Hallo dames, Wie heeft er tijdens de eerste maanden van de zwangerschap gevlogen en is het schadelijk voor de vrucht? Ik zal dan ong 7 weken zwanger zijn.
Toen ik een week of 5 zwanger was ben ik naar America geweest. Eerst New york en toen las Vegas. En ik heb nu een gezonde zoon. Lijkt me geen probleem dus.
Naar mijn weten is het niet schadelijk voor de vrucht om te vliegen. Meestal kan je tot 6mnd of 28 wkn zwangerschap normaal mee met het vliegtuig, daarna liever niet, vanwege de kans van bevallen. Wel heb ik nog wat tips voor je gevonden: Draag bij voorkeur loszittende kledij Zorg ervoor dat je voldoende drinkt tijdens de vlucht. Regelmatig drinken beperkt het vasthouden van vocht en zorgt ervoor dat je niet gaat uitdrogen. Hoewel je aan boord natuurlijk ook eten en drinken krijgt, neem je toch best zelf een extra fles water mee. Strek geregeld even je benen Veel vliegplezier en uiteraard van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
Voor zover ik weet is het inderdaad geen probleem. Ikzelf kon niet anders. Kwamen er op vakantie in Thailand achter dat ik zwanger was en toen moesten we ook nog terug naar NL Toen was ik zo'n 5-6 weken zwanger. Later ook nog gevlogen met 9 en 12 weken. Advies: ga aan het gangpad zitten, dan kan je lekker makkelijk eruit bij lange vluchten en een rondje lopen, elke 2 uur zo'n beetje. Ook als je misselijk wordt, ben je lekker snel bij de wc Gefeliciteerd en goede reis!
Ik heb ook met 7 weken een vlucht van 6 uur gedaan. De gyn had me steunkousen aangeraden vanwege tromboses die zich tijdens de vlucht kunnen ontwikkelen (vanwege lange tijd in dezelfde houding).
bij de eerste was ik 10 weken toen we naar Griekenland vlogen en dat is nu een supergezonde peuter! nu bij de tweede was ik 4,5 week zwanger en toen heb ik van LA naar San Francisco gevlogen (1 uurtje) met 10 weken van San Francisco naar New York (6 uur) en met 11 weken van New York naar A'dam (7 uur) tot nu toe gaat alles nog steeds goed! het is volgens mij zeker niet schadelijk, je moet er alleen op letten dat je goed drinkt, en voldoende beweging krijgt (dus af en toe een rondje door het vliegtuig...)
Ik hoop alleen dat je niet misselijk bent want dat is geen lekkere combi kan ik je vertellen Ik heb heerlijk gekotst in het vliegtuig tijdens het dalen, dus in een zakje. En dat was nog maar een vlucht van 3 uur...
Ik heb gevlogen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Dus met 4weken. Ik kwam thuis en testte een paar daagjes daarna knalpositief. Verder heb ik ook met 16weken en 26weken gevlogen. (lange vakantie) en tot nu toe gaat ook alles goed.
Volgens mij kan het geen kwaad! Heb gevlogen met 6 weken zwangerschap en terug met 8 weken. En heb nu een gezonde dochter!!
Ik heb bij beide kinderen heel veel gevlogen. Ook in het begin. Bij de 2de bijna elke 1 a 2 weken vanaf begin tot haar geboorte. Geen enkel probleem volgens de gyn.
Ik heb gevlogen tijdens 22 weken zwangerschap en terug met 23 weken zwangerschap. Kan geen kwaad. Werd alleen heel erg bleekjes tijdens de vlucht en voelde me niet zo heel erg lekker. Was maar een vlucht van 1,5 uur dus viel gelukkig mee, maar was blij dat het voorbij was. Water drinken heeft mij geholpen me wat beter te voelen en niet te warm aankleden. Geniet van ej zwangerschap!! xx
kan geen kwaad hoor ik ging de dag dat ik positief teste naar curacao was op de terug wel alleen kots misselijk maar nam het allemaal voor lief
Dank jullie wel voor jullie reacties dames! Ben nu wel gerustgesteld . Ik las namelijk op internet zoveel verschillende verhalen waardoor ik echt ging twijfelen. Maar ik kan dus met een gerust hart het vliegtuig instappen!
Oeff..dat is dan wel minder jah. Ik ben tot nu toe gelukkig niet echt misselijk. Hoop echt dat het zo blijft!
Nee hoor is niet schadelijk! Ben met 23 weken naar Curacao gevlogen. Is een reis van 10 uur en nergens last van gehad. Met 25 weken weer terug naar huis gevlogen, dat was iets minder, maar dat had meer met extreme turbulentie te maken dat me maag daar niet zo goed op reageerde.
Vliegen is uberhaupt niet schadelijk, tenzij je het heel veel doet (zoals piloot, stewardess etc.) Ik ben bij mijn oudste 1x naar Engeland geweest en 1x naar Florida. Bij mijn jongste 1x naar Kos (of daar zwanger geworden ),1x naar Engeland, 1x naar Zakynthos. Beide meiden zijn kerngezond!
Ik kwam er op Aruba achter dat ik zwanger was, daarna met 5 weken terug gevlogen en nergens last van gehad. Nu gaan we als ik 20 weken ben naar Amerika, we komen met 24 weken terug en dat is geen probleem volgens de vk.
Kan totaal geen kwaad! Ik was 8 weken zwanger toen ik naar curacao ben gevlogen. Het enige wat handig is, veel blijven drinken en losse kleding (joggingbroek) aandoen. Wat ik wel had is dat het vliegen me wel wat zwaarder viel omdat ik zo ontzettend moe was in het begin van mijn zwschap, en echt lekker relaxt liggen in een vliegtuig gaat niet Dus gewoon lekker de lucht in en genieten!
Vliegen is niet schadelijk voor je kindje (vruchtje). Je kunt je alleen niet zo lekker voelen tijdens dalen en steigen, zakje bij de hand dus. Ben zelf stewardess geweest en vroeger vlogen de dames door tot 6 maanden zwangerschap. Tegenwoordig moet je met 12 weken stoppen, maar dat is niet omdat het gevaarlijk is voor je kindje. Je moet toch snel kunnen reageren in een noodsituatie en met een bolle buik ben je net iets langzamer. Fijne zwangerschap en goede vlucht! P.S. Had zelf wel erg veel dorst en vaak plassen, niet zo'n last van de misselijkheid gehad.