Allergieklachten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door martine, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Beste Eveline,

Mijn zoon van 10 maanden heeft sinds een week of 7 een paar keer per dag diarree. Verder is hij bijna constant verkouden en snurkt hij behoorlijk. S nachts is hij onrustig en word hij regematig huilend wakker. Hij eet en drinkt veel, en is heel actief, overdag is hij vrolijk. De laatste 2 maanden is hij alleen niet veel aangekomen.

In onze fam komen veel allergieen voor,beide ouders allergische klachten/eczeem en zijn zus een koemelk-allergie maar is daar nu overheen.

Ik geef nog steeds gedeeltelijk borstvoeding, maar geeft al een paar maanden pap van poedermelk en sinds 2 maanden s avonds ook een kunstvoeding.

Ik vermoedde een koemelk allergie en ben nu net gestart (2 dagen) met pepti om eens een paar weken te proberen, maar sindsdien is hij opeens een stuk vermoeider en huilerig, kan toeval zijn natuurlijk...

Klinkt dit meer als gluten-allergie of koemelk allergie? Ik ga morgen een verwijsbrief voor de KA vragen, is dit al door een bloedtest op te sporen op deze leeftijd? vind zo eliminatie-provocatie test eigenlijk wat te belastend voor zon kleintje..

Alvast bedankt voor uw reactie,

Groetjes,

Martine

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Martine,

De speciale voeding heeft vaak wel 2-4 weken nodig voordat de werking goed bepaalt kan worden.
    Bij kleine kindjes is een bloedtest niet betrouwbaar en is een provocatietest de enige manier om een allergie vast te stellen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina