allergieen

Discussie in 'De lounge' gestart door monkey1990, 14 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb sinds een half jaar steeds hevige allergiese reactie (netelroos),
    ik ben naar een accupenturiste gegaan en heb mij laten testen op van alles. nu ben ik allergies voor varkensvlees, huisstofmijt,noten/pinda's, olijfolie, en ik heb hooikoorts.
    dat is nogal wat.. ben afgelopen week weer geweest en toen kwam die olijfolie en pinda/noten eruit. varkensvlees eet ik al helemaal niet meer.
    maar zij dacht ook dat het heel goed kan zijn dat huisstofmijt de grootste boosdoener kan zijn.. heeft iemand hier ervaring mee dat huisstofmijt een netelroos reactie geeft? ik dacht dat huisstofmijt alleen via luchtwegen de reactie afgeeft (heb ik elke dag last van).
    aangezien wij ook nog eens in onze slaapkamer en overloop vloerbedekking hebben liggen:).. dat gaan wij deze maand weg halen dus ik ben benieuwd of ik dan geen reactie meer krijg.
    op dit moment heb ik ook een erge reactie al de hele dag en geen 1 pilletje werkt helaas. is om gek van te worden.
    ik hoop dat ik er met mensen hierover kan praten die ook netelroos krijgen door een allergie..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik...

Ik krijg het door zon, parfum, palmolie, konijnen en inderdaad huisstofmijt.
    Ik krijg kriebel in mijn keel, galbulten en soms lopende neus.

Ik heb ook eczeem....dus sowieso gevoelige huid.

Stof ligt hier bijna nooit...en de rest kan ik vermijden. Zon helaas niet altijd.

3. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei zon is ook een hele vervelende..
    gebruik jij pilletjes? en zo ja welke?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ooit gedaan...dat waren anti-allergiepillen...ik weet zo niet meer welke.

Maar dat hielp niet

Ik ben het gewoon gaan vermijden en accepteren dat ik het soms heb.

Door mijn eczeemhuid ben ik ook wel veel gewend... jeuk heb ik altijd wel. Helaas.

Sorry dat ik niet betere tips heb. Misschien heeft iemand anders nog DE tip

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Mijn man is ook allergies voor huisstofmijt en nog wat andere dingen zoals honden en katten. Hij krijgt enorme jeuk er van. Als hij bijv zijn winterjas weer aantrekt na een zomer in de kast word hij helemaal gek van de jeuk! Alles moet eerst goed gewassen worden. Hij is er voor naar de huisarts geweest en is doorverwezen naar een dermatoloog, deze raadde aan om lichttherapie te krijgen. Dit zou moeten helpen maar daar is hij nog niet aan toe gekomen dus geen idee of het daadwerkelijk effect geeft.

Succes ermee!

6. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hier ook netelroos en eczeem door huisstofmijt en hooikoorts. Ben ook allergisch voor katten, alles wat schuimt, make up etc. De mijt en hooikoorts zorgen vooral voor de nrtelroos. Bij mij is t op dit moment wel onder controle als ik dagelijks ceterizine of loratidine slik. Maar de hooikoorts zal straks de boel wel weer wat verergeren.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook al drie jaar galbulten. Ik dacht door de katten, maar die zijn er niet meer, dus toch nog iets anders. Anti-histamine verminderde alleen de jeuk, niet de bulten.
    Koelen hielp bij mij wel wat, dus ik had een crème met een verkoelend effect. Van weleda.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn man moet heel erg niesen als ik niet vaak genoeg stof en zuig boven. Hij komt uit een oud huis en zn kamer werd niet vaak gedaan, rampenplan naar nooit echt bij na gedacht, na het trouwen ging het langzaamaan beter, ik ben gelukkig proper ;) Maar ik merk het wel als ik te lang wacht. Biij zn vorige werkgever (kantoor) was hij altijd verkouden en nieserig, daar stoffen ze dus 1x per jaar en de airco wordt niks aan gedaan.. Nu een andere plek en haast nooit meer verkouden!! Deze reactie heb je niet vaal aan denk, is geen eczeem. Maar toch ;)

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb een hele ernstige huisstofmijt en katten allergie. Heb ik hier al es vaker verteld.
    Ik zou idd zsm je vloerbedekking en evt gordijnen weg halen. Daar gaat vreselijk veel stof in zitten.
    Ik heb zelf speciale matrassen en dekbed en kussens.
    Eigenlijk alles waar stof in kan gaan zitten moet je uit huis doen, stoffen bank, vloerkleden noem het maar op.
    Nu hebben wij alleen op de overloop en op zolder vloerbedekking, dat gaat in de toekomst nog weg.
    Stoffen bank hebben we ook nog, maar die is pas nieuw dus wil ik nog niet weg doen.
    Het beste is ook om alles nat af te nemen, als je dat niet doet (maar dat weet je zelf denk ik ook wel), dan heb je ook meteen last.
    Ik heb het vooral dat ik het aan mn luchtwegen en neus/ogen/keel merk, maar ik heb al jaren uitslag op mn rug. Soort eczeem maar dan ook weer niet. Huid is heel droog en jeukt en niks helpt, behalve hormoon zalf, maar dat mag je niet te lang/vaak gebruiken. En het komt telkens terug, dus ik denk dat dat ook met mn allergie te maken heeft.
    Ik heb ook van de h.a extra vette vaseline gekregen, dat hielp wel om tegen de jeuk maar de plek ging er niet van weg.

Over winter/zomer kleding, ik stop alles in een vuilniszak. Dan was ik het alsnog wel als ik het weer aan wil, maar zo kan er in principe geen stof bij.

Deel Deze Pagina