgen te maken. bedankt voor de reactie alvast
Zolang je dochter goed groeit, en nog mooie plasluiers heeft gaat het goed. Ik denk je dochter nu een fase heeft dat ze even minder wil drinken. Veel kleintjes hebben dat, kijk het even aan, als je het niet vertrouwd kan je altijd contact opnemen met de cb of de ha. Ieder kindje is ook anders, sommige zijn vreetzakjes en de andere nemen genoegen met minder. Kijk naar je kindje hoe ze doet, dat zegt al heel veel, Maar snap je onzekerheid wel hoor.
Mij zoontje is 6 maanden en nog steeds 150 .5 flessen ,toen hij 4 maanden was dronk hij altijd 120 per keer ,maar gewicht was super goed en hij vrolijke jongen niks aan de hand ,maakte me ook vaak zorgen maar cb zei zolang hij tevreden is met zijn 120,150 geen zorgen maken want hij groeit heel goed ,ik was ook onzeker te lezen hier kindtjes 180 dronken maar nu niet meer hoor mij zoontje is nu 6 maanden en schat hem 8 kilo ,vorige keer dat is een maand geleden was hij 7220 dus nettjes op lijn van cb probeer geen zorgen te maken zoalang hij goed groeit
Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar drinkt ze uit een kleine speen? en doet ze lang over haar fles? Hier bleef de kleine ook weinig drinken omdat ze gewoon te moe was de fles leeg te drinken, maar vanaf dat ik over ben gegaan op een andere speen ging het drinken wel goed en ging ze over naar 4 flessen van 200 (180 wtr) nu ze op de opvolgmelk zit, drinkt ze gemiddeld iets van 700-750 per dag en daarbij een potje fruit, en een potje groente, en tussendoor wat thee en of wat limonade. maar krijgt die kleine van jou het niet op, tja dan zou ik het zo laten en haar gewoon die 5 flessen geven, ze verandert vanzelf wel van eetpatroon en hoeveelheid, op het moment dat ze ze schoon leeg gaat drinken is het voor jou een belletje die zegt dat je de flessen wat groter kan maken, en ongetwijfeld zit je dan binnen no time op 3-4 flessen (met opvolgmelk) succes
Mirre krijgt BV, maar als ze een flesje afgekolfde melk drinkt, drinkt ze tussen 130-160 ml. Ik denk dat ze bij mij ook zo tussen de 130-200ml zit per voeding. Ze drinkt 5-7x. En ze groeit supergoed, plast goed, is blij en vrolijk ... Ieder kindje is anders en heeft andere behoeften. Een andere speen proberen kan natuurlijk geen kwaad ... ... wie weet is dat het hele eieren eten.