Lucas weigert sinds gisterenmorgen de borst, de fles wil hij wel met daarin mijn melk aangevuld met donormelk. Vorige week is hij voor het eerst in het water geweest, hij wil sinds vrijdag ook bijna niet meer slapen (is na 30 min) al wakker. Ik bel morgen de HA maar kan het weigeren door oorontsteking komen? Hij heeft ook reflux en we lopen nu in het ziekenhuis omdat het allemaal niet lekker loopt met hem. Dus is het is heel erg zoeken. Hij is vaak niet happy maar de borst gaf hem altijd rust ook al had ik niet veel. Dus deze mama is een beetje sip. Echt rechtop voeden wil ook niet, als hij zijn hoofd moet draaien om aan te happen of ik hem op zijn zij leg is het al huilen. nog effe een andere vraag; lucas zijn poep is vanaf week 3 al heel dun, dus echt geel water met pitjes. Is dit wel ok? Het zou toch ietsje dikker moeten zijn en niet zo waterig. Hij poept 1-2 keer per week en heeft veel last van zijn buik.
Hoe gaat het nu? Weigeren kan idd door een oorontsteking. D. heeft met 1 jaar 5 dagen geweigerd door een lichte oorontsteking. R. al een paar keer bij verkoudheid last gehad van haar oortjes, 1-2 dagen, en weigert dan ook de borst. Ze wil dan ook niet liggen. Met pcm gaat het weer prima en drinkt ze ook weer. R. haar poep was ook altijd erg dun, dat spoot eruit en zat dan tot halverwege haar rug. Heb je 't idee dat de klachten komen door de reflux of dat er nog andere dingen spelen? D. had ook erg last van haar buik en spuugde veel, dat kwam bij haar door KMA. Alleen voor jou lastig testen met donormelk...
Nou we hebben hier een zeer pittige week achter de rug. maandag oorontsteking uitgesloten maar Lucas weigerde nog steeds de borst (behalve de nachtvoeding), hij weet natuurlijk ook wel dat hij daarna gewoon de fles krijgt met donormelk. maar ik had/heb het er echt heel moeilijk mee, als ik hem aan wil leggen draait hij zijn hoofd weg en begint te huilen. voelde me echt knap verrot. productie (normaal 40-50 cc samen ) zat ook rond 10-15 cc in totaal. LC gebeld en ik ben vorige week ziek geweest, 4 kg afgevallen maar was wel veel blijven drinken maar zat niet lekker in mijn vel. daar lijkt het toch mee samen te hangen. Volgens LC daalt niet alleen je productie als je veel afvalt maar kan je melk er zout van worden en als je zelf ook nog veel extra stress en onrust hebt is je kindje gewoon een spiegel en geeft hij terug wat hij bij mij ziet Dus veel rust, een flinke mok valeriaanthee met honing, goed eten, gelijk dubbele kolf van medela gehuurd en veel geknuffeld met Lucas zonder aan te leggen en gister nog samen naar haptonomie geweest en het gaat een stuk beter. Hij heeft vandaag voor het eerst weer overdag gedronken en lag gniffelend aan de borst (dan smelt ik echt, als ik naar hem lach en ik zie zijn mondhoekjes optrekken en dan van ie lach geluidjes, heerlijk intiem en daar doe ik het voor). ook begint mijn productie wede te komen en kolf ik inmiddels weer 35-45 cc en dat is denk ik ongeveer gewoon. Nog geen spanning of lekkende borsten maar dat zal wel weer komen. Wil het live voeden niet opdringen dus we bouwen weer rustig op. Denk dat dit ook kan omdat hij ook de fles krijgt en hij dat ook wel weet. de borst is meer intiem tijd met mama dat dat het echt voor voeding is maar dat mijn gemoedstoestand en een flinke griep zo'n impact hebben daar schok ik wel van. Veder heeft hij vandaag ook gepoept na 8 dagen maar was voor het eerst geel en zalvig dus helemaal blij. heb ook wel eens gedacht aan KMA omdat hij reflux heeft, veel onrust, slecht slapen en dus bijna altijd water dunne ontlasting maar dan zou ik moeten provoceren met KV om erachter te komen en wat als dat zo is? overstappen op KV pepti ofzo vind ik ook niets. dus wacht wel tot het moment ooit daar is dat hij KV krijgt of andere koemelk en hou het in gedachte. of het moet erger worden en dan kan ik het eens proberen.
Pff... heftig zeg! 't Voelt vreselijk he, als ze de borst weigeren... Fijn dat het nu weer de goede kant op gaat! Lastig! Ik wil wel even een week of 2 voor je op dieet gaan, maar ik weet niet of dat een optie is? Ik mail je nog even terug.